  • 131. Data: 2013-05-14 18:28:41
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.05.2013 17:40, DoQ wrote:

    > Naprawdę jesteś tak durny, że nie znasz różnic fizykochemicznych
    > pomiędzy paliwem gazowym a paliwem płynnym?

    Na przykład takie że skroplone gazy parują obniżając temperaturę otoczenia?

    Butan można rozlać na kartce papieru, zapalić i kartka się nie osmoli.
    Powodzenia z benzyną.

    Michoo

  • 132. Data: 2013-05-14 18:30:15
    Od: z <...@...pl>

    Jeszcze w temacie bomby.
    Od małego byłem przyzwyczajony że w kuchni stała butla z LPG.
    Jakby ktoś nie wiedział to nie wszędzie jest poprowadzony gaz ziemny
    albo można sobie pozwolić gotować prądem. Jakoś trzeba sobie radzić :-)
    Jeśli ktoś strachliwy to można go zrozumieć.
    Chociaż może śmieszyć taki strach jeśli się nosiło w rękach pociski
    czołgowe 100mm i strzelało na poligonie zabytkowymi eksponatami myśli
    sowieckiej. To dopiero hardcor cieniasy ;-)

  • 133. Data: 2013-05-14 18:30:31
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "DoQ" <p...@d...gmail.com> napisał w wiadomości

    > Ile znasz przypadków wybuchu benzyny w samochodzie?

    Sporo.
    W tym wątku podawałem linka do google, gdzie można znaleźć setki
    przykładów.

  • 134. Data: 2013-05-14 18:33:22
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 18:30, z pisze:
> [...]
    > albo można sobie pozwolić gotować prądem. Jakoś trzeba sobie radzić :-)
    > Jeśli ktoś strachliwy to można go zrozumieć.

    oczywiście, mieszkańcy tego bloku pewnie nie byli strachliwi:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybuch_gazu_w_Gda%C5%84
    sku_%281995%29

    Podobnie jak pracownicy i klienci Rotundy.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybuch_gazu_w_Rotundzie
    _PKO_w_Warszawie

    + sporo innych strachliwych przykładów.

  • 135. Data: 2013-05-14 18:34:49
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-14 18:28, Michoo pisze:

    > Na przykład takie że skroplone gazy parują obniżając temperaturę otoczenia?
    > Butan można rozlać na kartce papieru, zapalić i kartka się nie osmoli.
    > Powodzenia z benzyną.

    OK, paliwa gazowe nie wybuchają. Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć
    na PMS. To prawdziwa encyklopedia wiedzy.

  • 136. Data: 2013-05-14 18:37:15
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > W przeciwieństwie do LPG Zbiornik z benzyną/on nie jest pod
    > ciśnieniem, w przypadku rozszczelnienia zbiornika wycieki są zwykle
    > znikome (paliwo będzie się lekko sączyć przez np. skorodowany spaw). W
    > przypadku nieszczelności zbiornika LPG/wielozaworu cała zawartość
    > wydostaje się na zewnątrz (np. do wnętrza samochodu czy garażu). I
    > chyba rżniecie głupa albo trollujecie skoro nie widzicie takich
    > różnic.

    Wyciakająca benzyna odparowuje, a mieszanina oparów benzyny z powietrzem
    jest bardziej wybuchowa od mieszaniny gazu z powietrzem. W przypadku
    wycieku benzyny w garażu, niesie większe zagrożenie wybuchem.
    Albo rżniesz głupa, albo trolujesz skoro nie jesteś w stanie tego
    zrozumieć.
    Jeżeli nie wierzysz zrób mały eksperyment.

    !!!! ALE OSTRZEGAM, ŻE JEST TO BARDZO NIEBEZPIECZNE I NIE BIORĘ
    ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA SKUTKI !!!!

    Weź starą beczkę plastikową lub metalową. Otwórz dekiel, aby był pełny
    przelot. Jeżeli to jest beczka z małym otworem z nakrętką to obetnij
    jedną ze ścianek na jednym z końców - w całości. Nie próbuj nawet robić
    tego eksperymentu w beczce, która ma mały otwór, ponieważ beczkę
    rozerwie i Cię pokaleczy, albo zabije.
    Ustaw beczkę pionowo, otworem do góry na wolnej przestrzeni z dala od
    substancji i rzeczy palnych.
    Przygotuj sobie jakiś patyk o długości przynajmniej 2m. Owiń jeden
    koniec kawałkiem szmatki i nasącz ją paroma kroplami benzyny. Wlej do
    środka beczki 50 gram benzyny. Nie próbuj więcej, bo może beczke
    rozerwać. Poczekaj chwilę niech benzyna odparuje, a następnie w
    bezpiecznej odległości zapal szmatkę nasączoną benzyną, po czym zbliż ją
    do otworu beczki stojąc w bezpiecznej odległości, utrzymując dystans
    dzięki patykowi.
    W tym momencie nastąpi wybuch oparów benzyny i głośny huk.

  • 137. Data: 2013-05-14 18:45:08
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Tue, 14 May 2013 18:33:22 +0200, DoQ napisał(a):

> [...]
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybuch_gazu_w_Gda%C5%84
    sku_%281995%29

    > Podobnie jak pracownicy i klienci Rotundy.

    Oba te przypadki nie dotyczą LPG tylko gazu ziemnego.

    http://kontakt24.tvn24.pl/temat,eksplozja-zmiotla-ga
    raze-i-zniszczyla-samochody-jedna-osoba-ciezko-ranna
    ,80505.html?categoryId=496
    tu ładne bum z benzyny.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 138. Data: 2013-05-14 18:47:55
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 14.05.2013 17:45, DoQ wrote:

    > W przeciwieństwie do LPG Zbiornik z benzyną/on nie jest pod ciśnieniem,
    > w przypadku rozszczelnienia zbiornika wycieki są zwykle znikome (paliwo
    > będzie się lekko sączyć przez np. skorodowany spaw).

    Co daje niezłe warunki do pożaru. Opary benzyny zapalisz iskrą
    elektrostatyczną (możesz na yt poszukać filmów z tankowania gdzie się
    przy wyjmowaniu pistoletu zapala), opary gazu jest trochę (tak 200
    stopni) ciężej. "Wyciek" gazu spowodowany rozszczelnieniem zbiornika
    jest cholernie ciężko - za bogata a do tego zimna mieszanka.

    Serio - izobutan (o dość wysokiej temp parowania) jest w stanie zgasić
    karmelkę saletrowo-cukrzaną. Żeby zrobić fireball trzeba dodać magnez i
    najlepiej "otworzyć" butlę za pomocą petardy a zapłon karmelkowy ustawić
    w pewnej odległości. Benzynę się rozpyla w powietrzu za pomocą kilku
    gramów prochu i to wystarcza.

    > W przypadku
    > nieszczelności zbiornika LPG/wielozaworu cała zawartość wydostaje się na
    > zewnątrz (np. do wnętrza samochodu czy garażu).

    Zgadza się. Istnieje ryzyko uduszenia czy odmrożenia. Natomiast ryzyko
    zapalenia się gazu jest MNIEJSZE niż benzyny a w przypadku pożaru w
    którym może dojść do wybuchu butli jesteś i tak prawdopodobnie martwy
    zanim do niego dojdzie.

    > I chyba rżniecie głupa
    > albo trollujecie skoro nie widzicie takich różnic.

    To ty rżniesz głupa. Z ciekawych _płynnych_ paliw to np nitrometan
    stosowany w modelarstwie - to jest ciekły materiał wybuchowy detonuje po
    odpowiednim pobudzeniu (trochę słabszy od trotylu).

    Michoo

  • 139. Data: 2013-05-14 18:50:52
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-05-14 18:33, DoQ pisze:
> [...]
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Wybuch_gazu_w_Gda%C5%84
    sku_%281995%29

    > Podobnie jak pracownicy i klienci Rotundy.

    Dawaj więcej tylko coś takiego żeby porządnie dało w kość neuronom żeby
    się bać z domu wyjść ;-)

  • 140. Data: 2013-05-14 18:50:53
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    > OK, paliwa gazowe nie wybuchają. Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć
    > na PMS. To prawdziwa encyklopedia wiedzy.

    Paliwa gazowe wybuchają, ale muszą się najpierw dokłądnie wymieszać z
    powietrzem i nagrzać do odpowiedniej temperatury.
    Gaz wyciekający z butli po zapaleniu prostu będzie się tylko palił, aż
    do momentu całkowitego wypalenia, nawet jeżeli ten palący się gaz będzie
    podgrzewał butlę z LPG. Gaz odparowując pochłania duże ilości ciepła,
    powodując obniżanie temperatury butli. To pochłanianie ciepła jest aż
    tak duże, że gaz wydostający się wprost z butli potrafi zdmuchnąć ogień
    zapalniczki i nie ulec zapaleniu. Bardzo często takie zjawisko się
    dzieje w przypadku palników dekarskich na LPG. Zbyt duży strumień gazu
    po prostu nie chce się palić i gasi palnik.

    W przypadku baku z benzyną zacznie ona wrzeć i gwałtownie odparowywać
    powodując wzrost ciśnienia w baku, co spowoduje rozerwanie baku, a
    następnie silną eksplozję oparów benzyny.