  • 1. Data: 2015-10-16 17:37:07
    Temat: L~adowalne baterie alkaliczne
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    No i okazało się, że są! Kanadyjska firma Pure Energy produkuje "ładowalne
    baterie alkaliczne". Rozwiązanie opatentowane jest pod nazwą RAM (Rechargeable
    Alkaline Manganese). Cechy użytkowe:
    Napięcie: 1,5V -- Trwałość: 100-500 naładowań o 7 lat ważności na półce
    o Praktycznie odporne na efekt samorozładowania: po roku tracą zaledwie 4%
    zmagazynowanej energii

    Przedstawicielem producenta w Polsce i w regionie CEE jest PLATINET SA

    Jedyną słabością baterii Pure Energy jest konieczność używania specjalnych
    ładowarek, innych niż do akumulatorów NiMH - inna jest charakterystyka
    ładowania. Choć oferowane przez f-mę Pure Energy ładowarki dedykowane do tych
    baterii -- są też przystosowane do "obsługi" ogniw Ni-MH'owych, jednak nie udało
    mi się w takich znaleźć jakichś zachęcających parametrów, wielofunkcyjności,
    cechującej zaawansowane ładowarki do "zwykłych" akumulatorków.

    --
    Nie oczekuj, iż rząd uzna, że warto wesprzeć także i Ciebie. Są w tym "porządku
    dziobania" ludzie, na których rządowym decydentom - zależy ZNACZNIE bardziej.

  • 2. Data: 2015-10-16 18:56:16
    Temat: Re: L~adowalne baterie alkaliczne
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Fri, 16 Oct 2015 17:37:07 +0200, " \(c\)RaSz"
    <N...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >mi się w takich znaleźć jakichś zachęcających parametrów, wielofunkcyjności,
    >cechującej zaawansowane ładowarki do "zwykłych" akumulatorków.

    W ameryce byly z 10 lat temu. Wycofano z produkcji, bo ciekly podczas
    ladowania. Oraz po ladowaniu

    A.L.

  • 3. Data: 2015-10-16 19:29:26
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2015 17:37:07 +0200
    doszła do mnie wiadomość
    <562119a5$0$27528$65785112@news.neostrada.pl>
    od " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> :
> [...]
    >mi się w takich znaleźć jakichś zachęcających parametrów, wielofunkcyjności,
    >cechującej zaawansowane ładowarki do "zwykłych" akumulatorków.

    Mam kilkanaście sztuk tych ogniw, nie polecam.
    Kilka ładowań i do kosza(może coś teraz polepszyli, ale nie mam ochoty
    sprawdzać), w dodatku szybko wysrywają jakimś białym nalotem.
    Co do ładowarki, to podawałem linka:
    https://www.youtube.com/watch?v=CCtgsIXSdYY
    W recenzjach dobrze wypada.
    Teraz szukam jakiegoś koszyka z wyprowadzonymi przewodami(do ładowania
    ogniw z EP), ewentualnie rozbiorę i dolutuję klipsy na przewodach.

    Tak na marginesie, mam niedaleko pewien znany bazar,jak się tam udaję,
    to czasami sprawdzam w ręku wagę ogniw(18650 lub te do EP), 99% tego
    szajsu jest pusta w środku(nawet piasku już nie dosypują, wrażenie
    takie, że mam w ręku plastikową rurkę wypełnioną powietrzem, te do EP
    też), pojemności już osiągają 6AH na ogniwo 18650, kiedyś nawet
    prowokacyjnie zapytałem sprzedawcę o tę pojemność, stwierdził, że tyle
    mają pod małym obciążeniem, ale jakoś dalej nie chciał nic więcej
    zdradzić. Widziałem nie raz, jak nny "przedsiębiorca" wciska klientowi
    do telefonu zamiennik accu o pojemności trzykrotnie większej niż
    oryginał...
    Idą czasy, że nie tylko zasilacze trzeba będzie przed kupnem ważyć.
    --
    "Marian milczał. Wiedział, że musi milczeć i czekać.
    Wokół było pusto i cicho. Ta cisza krzyczała."

  • 4. Data: 2015-10-16 20:57:03
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Fri, 16 Oct 2015 17:37:07 +0200, (c)RaSz napisał(a):

> [...]
    > mi się w takich znaleźć jakichś zachęcających parametrów, wielofunkcyjności,
    > cechującej zaawansowane ładowarki do "zwykłych" akumulatorków.

    Nabyłem z rok temu razem z ładowarką. Zdecydowanie nie polecam. Niska
    pojemność, długie ładowanie. Po kilkunastu ładowaniach pojemność wyraźnie
    spadła. Po kilkudziesięciu wyrzuciłem.

  • 5. Data: 2015-10-16 21:29:08
    Od: Pawel <n...@n...pl>

    W dniu 16.10.2015 o 17:37, (c)RaSz pisze:
    > No i okazało się, że są! Kanadyjska firma Pure Energy produkuje "ładowalne
    > baterie alkaliczne". Rozwiązanie opatentowane jest pod nazwą RAM (Rechargeable
    > Alkaline Manganese).

    Te ogniwa mają dużą rezystancję wewnętrzną i zupełnie nie nadają się do
    dużych obciążeń. Głębokie rozładowanie bardzo skraca im życie. Baterie
    RAM natomiast idelanie się sprawdzają w układach zasilania awaryjnego.
    Zupełnie nie przeszkadza im stałe doładowywanie nawet w niskich
    temperaturach.

  • 6. Data: 2015-10-16 22:12:56
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    16 października 2015 19:29 Użytkownik "Olaf Frikiov Skiorvensen"
    napisał w news:ehb22b52pj9o63hkmvqbhnrdv6o09297rv@4ax.com ...
    :
    : Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2015 17:37:07 +0200
    : doszła do mnie wiadomość
    : < 562119a5$0$27528$6...@n...neostrada.pl >
    :

    Tak lekko [OT] zagadnę: jakiego używasz czytnika grup, że (jak wygląda) możesz
    mieć jakiś wpływ na to, jak jest zbudowana "wrotka"? Bo ja "stoję" na OE
    6.00.2900 -- i nieco mnie irytują różne jego toporności, m.in. niemożność
    zrobienia własnego szablonu nagłówka...

    : >
    : > (...)
    : >
    : Co do ładowarki, to podawałem linka:
    : https://www.youtube.com/watch?v=CCtgsIXSdYY
    : W recenzjach dobrze wypada.
    :

    Na Allegro tego >Opus BT-C3100 Charger< nie ma, ani chyba w innych, rodzimych
    sklepach, a ściągnąć z dalszych stron to parę groszy drożej. A Ty -- masz taką?
    Gdzie i za ile nabyłeś?

    :
    : Teraz szukam jakiegoś koszyka z wyprowadzonymi przewodami
    : (do ładowania ogniw z EP), ewentualnie rozbiorę
    : i dolutuję klipsy na przewodach.
    :
    :

    Gdy przeglądałem długo i namiętnie na Allegro różne oferty ładowarek, to w kilku
    wypadkach dystrybutor wspominał o dodatkowych adapterach, które umożliwiały
    ładowanie ogniw o innych wymiarach, ale... Ale widniało to tylko *w_treści*
    opisu ładowarki, natomiast nie dało się znaleźć oferty owych adapterów -- osobno.
    Niestety, nie zakonotowałem tego, kto-i-gdzie oferował te przejściówki. Ani
    nawet jakimi dokładniej terminami były one nazywane. Ale przykładowo pojawiają
    się jako wyposażenie ładowarki EverActive NC-3000 -- lecz tylko dla rozmiarów R14
    / R20 -- nie widziałem takich dla EP -- co to za cudo? Bo nie kojarzę...

    --

    Moje motto na dziś:

    Jestem racjonalistą, i to na więcej, niż sto procent. Dlatego, gdy widzę ślady
    kopyt, którym towarzyszy natrętny zapach siarki - wzywam fachowca: egzorcystę!

  • 7. Data: 2015-10-16 22:39:02
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel" <n...@n...pl> napisał w
    news:mvrj5k$rao$1@mx1.internetia.pl ...
    :
[...]

    Producent o tym wspomina, ale jakoś tak... mimochodem,
    i bez nacisku: ot, coby nie zrazić nabywców ;(

    :
    : Głębokie rozładowanie bardzo skraca im życie.
    :

    Są też inne ładowarki, które sprzedawcy zachwalają jako potrafiące szarżować
    baterie alkaliczne, i to "całkiem zwyczajne", a nie te cudowne: RAM. Przy czym
    jest ważne zalecenie, aby nie dopuszczać do zbytniego rozładowania ogniw:
    graniczną wartością jest (chyba) 25% -- hm, ciekawe, jak to... wyznaczyć? Ale
    "zasada generalna" dla nich, to pod-ładowywać je jak najczęściej.

    :
    : Baterie RAM natomiast idelanie się sprawdzają
    : w układach zasilania awaryjnego. Zupełnie nie przeszkadza im
    : stałe doładowywanie nawet w niskich temperaturach.
    :

    Jednak pewną przeszkodą jest to, że wymagają specjalnego reżimu ładowania
    (czyli dość wyrafinowanej ładowarki), co opisałem w obszernym poście tu:
    2 października 2015 22:18 -- temat:

    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.mis
    c.elektronika/aCDgZJowvQE
    Od słów:

    "Jeszcze ciekawsze wymogi ma nietypowy proces ładowania... baterii, czyli
    ogniw nie będących w zasadzie przewidzianymi do wielokrotnego użycia."
    -- koniec cytatu (może reszta treści kogoś zainteresuje)

    --

    Moje motto na dziś:
    (do którego niestety jakoś nie umiem się dostosować!)

    Lepiej powiedzieć o sto słów za mało,
    niż o jedno zdanie -- za dużo!s

  • 8. Data: 2015-10-16 23:02:44
    Od: Olaf Frikiov Skiorvensen <B...@i...invalid>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 16 Oct 2015 22:12:56 +0200
    doszła do mnie wiadomość <56215a06$0$659$65785112@news.neostrada.pl>
    od " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl> :
> [...]
    >6.00.2900 -- i nieco mnie irytują różne jego toporności, m.in. niemożność

    Forte Agent 4.2 przerobiony na wersję portable, stary i toporny
    program, ale jakoś się przyzwyczaiłem i nie widzę alternatywy.

> [...]
    >sklepach, a ściągnąć z dalszych stron to parę groszy drożej. A Ty -- masz taką?

    Podawałem kilka dni temu na pececie:
    http://www.gearbest.com/chargers/pp_174044.html
    Plus wiatraczek, bo potrafią podobno padać:
    http://www.gearbest.com/diy-parts-and-tools/pp_12224
    1.html
    Jeszcze nie wysłali(zamawiałem kilka dni temu).

> [...]
    >/ R20 -- nie widziałem takich dla EP -- co to za cudo? Bo nie kojarzę...

    Można zrobić z głowicy od starej baterii do EP, pewnie takie masz.
    Natomiast tak sobie myślę, że nie będę szukał adaptera tylko dolutuję
    dwa przewody z gniazdami na banany do PCB ładowarki, będzie
    pewniejsze.
    Co do EP, to jest problem, bo elektronika baterii nie pozwoli na
    pomiar pojemności, trzeba będzie ją ominąć.

  • 9. Data: 2015-10-17 07:42:12
    Od: Pawel <n...@n...pl>

    > Jednak pewną przeszkodą jest to, że wymagają specjalnego reżimu ładowania
    Akurat sposób ładowania tych ogniw jest banalnie prosty. Wielu
    przypadkach wystarczy do tego jedynie rezystor i źródło napięcie o
    stałej wartości.

  • 10. Data: 2015-10-18 21:16:31
    Od: " \(c\)RaSz" <N...@p...onet.pl>

    17 października 2015 07:42 Użytkownik "Pawel" <n...@n...pl> napisał w
    news:mvsn36$f4n$1@mx1.internetia.pl ...
    :
    : >
[...]

    A zerknąłeś do pod-suflowanego przeze mnie wątku:
    https://groups.google.com/forum/?hl=pl#!topic/pl.mis
    c.elektronika/aCDgZJowvQE
    Od słów:

    "Jeszcze ciekawsze wymogi ma nietypowy proces ładowania... baterii"

    -- gdzie jest wyjaśniony zarówno wymagany sposób ładowania, jak też powody,
    "dlaczego tak"? -- Tytułem uszczegółowienia: ów przepis dotyczy "zwykłych"
    baterii alkalicznych, no i nie mogę mieć pewności, że odnosi się także do ogniw
    RAM firmy Pure Energy, ale... Ale oni do swych baterii oferują ładowarkę
    *dedykowaną*, a więc można przypuszczać, iż ładowanie innymi maszynkami,
    tudzież "byle jak" -- nie jest dla RAM-ów właściwe...

    --

    Socjaliści, jak wiadomo, swój program kierują do tych, którzy czują się
    pokrzywdzeni, i wyzyskiwani. Kiedy więc socjaliści są u władzy - tak