  • Data: 2012-05-20 15:46:23
    Temat: Re: LLVM a Garbage Collector
    Od: Edek Pienkowski <e...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sun, 20 May 2012 15:22:11 +0200, Borneq napisal:

    > Użytkownik <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Pytam się, bo w http://llvm.org/Features.html jest
    > 5. LLVM has full support for accurate garbage collection.
    > i do tego "accurate", podczas gdy obsługuje C a tam są wskaźniki

    Nie wiem, czy wiesz co znaczy "accurate" w tym kontekście. Ja nie
    wiedziałem, więc zajrzałem do
    http://llvm.org/doc/Garbagecollection.html, co i Tobie polecam.
    Muszę bardziej wnikliwie kiedyś zrobić rtfm, ale wygląda na to,
    że ir llvm wspiera pluginy generujące kod co umożliwia mieć w
    llvm ir opisy - podobne do debugowych - które podczas generacji
    kodu powiadamiają GC gdzie są wszystkie pointery, w tym istniejące
    w rejestrach. Można się spodziewać dużej dozy włochatości kodu,
    ale inaczej w C się nie da; ta informacja podobna do dwarfa
    oznacza właśnie accurate.

    Niektóre projekty używają GC w C, ale o ile wiem na zasadzie
    conservative i dużej ilości makr i generowanch typów.

    Edek