-
41. Data: 2015-10-25 12:08:53
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
A przy jakim napięciu mierzą jak mocno świecą?. 13,2 to równo 10% więcej niż napięcie
nominalne wydrukowane na opakowaniu i często na zarowce. Jak jej zapdac 14,5 to jest
to 20% więcej. Taka żarówka święci jak wściekła ale za to bardzo krótko. Kluczowe
moze być mapie ie zmierzone na zarowce. Na przewodach i w wszystkim co jest włączone
w obwód żarówki będą spadki napięcia. Jeśli w tych modelach samochodów żarówki świecą
krócej niż w innych to możliwe ze instalacja jest zrobiona za dobrze i są male spadki
napięcia.
-
42. Data: 2015-10-25 12:50:42
Temat: Re: LED Dzienne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sat, 24 Oct 2015 05:21:58 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Możesz wyciągać nieprawidłowe wnioski bo nie wiesz czy żarówki
> samochodowe robią na 12V tak jak przyjęło się określać napięcie w
> samochodzie. Czy może na 14,5V+-0,25 jak powinno być w realu.
> Podniesienie napięcia o 10% skraca żywotność żarówki o polowe.
> Zmniejszenie o 10% przedłuża czas działania dwukrotnie.
Zarowki samochodowe musza przejsc homologacje, a tam np
"Test voltage 13.2V"
Przy czym moc "68W max", mimo ze nominalnie jest to 55W.
Akurat zywotnosci homologacja nie wymaga, ale majac moc i strumien
wychodzi "zwykla zarowka halogenowa".
J.
-
43. Data: 2015-10-25 23:00:30
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
> Możesz wyciągać nieprawidłowe wnioski bo nie wiesz czy żarówki
> samochodowe robią na 12V tak jak przyjęło się określać napięcie w
> samochodzie.
Kupiłem własnie osram long life i na pudełku jest napisane H7 12V wiec
widocznie powinny pracować przy 12V.
-
44. Data: 2015-10-25 23:54:04
Temat: Re: LED Dzienne
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Sun, 25 Oct 2015 22:00:30 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):
> Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...
>> Możesz wyciągać nieprawidłowe wnioski bo nie wiesz czy żarówki
>> samochodowe robią na 12V tak jak przyjęło się określać napięcie w
>> samochodzie.
> Kupiłem własnie osram long life i na pudełku jest napisane H7 12V wiec
> widocznie powinny pracować przy 12V.
Nie - to jest napiecie "nominalne". Czyli takie, jakie powinno byc
napisane na pudelku :-)
"do stosowania w samochodach z instalacja 12V". Tez nominalnie :-)
J.
-
45. Data: 2015-10-26 16:14:13
Temat: Re: LED Dzienne
Od: Marek <m...@g...pl>
> No dokładnie H7. H4 tez mam w osobówce i od 7 lat nie zmieniałem.
> Co ich pokusiło zeby przejsc z H4 na H7 poza narzucającym się wnioskiem
> dotyczącym zysków producentów zarówek i serwisantów?
>
Tez to mialem z H7. Probowalem od biedronkowych po osramy i philipsy max
life, +50 itp.
W koncu ktos poradzil, abym kupil normalne dobrej firmy.
Zmienilem na tungsramy (bez zadnych opcji) i jezdze juz 2 rok bez wymiany.
--
Marek
echo q...@k...csq | tr a-di-rs-ze-h a-z
-
46. Data: 2015-10-26 16:43:08
Temat: Re: LED Dzienne
Od: PiteR <e...@f...pl>
na ** p.m.s ** Budzik pisze tak:
>> chopie ale to juz jakas anomalia... kupuj gdzieś indziej albo
>> inne zarowki...albo wez te co ja uzywam hella longlife i masz 2
>> lata z banki:) mnie to by ciagla ich wymiana jedynie wpieniała...
>> tu cie rozumiem.
>>
> To zadna anomalia. Wszyscy uzytkownicy ducato wsrod znajomych
> potwierdzaja ze przy takim uzytkowaniu te modele tak maja.
> Spróbuje te hella aczkolwiek pewnie juz nie sprawdze rezultatów bo
> jak wejda ledy to problem i tak zniknie :)
Wstaw diody szeregowo. Napięcie spadnie o 1v. Lekko poniżej napięcia
13.2v trwałość żarówek wzrasta.
Żarówki H7 są w Realu tylko po 4.65zł ale prawdziwy pain in the ass to
jej wymiana od strony pasażera.
--
Ausfahrt. The biggest city in Germany.