  • Data: 2009-04-14 13:53:20
    Temat: Re: LCD 37 cali i mam depresje z tego powodu
    Od: zzz <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Kell a pisze:

    > z - to sie tyczy plasm o niskiej rozdzielczosci
    > plasmy full hd pobieraja full pradu

    > 46 calowy lcd - 270 watt, taka sama plasma - max 460watt
    > to jednak nie jest podobnie
    > jak nie wierzysz to poszukaj w sieci i zweryfikuj sobie
    >
    > - owszem, te 460 to jest maksymalny pobor
    > i srednio wyjdzie pewnie ze 100 watt mniej
    >
    > ale w lcd tez zazwyczaj zmniejsza sie podswietlenie i
    > odbiornik pobiera wtedy mniej pradu, no chyba ,ze ktos lubi jak
    > mu tv w oczy "wali" jasnoscia

    Przytoczyłem tylko to co mądrzejsi napisali.
    Coś mi się wydaje że lcd trzeba podświetlać cały czas (jaśniej lub
    ciemniej ale cały czas na swojej powierzchni) a plasma świeci lub nie
    świeci konkretnym pikselem. Dlatego dla plasmy nie da się podać
    dokładnego poboru prądu. Można tylko maksymalny. Co innego lcd - pobor
    jest zawsze taki sam.
    Jeśli sie mylę niech mnie ktoś poprawi. :-)