  • 11. Data: 2013-05-12 11:06:08
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: tá´Ź

    Mario wrote:

    > Uśmierciłoby cię w inny sposób.

    I to znaczy, że nie należy bać się tego?

    http://www.youtube.com/watch?v=7XzaJrQRH_8

    LPG w akcji!

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 12. Data: 2013-05-12 11:06:47
    Od: tá´Ź

    kogutek444 wrote:

    > Cienki jesteś jak sprane gacie. Nic więcej nie byłeś w stanie wymyślić?
    > Znaczy się posiadasz lotność płyty chodnikowej.

    Czy próby oceniania innych przez net świadczą o Twoich własnych
    problemach psychicznych? Czy chciałbyś o tym porozmawiać na kozetce?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 13. Data: 2013-05-12 11:14:38
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@g...away.com>

    W dniu 2013-05-12 10:42, t? pisze:

    > Na pewno auto by nie wybuchło.

    Jesteś pewny? Już był przypadek że zablokowane koło szorując po asfalcie
    zapaliło się. Jeśli by to było tylne koło od strony baku...

  • 14. Data: 2013-05-12 12:01:31
    Od: k...@g...com

    W dniu niedziela, 12 maja 2013 11:06:47 UTC+2 użytkownik tᴏ napisał:

    > Czy próby oceniania innych przez net świadczą o Twoich własnych
    >
    > problemach psychicznych? Czy chciałbyś o tym porozmawiać na kozetce?
    >

    > --
    >
    > ss??q s? ??u??ou??

    Plagiator.

  • 15. Data: 2013-05-12 12:32:59
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2013-05-12 11:06, t? pisze:

    > I to znaczy, że nie należy bać się tego?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=7XzaJrQRH_8
    >
    > LPG w akcji!

    LPG zamontowane przez szwagra kolegi Ziutka
    z wkładu do zapalniczek i rurek akwariowych:)

    Albo bardziej prawdopodobna benzynka lub pólka pełna
    farb i lakierów. Mówiłem, zesrasz się, a nie poleci:)

    pzdr
    bartekltg

  • 16. Data: 2013-05-12 13:01:01
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2013-05-12 00:59, t? pisze:
    > http://www.youtube.com/watch?v=4M5SDFJercc
    >
    > Niezła z tego LPG podpałka!
    >
    > A ciekawe co będzie, jak te zawory nie zadziałają lub zbiornik zostanie
    > zmiażdżony w wypadku.
    >
    > Ja bym jednak nie chciał wozić takiego palnika w bagażniku.

    jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem wodoru
    to dopiero beda fajerwerki...

    --
    @foe_pl

  • 17. Data: 2013-05-12 13:18:43
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.05.2013 11:06, t? wrote:

    > I to znaczy, że nie należy bać się tego?
    >
    > http://www.youtube.com/watch?v=7XzaJrQRH_8
    >
    > LPG w akcji!

    Jesteś pewny, że to LPG? Bo wybuch wygląda jakby to równie dobrze mogły
    być opary dowolnej palnej substancji (w tym benzyny).

    I tak poza tym wygląda jakby jacyś kretyni tam siedzieli - jest kula
    ognia a nie "strzał" - to znaczy, że paliwa było sporo więcej niż
    powietrza. Gaz (dzięki dodatkom) i benzyna mają dość charakterystyczny
    zapach - musiało być tam coś trefnego skoro nie postanowili przewietrzyć.

    Michoo

  • 18. Data: 2013-05-12 13:22:26
    Od: Mirek <m...@t...pl>

    Przychodzi the_foe i tupta:

    > jak się skonczy ropa i gaz i tzreba bedzi jeezdzic ze zbiornikiem wodoru
    > to dopiero beda fajerwerki...

    Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
    tym samym likwidację spalin do 2050 roku.

  • 19. Data: 2013-05-12 13:33:18
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.05.2013 10:42, t? wrote:

    > Na pewno auto by nie wybuchło.

    Gaz sam z siebie też nie wybucha - rozszczelnienie butli w razie wypadku
    może wręcz zapobiec zapłonowi - wypiera powietrze a przy tym ma spore
    ciepło parowania. [*][**]

    Niebezpieczne są dwie sytuacje:
    - mieszanka oparów z powietrzem (tzw. wybuch paliwowo-powietrzny) -
    tutaj benzyna ma zakres 1.4-7.6% i temperaturę zapłonu ~250*C, butan
    1.6-8.4% i ~450*C, propan 2.1-9.5% i 480*C [***]
    - eksplozja butli z gazem - polega na pęknięciu pojemnika w sytuacji gdy
    cała (większość) zawartości ma dość energii aby całkowicie odparować
    przy ciśnieniu atmosferycznym - np rozgrzanie butli w pożarze - tutaj
    groźne są i gazy niepalne jak C02 czy para wodna.

    [*] Znane doświadczenie: nalewasz izobutan do pojemnika, zanurzasz
    kwiatek, możesz kwiatek poruszyć przez "pstryknięcie" w niego".
    [**] Izobutan można spokojnie rozlać na kartce papieru i podpalić -
    kartka się nawet nie osmali.
    [***] Dane z wiki.

    Michoo

  • 20. Data: 2013-05-12 13:37:27
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 12.05.2013 13:22, Mirek wrote:
> [...]

    Raczej nie. Z wodorem podobnie jak z LPG - jest palny, jest wybuchowy,
    ale w odpowiednim zmieszaniu z powietrzem. "Normalnie" się tylko pali
    (fakt, ze jest pryz tym dość gorący). W optymalnych warunkach może i
    mąką wybuchnąć.

    > Będzie się jeździć na prąd, Niemcy mają projekt przejścia na elektrykę i
    > tym samym likwidację spalin do 2050 roku.

    Ale właśnie jednym z ciekawych pomysłów składowania energii elektrycznej
    jest elektroliza - dostajesz tlen+wodór, które separujesz i sprężasz,
    dzięki czemu masz dużą gęstość energii a spaliny to czysta woda.

    Michoo