  • 141. Data: 2013-05-14 18:55:09
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 18:45, MadMan pisze:

    > Oba te przypadki nie dotyczą LPG tylko gazu ziemnego.
    > http://kontakt24.tvn24.pl/temat,eksplozja-zmiotla-ga
    raze-i-zniszczyla-samochody-jedna-osoba-ciezko-ranna
    ,80505.html?categoryId=496
    > tu ładne bum z benzyny.

    "W garażu były najprawdopodobniej prowadzone jakieś operacje. Samochód
    poszkodowanego posiadał instalację gazową" - powiedział kpt. Krzysztof
    Czarnowicz z Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Sokółce.
    Dodał, że mogła to być manipulacja przy instalacji lub przelewanie innej
    substancji, np. benzyny.

    To benzyna, przelewanie benzyny (jaki to ma związek z naturalnym
    uszkodzeniem instalacji paliwowej?), czy jednak eksplodowała butla z LPG?

  • 142. Data: 2013-05-14 18:57:31
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 18:37, uzytkownik pisze:

    > Wyciakająca benzyna odparowuje, a mieszanina oparów benzyny z powietrzem
    > jest bardziej wybuchowa od mieszaniny gazu z powietrzem. W przypadku
    > wycieku benzyny w garażu, niesie większe zagrożenie wybuchem.
    > Albo rżniesz głupa, albo trolujesz skoro nie jesteś w stanie tego
    > zrozumieć.
    > Jeżeli nie wierzysz zrób mały eksperyment.

    I teraz mi napiszesz że opary kilkudziesięciu cm3 paliwa (bo tyle zwykle
    przecieka z nieszczelnego-skorodowanego zbiornika podczas postoju)
    spowodują takie same, lub większe szkody od wycieku powiedzmy 30L LPG?

  • 143. Data: 2013-05-14 19:07:08
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2013-05-14 18:57, Użytkownik DoQ napisał:

    > I teraz mi napiszesz że opary kilkudziesięciu cm3 paliwa (bo tyle zwykle
    > przecieka z nieszczelnego-skorodowanego zbiornika podczas postoju)
    > spowodują takie same, lub większe szkody od wycieku powiedzmy 30L LPG?

    Słyszałeś aby komuś skorodował zbiornik LPG ?
    Czyli LPG jest bezpieczniejsze bo nie wycieka.

    Pozdrawiam

  • 144. Data: 2013-05-14 19:10:34
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com> napisał w wiadomości

> [...]
    > zwykle przecieka z nieszczelnego-skorodowanego zbiornika podczas
    > postoju) spowodują takie same, lub większe szkody od wycieku powiedzmy

    Zbiorniki są zgrzewane z 2 połówek. Korodują zazwyczaj w miejscu zgrzewu
    lub ulegają przedziurawieniu po uderzeniu np. w kamień. Po skorodowaniu
    zgrzewu ze zbirnika może wypłynąć połowa jego zawartości jeżeli auto
    było zatankowane do pełna.
    W przypadku przedziurawienia baku może wypłynąć cała jego zawartość.
    Tak więc nie wycieknie kilkadziesiąt cm3, ale sporo litrów, które
    natychmiast odparowują tworząc mieszankę wybuchową, bardzo łatwą do
    zapalenia.

  • 145. Data: 2013-05-14 19:13:33
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Słyszałeś aby komuś skorodował zbiornik LPG ?
    > Czyli LPG jest bezpieczniejsze bo nie wycieka.

    Natomiast baki dość często korodują lub ulegaja uszkodzeniu.
    Zbiorniki LPG nie zdążą skorodować, bo po 10 latach użytkowania muszą
    być wymienione na nowe.

  • 146. Data: 2013-05-14 19:26:44
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 19:07, RadoslawF pisze:

    > Słyszałeś aby komuś skorodował zbiornik LPG ?
    > Czyli LPG jest bezpieczniejsze bo nie wycieka.

    Ale rozszczelnienia któregoś z elementów wielozaworu i "wyciek" LPG m.in
    do bagażnika już nie jesteś sobie w stanie wyobrazić?

  • 147. Data: 2013-05-14 19:33:16
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 19:10, uzytkownik pisze:

> [...]
    > lub ulegają przedziurawieniu po uderzeniu np. w kamień. Po skorodowaniu
    > zgrzewu ze zbirnika może wypłynąć połowa jego zawartości jeżeli auto

    Zapomniałeś dodać, że stare zbiorniki. Współczesne zbiorniki są plastikowe.

> [...]
    > Tak więc nie wycieknie kilkadziesiąt cm3, ale sporo litrów, które
    > natychmiast odparowują tworząc mieszankę wybuchową, bardzo łatwą do

    Chyba ciężko przedziurawić bak na postoju, tak żeby cała zawartość
    wyciekła i odparowała np. w garażu.

  • 148. Data: 2013-05-14 19:50:16
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Ale rozszczelnienia któregoś z elementów wielozaworu i "wyciek" LPG
    > m.in do bagażnika już nie jesteś sobie w stanie wyobrazić?

    Bo takie rozszczelnienie nie ma prawa zaistnieć.
    Jak byś choć odrobinę miał pojęcia na ten temat i kiedykolwiek widział
    wykonaną instalację LPG w samochodzie to byś wiedział, że butle
    posiadają specjalne, szczelne dekle, które zabezpieczają przed wyciekiem
    gazu do bagażnika, a ewentualnie wyciekający gaz wędruje sobie specjalną
    rurką lub otworem pod samochód.
    I to też przy założeniu, że jakims cudem zawór uległby uszkodzeniu
    powodując wyciek.

  • 149. Data: 2013-05-14 19:55:01
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 14 May 2013 18:55:09 +0200, DoQ napisał(a):

    > To benzyna, przelewanie benzyny (jaki to ma związek z naturalnym
    > uszkodzeniem instalacji paliwowej?), czy jednak eksplodowała butla z LPG?

    Eksplozja butli z LPG jest raczej mało prawdopodobna, co już tutaj
    omawiano. Przelewanie paliwa, iskra i bum - jak najbardziej, podobnie
    jak mieszanie przy butli LPG i bum.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 150. Data: 2013-05-14 20:04:53
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > Zapomniałeś dodać, że stare zbiorniki. Współczesne zbiorniki są
    > plastikowe.

    Współczesne zbiorniki tylko niektóre są plastikowe. Zazwyczaj są
    metalowe, pokrywane warstwą plastiku, co nie zmienia faktu, że także
    bardzo łatwo jest je uszkodzić lub celowo przebić.

    > Chyba ciężko przedziurawić bak na postoju, tak żeby cała zawartość
    > wyciekła i odparowała np. w garażu.

    Swego czasu na osiedlu, gdzie mieszkałem nagminnie dresiarze przebijali
    baki z benzyną i spuszczali paliwo.
    Trudno sobie wyobrazić taką sytuację w podziemnym parkingu i ucieczka z
    pozostawionym lejącym się paliwem?
    Albo sytuację, że gówniarze przedziurawili bak, ale zostali spłoszeniu
    przez właściciela samochodu, który postanowił autem wjechać do garażu?

    Mam 5 samochodów i mam gdzie je trzymać. Zmieściłoby się jeszcze
    kilkadziesiąt. Jednak czasami nie chce mi się otwierać bramy i wjeżdzać
    na podwórko samochodem, którym akurat jeżdżę. Pozostawiam auto przed
    bramą czasami przez cały dzień, gdzie spokojnie ktoś mógłby przebić bak,
    a są w niektórych z nich całkiem spore np. w jednym z vanów mam bak 80
    litrów. Wieczorem lub po południu wjeżdzam do garażu.