  • 21. Data: 2014-08-19 17:04:34
    Temat: Re: LED 10W 100W
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Tomasz Finke wrote:

    > Ale to jest do przyjęcia - wymiana 1 taniego modułu raz na rok.

    W czasach przedunijnych nazywaliśmy taki tani, wymagający wymiany
    raz na rok moduł "żarówką". :->

    Pozdrawiam, Piotr

  • 22. Data: 2014-08-19 19:31:19
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2014-08-19 o 12:52, J.F. pisze:

    > mnie sie spodobaly 4W Ledare z Ikei, faktycznie moga konkurowac z 40W
    > zarowka i od razu mleczne (do oswietlenia ogolnego to zaleta).
    >
    > No ale to 4W, nastepna ma 7W i zastepuje 60W.
    > a z takimi co swieca jak 100W to klopot ..

    Zamiast 4W ledare zastosuj n x 4W ledare :)

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 23. Data: 2014-08-19 20:39:06
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    sundayman pisze tak:

    > ale J.F. sam sobie winien jest

    że nie ma ID Tokena ;)

    J.F. pisze z

    lub z Neozdrady

    --
    Piotr

  • 24. Data: 2014-08-19 21:20:14
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2014-08-19 16:18, Tomasz Finke pisze:

    > Zastanawiam się, dlaczego jeszcze nikt nie zauważył sporej luki
    > na rynku pt. "żarówki do plafonów": płaska płytka z kilkudziesięcioma
    > diodami SMD i radiatorem na odwrocie, z gwintem E14/E27 i możliwością
    > przekręcania płytki względem gwintu o 180 stopni. Zwykłej żarówki LED
    > nie warto tam wsadzać, bo 60% światła idzie w sufit i obudowę.

    Może nie mają wbudowanej możliwości przekręcania do 180 stopni ale
    zawsze można pokombinować przez niecałkowite wkręcenie w gwint:

    http://www.dx.com/p/e27-7w-600lm-6300k-35-5050-smd-l
    ed-white-light-bulb-lamp-ac-85-265v-186632#.U_OizGPJ
    Dfo

    http://www.dx.com/p/e27-1210-6w-84-led-588-lumen-650
    0k-light-bulb-white-85-265v-ac-35829#.U_Oi4GPJDfo

    Na All... też są.

    --
    Michał

  • 25. Data: 2014-08-19 22:32:34
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-19 16:31, J.F. pisze:

    > Mnie sie tam wydaje ze te 30W w podczerwieni jest dla tych grzybkow
    > zabojcze :-)
    E tam zabójcze, w uv to tak :)
    Do autora, najlepiej kupić lampę bakteriobójczą, wtedy naloty ci znikną.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 26. Data: 2014-08-19 23:09:43
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2014-08-19 14:26, Tomasz Finke pisze:

    > Ja do plafonu w łazience wstawiłem rzeźbę z mini-zasilacza 12W i 5
    > "żarówek" LED SMD 2-2,5W ze złączem G4. Świeci toto znakomicie, bo
    Straszna rzeźba :) ja mam 3 ledy 3W/230V świecą znakomicie, nawet
    gazetę można spokojnie czytać.
    --
    Pozdr

    Janusz_K

  • 27. Data: 2014-08-19 23:16:32
    Od: Tomasz <t...@p...fm>

    W dniu 18.08.2014 19:14, J.F. pisze:
    > Widzial ktos LEDowke zdolna zastapic 100W zarowke ?
    >
    > Najchetniej bym kupil i wkrecil, ale takich mocnych raczej nie ma, a i
    > te slabsze parza.
    > Parzenie mi nie przeszkadza, ale obawiam sie o trwalosc.
    >
    > ... no bo co - nakleic tasmy led na suficie ?
    >
    > Czy pieprzyc Unie i postep, wstawic do lazienki zarowke ?

    Taki pomysł pod rozwagę. Chińczycy tanio sprzedają diody które oni
    nazywają "cob". Jeśli nie wiesz to jest to struktura diody większa niż
    paznokieć, odrazu od spodu pokryta "blaszką" żeby ułatwić chłodzenie.
    Takie diody są montowane w tak zwanych halogenach diodowych. Koszt - ze
    20zł. sama dioda 1-3 USD na ebayu. TAki halogen diodowy co prawda tyłka
    nie urywa, ale daje najmocniejsze światło diodowe jakie widziałem. Może
    jakby kilka takich połączyć, to dały by tyle światła co "setka"?

    ToMasz

  • 28. Data: 2014-08-20 13:04:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" napisał w wiadomości

> [...]
    >diodowych. Koszt - ze 20zł. sama dioda 1-3 USD na ebayu. TAki halogen
    >diodowy co prawda tyłka nie urywa, ale daje najmocniejsze światło

    Te ich moduly potrafia siegnac chyba 100W mocy LED, i to juz powinno
    "urwac tylek",
    ale mam taki "halogen" "naswietlacz 10W" i
    a) to jest kierunkowe i bardziej sie nadaje do oswietlenia podworka
    niz pomieszczenia.
    chyba zeby tak ten reflektor zdjac,

    b) swiatla takiego "ogolnego" daje IMO malo, dlugi i waski przedpokoj
    oswietla slabiej niz zarowka 40W.
    Moze ten produkt oszukany (najtanszy byl), moze kwestia rozkladu
    wiazki.

    kilka zamontowac w lazience na suficie ?

    J.

  • 29. Data: 2014-08-20 13:11:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janusz_k" napisał w wiadomości
    W dniu 2014-08-19 16:31, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dariusz Dorochowicz" napisał

    >E tam zabójcze, w uv to tak :)

    Problem w tym ze halogen emituje UV bardzo malo. Nie wiem ... 0.1% ? i
    to jest "bliski" UV, bo im dalej tym mniej.
    Mniej niz ze swiatla dziennego, jesli jest tam jakies okno.

    Dlatego spodziewam sie raczej innych efektow - moze podgrzanie przez
    podczerwien, moze konwekcyjny prad powietrza i suszenie.

    >Do autora, najlepiej kupić lampę bakteriobójczą, wtedy naloty ci
    >znikną.

    Ale jesli halogen swoim UV pomaga, to i pare diod UV pomoze :-)

    J.

  • 30. Data: 2014-08-20 16:18:43
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    J.F. napisał(a) :

    > Te ich moduly potrafia siegnac chyba 100W mocy LED, i to juz powinno
    > "urwac tylek",

    Mi jeszcze nie urwało, bo kupiłem odpowiednik 75W.
    http://www.aliexpress.com/item/12W-COB-LED-Spot-Lamp
    -Bulb-220V-Warm-White-1050LM/1662285637.html
    Model mi się podoba, ale kolega na jej widok zakrzyknął: ale
    brzydactwo :-D
    Charakterystyka dookólna, jak widać po budowie. Wydaje mi się, że
    świeci ciemniej niż świetlówka energooszczędna 15W. Czyli ma te
    swoje 1000lm. Działa już ok połowy roku, w kuchni. Może odrobinkę
    zimniejsze światło niż dotychczasowa św. energ. 15W.
    Elektronika w środku... jaka elektronika? Płytki połączone szeregowo
    i na żywca wpięte za mostkiem.

> [...]
    > niz pomieszczenia.
    > chyba zeby tak ten reflektor zdjac,
    >
    > b) swiatla takiego "ogolnego" daje IMO malo, dlugi i waski przedpokoj

    Mam taką
    http://www.aliexpress.com/item/Ultra-Bright-18W-Cob-
    5050-69LED-Corn-Bulb-Light-LED-Lamp-200/1641419321.h
    tml
    Srutu tutu 18W. Świeci zauważalnie słabiej niż 40W żarówka
    klasyczna. Zamiast 1350lm, ma może 350. W sam raz na klatkę
    schodową. I tam ją wkręciłem. Nie mam w domu miejsca, gdzie taki
    ogarek byłby użyteczny. Fakt, że było to z pół roku temu, a teraz
    widzę napis "NEW" :-)

    > Moze ten produkt oszukany (najtanszy byl), moze kwestia rozkladu
    > wiazki.

    I to i to.

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600