-
21. Data: 2017-01-25 00:07:26
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>
> Jeśli sondy się ruszają sinusoidalnie, to znaczy że komputer działa
> poprawnie w pętli zamkniętej i "trimy" są takie jak mają być.
> Czy on wie że LTFT i STFT to są dwa różne parametry? Oba wskazywały 0.0?
>
> Jeśli tak, to prawie na pewno odczytywał je w niewłaściwy sposób.
>
> Odczytywał je za pomocą komputera gazowego, czy OBD2 samochodu?
Za pomocą OBD2 pod kierownicą, obie wartości widniały u niego 0.0%
> No to się trzeba dowiedzieć np. na forum marki czy przez OBD2 interfejstem
> ELM327 daje się odczytać STFT i LTFT i czy to proste czy wymaga jakiejś
> magii.
Gazownik zobaczył u mnie w schowku ELM327 na bluetootha i powiedział
żebym tego nie podłączał, bo "psuje to mapę" i "uwalę komputer". Ja go
zrozumiałem, że ma na myśli fizyczne popsucie wtyczki przez podłączanie
marnej jakości interfejsu i zrobienie np. spięcia - dobrze go
zinterpretowałem?
>> I
>> żebym poszedł z tym do gazownika :-)
> No tak to niestety wygląda.
> Mało kto rozumie jak działają współczesne silniki, natomiast nie
> przeszkadza im to ani być "mechanikiem" ani "gazownikiem".
Poczekam jak to będzie wyglądać u mechanika i wtedy napiszę.
--
Pozdrawiam,
Mateusz Bogusz
-
22. Data: 2017-01-25 00:41:41
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Wed, 25 Jan 2017 00:07:26 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):
>> Jeśli sondy się ruszają sinusoidalnie, to znaczy że komputer działa
>> poprawnie w pętli zamkniętej i "trimy" są takie jak mają być.
>> Czy on wie że LTFT i STFT to są dwa różne parametry? Oba wskazywały 0.0?
>>
>> Jeśli tak, to prawie na pewno odczytywał je w niewłaściwy sposób.
>>
>> Odczytywał je za pomocą komputera gazowego, czy OBD2 samochodu?
>
> Za pomocą OBD2 pod kierownicą, obie wartości widniały u niego 0.0%
Popytaj na forum marki - teoretycznie może być tak że te wartości w Twoim
aucie odczytuje się jakoś inaczej.
Z moich skromnych praktycznych zabaw w różnych autach, wynika że wszędzie
póki co było je widać, a jedyna różnica była taka że raz prawdziwa korekcja
to było STFT+LTFT, a w innych autach w STFT był już wynik dodawania.
No ale wszystkich aut świata nie widziałem.
Ja używam ELM327 na bluetooth i apki Torque (ja mam kupione pro, ale pewnie
darmowe też da radę) i wszędzie gdzie udało się nawiązać połączenie było
widać te parametry.
STFT i LTFT są w standarowym, podstawowym bloku pomiarowym OBD2, no ale
gwarancji nie ma że wszyscy producenci je tam umieszczają.
Jest też taka opcja że komputer gazowy jest podłączony do OBD2 i robi co
chwilę reset tych parametrów (ale moim zdaniem STFT byłoby jednak widać).
Swoją drogą - co to za auto i jaki silnik?
>> No to się trzeba dowiedzieć np. na forum marki czy przez OBD2 interfejstem
>> ELM327 daje się odczytać STFT i LTFT i czy to proste czy wymaga jakiejś
>> magii.
>
> Gazownik zobaczył u mnie w schowku ELM327 na bluetootha i powiedział
> żebym tego nie podłączał, bo "psuje to mapę" i "uwalę komputer". Ja go
> zrozumiałem, że ma na myśli fizyczne popsucie wtyczki przez podłączanie
> marnej jakości interfejsu i zrobienie np. spięcia - dobrze go
> zinterpretowałem?
Co on miał na myśli to musisz jego zapytać.
O tym że od tych wynalazków poza "psuciem map", to kury się nie niosą, a
krowy będą dawać skwaśniałe mleko nie wspominał?
Ja się jeszcze nie spotkałem żeby ELM327 coś komuś popsuł - żeby nie
działał to widziałem, ale żeby coś trwale uszkodził to się nie spotkałem.
Internet jakoś też jako nie huczy od takich opowieści :)
-
23. Data: 2017-01-25 08:27:13
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2017-01-24 o 23:19, Tomasz Pyra pisze:
> Dnia Tue, 24 Jan 2017 19:04:45 +0100, Lewis napisał(a):
>
>> Tzw autokalibracja sterownika
>> jest g. warta a niestety z 75% gazowników całość strojenia opiera
>> własnie na niej. O jeździe testowej rzadko ktokolwiek wspomina a na
>> tekst "strojenie w oparciu o sondę AFR" 95% gazowników robi wielkie oczy...
>
> Powiedziałbym że "strojenie w oparciu o sondę AFR" robi ze 20% gazowników,
> ale mam wrażenie że wszyscy źle :)
>
A to jeszcze inna para kaloszy. LTFT zamyka skalę ale paaanie sonda w
sinusie, krótkoterminowa ładnie czego pan chce, AFR też 14.7... O CL i
OL już też mało słyszeli.
--
Pozdrawiam
Lewis
-
24. Data: 2017-01-25 09:28:14
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-01-24 o 23:13, Tomasz Pyra pisze:
>
> Z jedynym wyjątkiem, że czasami problem z cewką zapłonową i przewodami
> wysokiego napięcia zacznie nieco szybciej objawiać się na gazie niż na
> benzynie (z powodu wyższej różnicy potencjałów potrzebnej do przebicia
> mieszanki gazu).
>
Potwierdzam, oplowski 1,6 16V X16XEL szarpał na gazie gdy zaczynały być
problemy z cewkami albo świecami, na benzynie wtedy było OK.
Jak się pogorszył jeszcze bardziej stan tych elementów, to szarpanie
było niezależne od paliwa.
--
viktorius
-
25. Data: 2017-01-25 09:39:29
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-24 o 19:04, Lewis pisze:
>
>>>
>>
>> Zdaje się że dzisiaj już nie robi się instalacji "na oko", na (prawie)
>> każdy samochód, na każdy silnik jest stosowny program, i nic tu "złota
>> rączka" mechanika nie pomoże..
>>
>
> Że jak? Każda instalacja 4gen oparta jest o tzw "świnię", sterownik
> gazowy bierze sygnał z wtrysku benzynowego i na jego podstawie
> generuje sygnał do wtryskiwaczy gazowych, do tego jeszcze obroty
> silnika. Sterownik gazu ma kilka map którymi w zależności od kilku
> zmiennych typu obroty, temp gazu, ciśnienie w kolektorze ciśnienie
> gazu etc modyfikuje sygnał wtrysku gazowego. Tak więc właśnie ta złota
> ręka ma ty największy wpływ aby odpowiednio te mapy napisać. Tzw
> autokalibracja sterownika jest g. warta a niestety z 75% gazowników
> całość strojenia opiera własnie na niej. O jeździe testowej rzadko
> ktokolwiek wspomina a na tekst "strojenie w oparciu o sondę AFR" 95%
> gazowników robi wielkie oczy...
>
Nie wiem czy to 4ta czy inna generacja. Zakładałem gaz coś koło roku
temu. I odbywało się to ściśle wg programu komputera. Czyli montaż
instalacji, podłączenie laptopa - wybór w nim marki auta, modelu i
silnika i dogrywanie parametrów wg istniejącego w laptopie programu.
Zupełnie niedawno byłem na przeglądzie, bo od jakiegoś czasu więcej
palił - cały przegląd to wyciągnięcie laptopa i mala korekta wg.
zainstalowanego w nim programu do obsługi konkretnego auta.
Nie wiem czy to była fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszedł
na jakąś łatwiznę, ale z tego co widzę to jego zakład cieszy się sporym
powodzeniem wśród klientów.
-
26. Data: 2017-01-25 09:40:08
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-24 o 23:13, Tomasz Pyra pisze:
>
>> Zdaje się że i przepływomierz był sprawdzany. Jednak dzięki za sugestię,
>> będę u mechanika to extra zwrócę jego uwagę na przepływomierz.
> Przepływomierz w IV generacji dokładnie w ten sam sposób odpowiedzialny
> jest za dawkowanie benzyny co i gazu.
> Jeśli problem występuje tylko na gazie, to spokojnie możesz założyć że
> problem jest w instalacji gazowej.
>
> Z jedynym wyjątkiem, że czasami problem z cewką zapłonową i przewodami
> wysokiego napięcia zacznie nieco szybciej objawiać się na gazie niż na
> benzynie (z powodu wyższej różnicy potencjałów potrzebnej do przebicia
> mieszanki gazu).
>
Szarpie na jednym i drugim. Prawdę pisząc to zakładając gaz miałem
nadzieję że poza mniejszymi kosztami paliwa da się również wyeliminować
to szarpanie.
To auto ma jeszcze jedną mocno irytującą cechę - obroty za wolno spadają
po puszczeniu gazu. Dość długo musiałem się uczyć nim jeździć. Przed
wciśnięciem sprzęgła trzeba na parę chwil wcześniej zdjąć nogę z gazu bo
inaczej silnik zaczyna ryczeć.
-
27. Data: 2017-01-25 09:49:04
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: viktorius <v...@i...pl>
W dniu 2017-01-25 o 09:40, Trybun pisze:
>
> To auto ma jeszcze jedną mocno irytującą cechę - obroty za wolno spadają
> po puszczeniu gazu. Dość długo musiałem się uczyć nim jeździć. Przed
> wciśnięciem sprzęgła trzeba na parę chwil wcześniej zdjąć nogę z gazu bo
> inaczej silnik zaczyna ryczeć.
>
U mnie tak nie było.
Może za duże dawki i w kolektorze ssącym zostaje mieszanka, pomimo że
wstryskiwacz już się nie otwiera?
Co na to gazownik?
--
viktorius
-
28. Data: 2017-01-25 15:16:45
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2017-01-25 o 09:39, Trybun pisze:
> W dniu 2017-01-24 o 19:04, Lewis pisze:
>>
>>>>
>>>
>>> Zdaje się że dzisiaj już nie robi się instalacji "na oko", na (prawie)
>>> każdy samochód, na każdy silnik jest stosowny program, i nic tu "złota
>>> rączka" mechanika nie pomoże..
>>>
>>
>> Że jak? Każda instalacja 4gen oparta jest o tzw "świnię", sterownik
>> gazowy bierze sygnał z wtrysku benzynowego i na jego podstawie
>> generuje sygnał do wtryskiwaczy gazowych, do tego jeszcze obroty
>> silnika. Sterownik gazu ma kilka map którymi w zależności od kilku
>> zmiennych typu obroty, temp gazu, ciśnienie w kolektorze ciśnienie
>> gazu etc modyfikuje sygnał wtrysku gazowego. Tak więc właśnie ta złota
>> ręka ma ty największy wpływ aby odpowiednio te mapy napisać. Tzw
>> autokalibracja sterownika jest g. warta a niestety z 75% gazowników
>> całość strojenia opiera własnie na niej. O jeździe testowej rzadko
>> ktokolwiek wspomina a na tekst "strojenie w oparciu o sondę AFR" 95%
>> gazowników robi wielkie oczy...
>>
>
> Nie wiem czy to 4ta czy inna generacja. Zakładałem gaz coś koło roku
> temu. I odbywało się to ściśle wg programu komputera. Czyli montaż
> instalacji, podłączenie laptopa - wybór w nim marki auta, modelu i
> silnika i dogrywanie parametrów wg istniejącego w laptopie programu.
> Zupełnie niedawno byłem na przeglądzie, bo od jakiegoś czasu więcej
> palił - cały przegląd to wyciągnięcie laptopa i mala korekta wg.
> zainstalowanego w nim programu do obsługi konkretnego auta.
>
> Nie wiem czy to była fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszedł
> na jakąś łatwiznę, ale z tego co widzę to jego zakład cieszy się sporym
> powodzeniem wśród klientów.
>
instalacja BRC? To wtedy tak, wg mnie najgorsza możliwa opcja nie
pozwalająca na żadne modyfikacje. Ale dla heńków gazowników idealna bo
nie trzeba mieć żadnego pojęcia o robocie. Klik i jazda :)
--
Pozdrawiam
Lewis
-
29. Data: 2017-01-25 18:22:53
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-25 o 15:16, Lewis pisze:
>
>> Nie wiem czy to 4ta czy inna generacja. Zakładałem gaz coś koło roku
>> temu. I odbywało się to ściśle wg programu komputera. Czyli montaż
>> instalacji, podłączenie laptopa - wybór w nim marki auta, modelu i
>> silnika i dogrywanie parametrów wg istniejącego w laptopie programu.
>> Zupełnie niedawno byłem na przeglądzie, bo od jakiegoś czasu więcej
>> palił - cały przegląd to wyciągnięcie laptopa i mala korekta wg.
>> zainstalowanego w nim programu do obsługi konkretnego auta.
>>
>> Nie wiem czy to była fuszera w jego wykonaniu i w moim wypadku poszedł
>> na jakąś łatwiznę, ale z tego co widzę to jego zakład cieszy się sporym
>> powodzeniem wśród klientów.
>>
> instalacja BRC? To wtedy tak, wg mnie najgorsza możliwa opcja nie
> pozwalająca na żadne modyfikacje. Ale dla heńków gazowników idealna bo
> nie trzeba mieć żadnego pojęcia o robocie. Klik i jazda :)
>
Tak, właśnie BRC. Wiesz, są różne priorytety w kwestii najgorsza,
najlepsza. Dla mnie liczyła się przede wszystkim cena, i taką założyłem.
Były w ofercie jeszcze tańsze, facet od instalacji szczerze ich nie
polecał. I heniek nie heniek, ważne aby było tanio i ekonomicznie. Nikt
nie zagwarantuje że droga automatycznie przełoży się na ekonomiczność. A
chyba właśnie po to się zakłada gaz, aby było taniej.. W starej Vectrze
miałem taką instalację za 1200zł, przez 12 lat użytkowania miała tylko
raz butlę wymienioną na nową, a pozostałe elementy nie ruszone nawet
palcem.
-
30. Data: 2017-01-25 18:23:59
Temat: Re: LPG szarpie na ciepłym
Od: Trybun <c...@j...ru>
W dniu 2017-01-25 o 09:49, viktorius pisze:
> W dniu 2017-01-25 o 09:40, Trybun pisze:
>
>>
>> To auto ma jeszcze jedną mocno irytującą cechę - obroty za wolno spadają
>> po puszczeniu gazu. Dość długo musiałem się uczyć nim jeździć. Przed
>> wciśnięciem sprzęgła trzeba na parę chwil wcześniej zdjąć nogę z gazu bo
>> inaczej silnik zaczyna ryczeć.
>>
> U mnie tak nie było.
> Może za duże dawki i w kolektorze ssącym zostaje mieszanka, pomimo że
> wstryskiwacz już się nie otwiera?
>
> Co na to gazownik?
Najprawdopodobniej cecha fabryczna. Nie tylko gazownik, ale każdy
mechanik u którego byłem odradzał grzebanie w tym. Żadnych gwarancji że
ten objaw usunie a możliwość jeszcze pogorszenia całkiem realna. No i
koszty takiego eksperymentowania. Do tego auta sama głupia przepustnica
to koszt około 1800zł