  • 19. Data: 2015-10-23 17:25:15
    Temat: Re: LED Dzienne
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > no zarniki to jeszcze zrozumiem, ale nie dramatyzujmy. u mnie zarowki
    > na oko wytrzymuja 2 lata.

    U mnie w osobówce nie zmieniałem od 7 lat...
    Ale w dostawczaku wytrzymuja ponizej 3 miesiecy...
    Tak to jest jak sie kazda sytuacje odnosi do siebie - wychodza gówniane
    wnioski... ;-P

    > to oznacza 10 x 15pln a to daje drugie
    > 150... koszt 8-12 pomyłek na zzjazdach z trasy szybkiego ruchu lub
    > autostrady (przejechanie węzła),
    > To również równowartość paliwa na zmarnowany wyjazd gdzieś niedaleko
    > do 200km.
    >
    > oszczędność nadal żadna.
    > chcesz oszczedzic duzo kasy? zaloz gaz (powaznie teraz mowie).

    Alez mam. W osobówce.
    Ale w dieslu - dostawczaku? Nima takich...
    Zreszta nie narzekam na spalanie - mieszcze sie ducato w 6,5l/100km.

    > kiedys liczylem ile zaoszczedzilem dzieki jezdzeniu na lpg w starym
    > punciaku i wyszlo mi ze przez ...nie wiem...10 lat?... zaoszdzedzilem
    > naście tysi.

    Oczywista oczywistosc Watsonie!

    > tak, wiem. byl tu kiedys taki który twierdzil stanowczo ze gaz jest do
    > zapalniczek tylko - ale ja swoje przejezdzilem i swoje wiem:)

    Mnie nie musisz przekonywac...

  • 22. Data: 2015-10-23 18:18:15
    Od: AA <c...@g...com>

    W dniu piątek, 23 października 2015 10:14:43 UTC+2 użytkownik Myjk napisał:

    > Soczekwa to raczej się nie zużywa, bo nie ma od czego. Ew. jeśli reflektor
    > jest nieszczelny, to może się zakurzyć w środku. O tym, że głównie
    > przestaje świecić bo się "szyba" reflektora degraduje na zewnątrz (i można
    > to nawet w domowych warunkach naprawić), wspominać raczej nie trzeba.

    Soczewką potocznie nazywa się zespół projektora, który składa się też z odbłyśnika i
    przesłony. Odbłyśnik się wypala, brudzi, sama soczewka brudzi się z obu stron,
    "szyba" również brudzi się od środka.

    skutki świetnie widać na poniższym filmie, bywa, że po 150kkm reflektor świeci na 20%
    tego, co nowy.

    https://www.youtube.com/watch?v=4iZh6C1cgmA

    --
    pozdr
    AA

  • 23. Data: 2015-10-23 22:12:25
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Po to, ze muszę 4-5 razy w roku wymieniac zarówki i po pierwsze juz mnie to
    > meczy, po drugie zarówki tez kosztują.

    chopie ale to juz jakas anomalia... kupuj gdzieś indziej albo inne
    zarowki...albo wez te co ja uzywam hella longlife i masz 2 lata z banki:)
    mnie to by ciagla ich wymiana jedynie wpieniała... tu cie rozumiem.

  • 24. Data: 2015-10-23 22:12:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Co to za kierowca co nie ma w schowku zapasu... ;-P
    ja :)

  • 25. Data: 2015-10-23 22:17:47
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > U mnie w osobówce nie zmieniałem od 7 lat...
    > Ale w dostawczaku wytrzymuja ponizej 3 miesiecy...
    > Tak to jest jak sie kazda sytuacje odnosi do siebie - wychodza gówniane
    > wnioski... ;-P

    to moze masz tam fajne szpilki w zasilaniu?:) moze uzyj tego gadzetu,
    ktory daje 3 sekudnowe włączanie świateł (bo to wtedy palisz zarowki)

    > Alez mam. W osobówce.
    > Ale w dieslu - dostawczaku? Nima takich...
    jest:) ale nieoplacalny do ducato:)
    > Zreszta nie narzekam na spalanie - mieszcze sie ducato w 6,5l/100km.
    bardzo przywoicie - to jakbys jezdzil na gazie:) ducato lekkie niee jest

    > Oczywista oczywistosc Watsonie!
    jes ofkors, natursliś, absolimą ;)

    > Mnie nie musisz przekonywac...
    tylko czemu ja mając takie doświadczenia i obliczenia w dłoni kupiłem 2
    diesle? czemu we fiatach brakuje silniejszych benzyn tylko jakies marne
    60 kucy bo mocniejszego nie znajdziesz(bo nie kupują ludziki).....

  • 26. Data: 2015-10-23 22:19:26
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Przy moim uzytkowaniu auta i przede wszystkim w moim modelu zarówki H7
    > starczają na jakies 3 miesiace maks.
    > Zima mniej. Kupowałem dotychczas zarówki osrama, zwykłe, nie jakies
    > wysilone + 30% mocy...

    serio zamontuj ten przekaznik spowalniający uruchamianie zarówek. one
    się palą przy włączaniu bo zimny żarnik ma paskudnie małą rezystancję.

  • 28. Data: 2015-10-24 06:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

    > to moze masz tam fajne szpilki w zasilaniu?:) moze uzyj tego gadzetu,
    > ktory daje 3 sekudnowe włączanie świateł (bo to wtedy palisz zarowki)

    Kosztuje prawie tyle samo co ledy. To wole ledy - nie bede musiał pamietac
    o właczaniu co chwile.

    A tego to juz nie wiem.

  • 27. Data: 2015-10-24 06:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik sirapacz n...@s...pl ...

> [...]
    > zarowki...albo wez te co ja uzywam hella longlife i masz 2 lata z
    > banki:) mnie to by ciagla ich wymiana jedynie wpieniała... tu cie

    To zadna anomalia. Wszyscy uzytkownicy ducato wsrod znajomych potwierdzaja
    ze przy takim uzytkowaniu te modele tak maja.
    Spróbuje te hella aczkolwiek pewnie juz nie sprawdze rezultatów bo jak
    wejda ledy to problem i tak zniknie :)

  • 29. Data: 2015-10-24 06:29:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2015-10-24 o 06:00, Budzik pisze:
> [...]
    > ze przy takim uzytkowaniu te modele tak maja.
    > Spróbuje te hella aczkolwiek pewnie juz nie sprawdze rezultatów bo jak

    Zgaduję że padają H7?
    W poprzednim samochodzie padały mi co pół roku. Mało jeżdżę.
    Teraz mam H4 i podobnie jak przed laty mam święty spokój.

  • 30. Data: 2015-10-24 08:39:10
    Temat: LED Dzienne
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Weź woltomierz i sprawdz napięcie. Moze jest trochę za wysokie. I miesci się w
    tolerancji dla samochodu ale jest blisko maksymalnej wartości w ok 15V. Te zarowki co
    uzywasz mogą być przewoltowane i na pewno są. Dolozenie pol wolta będzie im szkodzilo
    i skracalo żywotność.