  • 41. Data: 2014-08-27 12:32:50
    Temat: Re: LED 10W 100W
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > mnie sie spodobaly 4W Ledare z Ikei, faktycznie moga konkurowac z 40W
    > zarowka i od razu mleczne (do oswietlenia ogolnego to zaleta).

    Ja kupiłem tam 3 świecidła ledowe 6,3 W (teraz kosztują 18 PLN), aby
    zastąpić mleczne żarówki w żyrandolu (przeźroczyste się nie nadają,
    mleczne żarówki to wiecie jak teraz łatwo kupić). Pół roku już chodzą i
    jestem zadowolony. Światło całkiem przyjemne.

    Czy dobrym przybliżeniem jest zależność, że moc ledówki razy 10 daje moc
    podobnie świecącej żarówki?
    --
    Grzexs

  • 42. Data: 2014-08-27 13:13:53
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >i jestem zadowolony. Światło całkiem przyjemne.

    >Czy dobrym przybliżeniem jest zależność, że moc ledówki razy 10 daje

    Nie. 5-10 razy. A wlaczajac totalna chinszczyzne to mysle ze nawet
    3-10 razy - oszukuja na strumieniu, sprawnosci i mocy :-)

    Zobacz nawet to ledare
    6.3W 400lm = 63lm/W
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10266693/
    10W 600lm = 60lm/W
    http://www.ikea.com/pl/pl/catalog/products/10266221/

    Im wieksza moc tym gorzej, a w zarowce odwrotnie - tym lepiej.

    100W zarowka miala ~1200-1300 lm przy 230V. 12-13lm/W.
    (przezroczysta, mleczna mniej)

    Apollo.eu sie ma np 1400lm/20W - wiec ladnie zastepuje setke, ale 20W.

    Przy mniejszych mocach zarowkom wydajnosc spada, a Ledom rosnie, wiec
    moze byc i 10 razy..

    J.

  • 43. Data: 2014-08-28 00:08:14
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > 100W zarowka miala ~1200-1300 lm przy 230V. 12-13lm/W.
    > (przezroczysta, mleczna mniej)
    >
    > Apollo.eu sie ma np 1400lm/20W - wiec ladnie zastepuje setke, ale 20W.

    Świetlówka Osramu ,,Duluxstar" przy 24 W ma 1500 lm, czyli jest prawie
    identyczna z tą ledówką. A światło ma dużo bardziej przyjemne - w wersji
    ,,warm comfort light" (2500 K).

    Czyli ledy mają sens do 1400...1500 lm. Oczywiście przy obecnych
    możliwościach.

    --
    Grzexs

  • 44. Data: 2014-08-28 11:02:29
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzexs" napisał

> [...]
    >wersji ,,warm comfort light" (2500 K).

    >Czyli ledy mają sens do 1400...1500 lm. Oczywiście przy obecnych

    Swietlowki maja dwie wady:
    a) wolno sie rozgrzewaja i osiagaja pelny strumien, (choc sa i
    szybkie)
    b) zuzywaja sie mocno przy wlaczeniu (te szybkozapalajace chyba
    jeszcze mocniej)

    No i np do toalety czy korytarza w bloku sie srednio nadaja ...

    Zas moduly COB siegaja bodajze 100W mocy LED.
    Uliczne lampy LED maja rzedu 50W.
    Z tym ze tu ciagle zasada jedna - im wiecej mocy tym cieplej, a im
    cieplej tym gorsza wydajnosc :-)

    J.