  • Data: 2015-10-16 19:29:26
    Temat: Re: L~adowalne baterie alkaliczne
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2015 17:37:07 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <562119a5$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    od " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> :
    >No i okazało się, że są! Kanadyjska firma Pure Energy produkuje "ładowalne
    >baterie alkaliczne". Rozwiązanie opatentowane jest pod nazwą RAM (Rechargeable
    >Alkaline Manganese). Cechy użytkowe:
    > Napięcie: 1,5V -- Trwałość: 100-500 naładowań o 7 lat ważności na półce
    >o Praktycznie odporne na efekt samorozładowania: po roku tracą zaledwie 4%
    >zmagazynowanej energii
    >
    >Przedstawicielem producenta w Polsce i w regionie CEE jest PLATINET SA
    >
    >Jedyną słabością baterii Pure Energy jest konieczność używania specjalnych
> [...]

    Mam kilkanaście sztuk tych ogniw, nie polecam.
    Kilka ładowań i do kosza(może coś teraz polepszyli, ale nie mam ochoty
    sprawdzać), w dodatku szybko wysrywają jakimś białym nalotem.
    Co do ładowarki, to podawałem linka:
    https://www.youtube.com/watch?v=CCtgsIXSdYY
    W recenzjach dobrze wypada.
    Teraz szukam jakiegoś koszyka z wyprowadzonymi przewodami(do ładowania
    ogniw z EP), ewentualnie rozbiorę i dolutuję klipsy na przewodach.

    Tak na marginesie, mam niedaleko pewien znany bazar,jak się tam udaję,
    to czasami sprawdzam w ręku wagę ogniw(18650 lub te do EP), 99% tego
    szajsu jest pusta w środku(nawet piasku już nie dosypują, wrażenie
    takie, że mam w ręku plastikową rurkę wypełnioną powietrzem, te do EP
    też), pojemności już osiągają 6AH na ogniwo 18650, kiedyś nawet
    prowokacyjnie zapytałem sprzedawcę o tę pojemność, stwierdził, że tyle
    mają pod małym obciążeniem, ale jakoś dalej nie chciał nic więcej
    zdradzić. Widziałem nie raz, jak nny "przedsiębiorca" wciska klientowi
    do telefonu zamiennik accu o pojemności trzykrotnie większej niż
    oryginał...
    Idą czasy, że nie tylko zasilacze trzeba będzie przed kupnem ważyć.
    --
    "Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać.
    Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała."