  • 21. Data: 2017-01-25 00:07:26
    Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    > Jeśli sondy się ruszają sinusoidalnie, to znaczy że komputer działa
    > poprawnie w pętli zamkniętej i "trimy" są takie jak mają być.
    > Czy on wie że LTFT i STFT to są dwa różne parametry? Oba wskazywały 0.0?
    >
    > Jeśli tak, to prawie na pewno odczytywał je w niewłaściwy sposób.
    >
    > Odczytywał je za pomocą komputera gazowego, czy OBD2 samochodu?

    Za pomocą OBD2 pod kierownicą, obie wartości widniały u niego 0.0%

    > No to się trzeba dowiedzieć np. na forum marki czy przez OBD2 interfejstem
    > ELM327 daje się odczytać STFT i LTFT i czy to proste czy wymaga jakiejś
    > magii.

    Gazownik zobaczył u mnie w schowku ELM327 na bluetootha i powiedział
    żebym tego nie podłączał, bo "psuje to mapę" i "uwalę komputer". Ja go
    zrozumiałem, że ma na myśli fizyczne popsucie wtyczki przez podłączanie
    marnej jakości interfejsu i zrobienie np. spięcia - dobrze go
    zinterpretowałem?

    > No tak to niestety wygląda.
    > Mało kto rozumie jak działają współczesne silniki, natomiast nie
    > przeszkadza im to ani być "mechanikiem" ani "gazownikiem".

    Poczekam jak to będzie wyglądać u mechanika i wtedy napiszę.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2017-01-25 00:41:41
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Wed, 25 Jan 2017 00:07:26 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Za pomocą OBD2 pod kierownicą, obie wartości widniały u niego 0.0%

    Popytaj na forum marki - teoretycznie może być tak że te wartości w Twoim
    aucie odczytuje się jakoś inaczej.
    Z moich skromnych praktycznych zabaw w różnych autach, wynika że wszędzie
    póki co było je widać, a jedyna różnica była taka że raz prawdziwa korekcja
    to było STFT+LTFT, a w innych autach w STFT był już wynik dodawania.
    No ale wszystkich aut świata nie widziałem.

    Ja używam ELM327 na bluetooth i apki Torque (ja mam kupione pro, ale pewnie
    darmowe też da radę) i wszędzie gdzie udało się nawiązać połączenie było
    widać te parametry.

    STFT i LTFT są w standarowym, podstawowym bloku pomiarowym OBD2, no ale
    gwarancji nie ma że wszyscy producenci je tam umieszczają.
    Jest też taka opcja że komputer gazowy jest podłączony do OBD2 i robi co
    chwilę reset tych parametrów (ale moim zdaniem STFT byłoby jednak widać).

    Swoją drogą - co to za auto i jaki silnik?

> [...]
    > zrozumiałem, że ma na myśli fizyczne popsucie wtyczki przez podłączanie
    > marnej jakości interfejsu i zrobienie np. spięcia - dobrze go

    Co on miał na myśli to musisz jego zapytać.
    O tym że od tych wynalazków poza "psuciem map", to kury się nie niosą, a
    krowy będą dawać skwaśniałe mleko nie wspominał?

    Ja się jeszcze nie spotkałem żeby ELM327 coś komuś popsuł - żeby nie
    działał to widziałem, ale żeby coś trwale uszkodził to się nie spotkałem.
    Internet jakoś też jako nie huczy od takich opowieści :)

  • 23. Data: 2017-01-25 08:27:13
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-24 o 23:19, Tomasz Pyra pisze:

    > Powiedziałbym że "strojenie w oparciu o sondę AFR" robi ze 20% gazowników,
    > ale mam wrażenie że wszyscy źle :)

    A to jeszcze inna para kaloszy. LTFT zamyka skalę ale paaanie sonda w
    sinusie, krótkoterminowa ładnie czego pan chce, AFR też 14.7... O CL i
    OL już też mało słyszeli.

    Lewis

  • 24. Data: 2017-01-25 09:28:14
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-01-24 o 23:13, Tomasz Pyra pisze:

    > Z jedynym wyjątkiem, że czasami problem z cewką zapłonową i przewodami
    > wysokiego napięcia zacznie nieco szybciej objawiać się na gazie niż na
    > benzynie (z powodu wyższej różnicy potencjałów potrzebnej do przebicia
    > mieszanki gazu).

    Potwierdzam, oplowski 1,6 16V X16XEL szarpał na gazie gdy zaczynały być
    problemy z cewkami albo świecami, na benzynie wtedy było OK.
    Jak się pogorszył jeszcze bardziej stan tych elementów, to szarpanie
    było niezależne od paliwa.

    --
    viktorius

  • 25. Data: 2017-01-25 09:39:29
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-24 o 19:04, Lewis pisze:

> [...]
    > generuje sygnał do wtryskiwaczy gazowych, do tego jeszcze obroty
    > silnika. Sterownik gazu ma kilka map którymi w zależności od kilku
    > zmiennych typu obroty, temp gazu, ciśnienie w kolektorze ciśnienie
    > gazu etc modyfikuje sygnał wtrysku gazowego. Tak więc właśnie ta złota
    > ręka ma ty największy wpływ aby odpowiednio te mapy napisać. Tzw
    > autokalibracja sterownika jest g. warta a niestety z 75% gazowników
    > całość strojenia opiera własnie na niej. O jeździe testowej rzadko
    > ktokolwiek wspomina a na tekst "strojenie w oparciu o sondę AFR" 95%

    Nie wiem czy to 4ta czy inna generacja. Zakładałem gaz coś koło roku
    temu. I odbywało się to ściśle wg programu komputera. Czyli montaż
    instalacji, podłączenie laptopa - wybór w nim marki auta, modelu i
    silnika i dogrywanie parametrów wg istniejącego w laptopie programu.
    Zupełnie niedawno byłem na przeglądzie, bo od jakiegoś czasu więcej
    palił - cały przegląd to wyciągnięcie laptopa i mala korekta wg.
    zainstalowanego w nim programu do obsługi konkretnego auta.

    Nie wiem czy to była fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszedł
    na jakąś łatwiznę, ale z tego co widzę to jego zakład cieszy się sporym
    powodzeniem wśród klientów.

  • 26. Data: 2017-01-25 09:40:08
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    > Przepływomierz w IV generacji dokładnie w ten sam sposób odpowiedzialny
    > jest za dawkowanie benzyny co i gazu.
    > Jeśli problem występuje tylko na gazie, to spokojnie możesz założyć że
    > problem jest w instalacji gazowej.
    >
    > Z jedynym wyjątkiem, że czasami problem z cewką zapłonową i przewodami
    > wysokiego napięcia zacznie nieco szybciej objawiać się na gazie niż na
    > benzynie (z powodu wyższej różnicy potencjałów potrzebnej do przebicia
    > mieszanki gazu).

    Szarpie na jednym i drugim. Prawdę pisząc to zakładając gaz miałem
    nadzieję że poza mniejszymi kosztami paliwa da się również wyeliminować
    to szarpanie.

    To auto ma jeszcze jedną mocno irytującą cechę - obroty za wolno spadają
    po puszczeniu gazu. Dość długo musiałem się uczyć nim jeździć. Przed
    wciśnięciem sprzęgła trzeba na parę chwil wcześniej zdjąć nogę z gazu bo
    inaczej silnik zaczyna ryczeć.

  • 27. Data: 2017-01-25 09:49:04
    Od: viktorius <v...@i...pl>

    W dniu 2017-01-25 o 09:40, Trybun pisze:

> [...]
    > po puszczeniu gazu. Dość długo musiałem się uczyć nim jeździć. Przed
    > wciśnięciem sprzęgła trzeba na parę chwil wcześniej zdjąć nogę z gazu bo

    U mnie tak nie było.
    Może za duże dawki i w kolektorze ssącym zostaje mieszanka, pomimo że
    wstryskiwacz już się nie otwiera?

    Co na to gazownik?
    --
    viktorius

  • 28. Data: 2017-01-25 15:16:45
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-01-25 o 09:39, Trybun pisze:

> [...]
    >
    > Nie wiem czy to była fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszedł
    > na jakąś łatwiznę, ale z tego co widzę to jego zakład cieszy się sporym

    instalacja BRC? To wtedy tak, wg mnie najgorsza możliwa opcja nie
    pozwalająca na żadne modyfikacje. Ale dla heńków gazowników idealna bo
    nie trzeba mieć żadnego pojęcia o robocie. Klik i jazda :)

    Lewis

  • 29. Data: 2017-01-25 18:22:53
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-25 o 15:16, Lewis pisze:

    > instalacja BRC? To wtedy tak, wg mnie najgorsza możliwa opcja nie
    > pozwalająca na żadne modyfikacje. Ale dla heńków gazowników idealna bo
    > nie trzeba mieć żadnego pojęcia o robocie. Klik i jazda :)

    Tak, właśnie BRC. Wiesz, są różne priorytety w kwestii najgorsza,
    najlepsza. Dla mnie liczyła się przede wszystkim cena, i taką założyłem.
    Były w ofercie jeszcze tańsze, facet od instalacji szczerze ich nie
    polecał. I heniek nie heniek, ważne aby było tanio i ekonomicznie. Nikt
    nie zagwarantuje że droga automatycznie przełoży się na ekonomiczność. A
    chyba właśnie po to się zakłada gaz, aby było taniej.. W starej Vectrze
    miałem taką instalację za 1200zł, przez 12 lat użytkowania miała tylko
    raz butlę wymienioną na nową, a pozostałe elementy nie ruszone nawet
    palcem.

  • 30. Data: 2017-01-25 18:23:59
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-25 o 09:49, viktorius pisze:

    > U mnie tak nie było.
    > Może za duże dawki i w kolektorze ssącym zostaje mieszanka, pomimo że
    > wstryskiwacz już się nie otwiera?
    >
    > Co na to gazownik?

    Najprawdopodobniej cecha fabryczna. Nie tylko gazownik, ale każdy
    mechanik u którego byłem odradzał grzebanie w tym. Żadnych gwarancji że
    ten objaw usunie a możliwość jeszcze pogorszenia całkiem realna. No i
    koszty takiego eksperymentowania. Do tego auta sama głupia przepustnica
    to koszt około 1800zł