  • 71. Data: 2009-04-16 17:22:23
    Temat: Re: LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
    Od: Padre <P...@n...net>

    > przypadku obrazu SD musisz oddalic sie nieco od ekranu aby obraz byl
    > czytelniejszy w przypadku 50 cali... przeciez w kinie tez chcesz pewnie
    > usiasc na koncu lub blizej konca kina a nie przed samym ekranem prawda?

    A to tylko z tego powodu, że w większości kin 80% miejsc jest za blisko
    ekranu ze względu na kąt widzenia a nie jakość obrazu, w kinie w
    przeciwieństwie do domu największym kosztem jest koszt utrzymania
    budynku/sali i ta jest wykorzystana wyłącznie w oparciu o ekonomię.

    Ekran kinowy w proporcji sięgającej 2,5:1 musi być mądrze
    zagospodarowany przez reżysera, na bokach ekranu nie może dziać się
    fabuła filmu, ich rola jest taka jak bocznych głośników efektowych, mamy
    kątem oka dostrzec np. wjeżdżający samochód który w ekranie 4:3 pojawił
    by nam sie znikąd przed oczyma. Jeśli jesteśmy zmuszeni rozglądać się po
    ekranie żeby nie zgubić wątku to znaczy że film jest źle nakręcony a nie
    że siedzimy za blisko :) Jeśli na ekranie kinowym widzimy po bokach
    ekranu dwie ogromne twarze rozmawiających ze sobą osób to kręcimy głową
    podczas dialogu i to też nie znaczy że siedzimy za blisko. To celowy
    zabieg reżysera, kiedy rozmawiamy w 3 osoby stojąc blisko siebie
    przenosimy wzrok na osoby mówiące. Jeśli siedzielibyśmy tak daleko od
    ekranu że nie musieli byśmy przenosić wzroku znikł by zamierzony przez
    reżysera efekt uczestniczenia w rozmowie.

    Dawniej kiedy ekrany były małe filmy kręcono w sposób dający widzowi
    efekt podglądania zdarzeń. Teraz dzięki dużym ekranom i otaczającemu
    dźwiękowi filmy kręcone są w konwencji uczestnictwa, wymaga to dla
    prawidłowego odbioru odpowiedniego kąta patrzenia.

    O ile reżyserzy i operatorzy filmowi potrafią wykorzystać panoramę to
    mam wrażenie że operatorzy kamer w studiach nie wyrośli jeszcze z
    kwadratowego ekranu :)

  • 72. Data: 2009-04-16 19:51:14
    Od: Ormianin <o...@c...epf.pl>

    Dnia Thu, 16 Apr 2009 19:22:23 +0200, Padre napisał(a):

> [...]
    >
    > O ile reżyserzy i operatorzy filmowi potrafią wykorzystać panoramę to
    > mam wrażenie że operatorzy kamer w studiach nie wyrośli jeszcze z

    To bylo fachowo i wyczerpujaco przedstawione, dziekuje i pozdrawiam

  • 73. Data: 2009-04-16 20:52:16
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "@dams" <a...@g...com> napisał w wiadomości news:

    > hehe masz kompleks kablówki :]

    Nie, po prostu miałem fatalną kablówkę.
    I u kogo nie patrzę to też tak ma.

    Teściowie kiedyś mieli dobrą (obecne UPC bodajże) to zmienili na jakiś
    badziew, bo tańsza.
    Na czym byś tego nie oglądał, efekt jest fatalny.

    Podejrzewam, że nie w kręgu moich znajomych tkwi proble, tylko w ilości
    takich badziewiarzy kablówkowych.

  • 74. Data: 2009-04-16 22:04:23
    Od: Padre <P...@n...net>

    dziekuje i pozdrawiam

    Proszę uprzejmie, swoją drogą i tak się dziwię że nikt jeszcze nie
    napisał że jestem głupi i sie nie znam :) ostatnio to bywa koronny
    argument w dyskusjach :)

    Ale ja już stary jestem, za moich czasów filmy dzieliły sie na ciekawe i
    nieciekawe a nie na SD i HD :)

    Pozdrawiam

  • 75. Data: 2009-04-16 23:42:58
    Od: pawell32 <p...@w...pl>

    Cavallino wrote:

> [...]
    > Na czym byś tego nie oglądał, efekt jest fatalny.
    >
    > Podejrzewam, że nie w kręgu moich znajomych tkwi proble, tylko w ilości

    ja też nie znam dobrej kablówki analogowej.

    pawell

  • 76. Data: 2009-04-18 12:54:55
    Od: "R09" <b...@t...pl>

    "Ormianin" <o...@c...epf.pl> wrote in message

    > Jakos nie wierze ze 46 - 50 cali dobrze oglada sie z 2.5 - 3 m, pewnie
    > niezle musisz krecic glowa aby objac kazdy szczegol na ekranie... poza tym
    > watpie aby sygnal SD z tej ogleglosci byl komfortowy, no chyba ze chodzi o
    > HD

    SD z 3-4 m wygląda O.K. Przy HD spokojnie można usiąść w odległości ok. 2.5
    metra.
    Daje to podobny kąt widzenia jak w kinie +/- oglądając obraz ze rzędów
    środkowych lub może nawet
    tych znajdujących się bardziej z tyłu sali.(obecnie sale kinowe są chyba
    mniejsze niż dawniej, albo mi się zdaje).

    R09

  • 77. Data: 2009-04-18 13:20:24
    Od: "R09" <b...@t...pl>

    "Padre" <P...@n...net> wrote in message
> [...]
    > dyskusjach :)
    >
    > Ale ja już stary jestem, za moich czasów filmy dzieliły sie na ciekawe i

    Film oceniany jako dzieło sztuki składa się z wielu elementów. Jest np.
    fabuła która posiada lepszy lub gorszy scenariusz.
    Jest też obraz, który może mieć różną paletę i wysycenie kolorów. Obraz ten
    może mieć lepszą lub gorszą kompozycję, różne zbliżenia, różne rodzaje ruchu
    kamery. Montaż też może być lepszy lub gorszy, dodając walorów filmowi lub
    go kładąc. Najlepszym przykładem, że nie tylko fabuła decyduje o
    atrakcyjności filmu jest przykład remaków, które dorównują oryginałowi, są
    od niego gorsze, albo go znacznie przewtższają (np "Prawdziwe Kłamstwa w
    wersji francuskiej vs Hollywoodzka). Co do fabuły to można się z nią
    zapoznać oglądając film na 2,5-3 calowym ekranie komrki lub playerka,
    słuchając ścieżki dźwiękowej z głośniczka wielkości łebka od szpilki. Dla
    jakości odbioru (w sensie "jakości emocjonalnej") wiele osób chodzi do kina,
    teraz wiele dzieł, dzięki tym wszystkim plazmom, HD, 7.1 itp. "duperelom"
    można zobaczyć w domu, bez uronienia wszystkiego tego, co miał do
    zaoferowania reżyser, operator, montażysta, dźwiękowiec i inni. Oczywicie
    lepiej obejrzeć nawet "na komórce" intelektualne, kameralne dzieło niż
    wypasioną efektakmi specjalnymi komercyjną sieczkę a'la łubudubu.

    R09

    P.S. Teraz to ja dostanę pewnie od kogoś pouczenie, że takie oczywiste
    rzeczy wipisuję.

  • 78. Data: 2009-04-18 18:01:26
    Od: "@dams" <a...@g...com>

> [...]
    > tych znajdujących się bardziej z tyłu sali.(obecnie sale kinowe są chyba
    > mniejsze niż dawniej, albo mi się zdaje).

    odważne porównanie do kina :]

  • 79. Data: 2009-04-18 22:41:17
    Od: Padre <P...@n...net>

    Najlepszym przykładem, że nie tylko fabuła decyduje o
    > atrakcyjności filmu jest przykład remaków, które dorównują oryginałowi, są
    > od niego gorsze, albo go znacznie przewtższają

    Nie do końca, remake to również inni aktorzy, reżyser, scenarzysta.
    operatorzy, to bardziej przekłada sie na atrakcyjność remake niż
    rozdzielczość :)

    Piszę to już nie po raz pierwszy ale ze zgrozą obserwuję jak znajomi czy
    sąsiedzi po zakupie zestawu kina domowego za 15kzł z przerażeniem
    odkrywają że "M jak miłość" na tym sprzęcie jest równie głupi jak na ich
    starym CRT :)

    Albo z innej beczki, mój kumpel robił kiepskie zdjęcia aparatem Sony
    2Mpix bez zoomu, od jakiegoś czasu robi kiepskie zdjęcia jakąś
    lustrzanką za kilka tysięcy :)