  • Data: 2012-05-21 16:23:34
    Temat: Re: LLVM a Garbage Collector
    Od: Maciej Sobczak <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 21 Maj, 10:14, Roman W <b...@g...pl> wrote:

    > Cecha charakterystyczna programow napisanych w C czy C++ bez GC jest fanatyczne
    unikanie (re)alokacji pamieci, bo to kosztuje, kosztem czytelnosci programu.

    To zależy od kontekstu. Bardzo często mam wrażenie, że kod właśnie
    zyskuje na czytelności tam, gdzie nie ma (re)alokacji. Wraz z alokacją
    pojawiają się w kodzie wskaźniki a potem jest już tylko gorzej.

    Alokacja to w ogóle dosyć niskopoziomowej narzędzie i jak z tego typu
    narzędziami, im lepszy ma być kod, tym powinno być tego mniej.

    > Kiedy sie uzywa GC, te operacje staja sie tansze, i nie trzeba sie tak meczyc.

    Wtedy trzeba się męczyć z czymś innym. Np. z nullami albo z
    niezamierzonym współdzieleniem obiektów, albo niezamierzoną
    wielokrotną alokacją tego samego, gubiąc przy okazji poprzedni stan
    (takiego właśnie buga w Javie ostatnio widziałem), itd.
    To nie jest postęp, to jest zamiana pewnych niskopoziomowych problemów
    na inne niskopoziomowe problemy.

    --
    Maciej Sobczak * http://www.msobczak.com * http://www.inspirel.com