  • 11. Data: 2009-06-14 22:47:29
    Temat: Re: Kwestia skrętu kół.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    news:20090614095206.6087dd99.sqeeb@internet.communit
    y...

    Ja myślałem, że to ma być jakiś wózek technologiczny. jeśli to ma być
    przyczepka do roweru, to mój pomysł z czwartym kółkiem jest do bani. To
    będzie dobrze działało na płaskim, ale nie na drodze polnej.

    W wypadku wózka rowerowego to ja bym proponował następujące rozwiązanie.
    Zakładając załóżmy 20 kg nacisku na rower (dla pewności, by Ci koła nie
    podnosiło) trochę za połową przyczepy (to trochę trzeba policzyć)
    umieszczasz oś z dwoma dużymi 28" kołami. Oś w kształcie "U" o takich
    wymiarach, by do środka weszły obydwa kajaki. Pewnie bokiem, ale jak
    najniżej, by było stabilniejsze. Od tej osi do roweru sztywna kratownica z
    rurek aluminiowych. Dodatkowe koło małe, wleczone pod końcem dyszla (też
    będzie miało ten nacisk 20 kg), ale na tyle wyżej, by podczas jazdy rowerem
    nie miało kontaktu z podłożem. Za to będzie pomocne przy ręcznym
    manewrowaniu.

    Odradzam ten silnik elektryczny do wspomagania. Skomplikuje i podroży to
    konstrukcję. Zwiększy ciężar wózka, a sprawność układu będzie moim zdaniem
    taka sobie.

    Szkic mojej idei przesyłam na priv.

  • 12. Data: 2009-06-15 08:01:54
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Mon, 15 Jun 2009 00:47:29 +0200
    Robert Tomasik wrote:

    > Szkic mojej idei przesyłam na priv.

    Użyszkodnik sqeeb w domenie o2.pl ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 13. Data: 2009-06-15 08:03:50
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Mon, 15 Jun 2009 00:03:32 +0200
    kogutek wrote:

    > Przychodzi facet do zakładu pogrzebowego. Umarła teściowa i potrzebuje trumnę.
    > Mamy doskonale dębowe mówi facet w czerni. Przecudne i jak je sprzedajemy od 20
    > lat nigdy nie było reklamacji. Ile kosztuje. 6000. za droga. Mamy jeszcze
    > przepiękne sosnowe. Bardzo wysoka jakość. Doskonałe wykończenie. Ile 3000. za
    > droga. W takim razie mogę polecić wysokiej jakości trumnę z prawdziwej dykty.
    > Ile. 1000. Za drogo. Są jeszcze tekturowe po 500. Za drogo. To może szanowny Pan
    > przyniesie teściową i przykręcimy do niej uchwyty.

    Teściowa na sto-dwa: 100m od domu i 2m pod ziemią.

    > Po co Ci przyczepa. Dorób do kajaka dwa koła i dyszel. Przegub zrób z końcówki
    > od okładu kierowniczego jakiegoś małego samochodu.

    Myślałem też o tym, ale wole żeby to był wózek.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 14. Data: 2009-06-15 08:12:52
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    Robert Tomasik wrote:

    > Ja myślałem, że to ma być jakiś wózek technologiczny. jeśli to ma być
    > przyczepka do roweru, to mój pomysł z czwartym kółkiem jest do bani. To
    > będzie dobrze działało na płaskim, ale nie na drodze polnej.

    Bo czasami tylko przednie i tylne kółko będzie miało kontakt z podłożem?
    Można dorobić jeszcze piąte, żeby to się nie wypieprzyło w takiej sytuacji ;-)
    Albo od razu sześć... Dwa duże nieskrętne na środku i małe skrętne na końcach.

> [...]
    > umieszczasz oś z dwoma dużymi 28" kołami. Oś w kształcie "U" o takich
    > wymiarach, by do środka weszły obydwa kajaki. Pewnie bokiem, ale jak

    Do tego miejsca mi się pomysł podoba.

> [...]
    > będzie miało ten nacisk 20 kg), ale na tyle wyżej, by podczas jazdy rowerem
    > nie miało kontaktu z podłożem. Za to będzie pomocne przy ręcznym

    Wiesz, gdyby ten wózek był krótszy, to nie widzę problemu, ale przy takiej
    długości zatrzymanie roweru na jakimś zboczu może być problemowe. Przy
    dodatkowym kółko(kółkach) mam kolejny punkt podparcia, więc nic mi nie
    będzie roweru podrywać do góry. No i odpadnie problem docisku, który robi
    tylko za balast.

    > Odradzam ten silnik elektryczny do wspomagania. Skomplikuje i podroży to
    > konstrukcję. Zwiększy ciężar wózka, a sprawność układu będzie moim zdaniem
    > taka sobie.

    Mhmm.

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 15. Data: 2009-06-15 11:22:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...
    >On Sun, 14 Jun 2009 14:46:30 +0200 J.F. wrote:
    > Normalne obliczenia wytrzymalosciowe.
    >Panie, ja mam średnie a nie inżyniera ;->

    podrecznik z technikum mechanicznego przeczytac :-)

    > Ale nie ma 5 metrow.
    > Jakbys chcial 70kg umiescic na srodku 5m belki, to musi byc
    > stosownie
    > sztywna. No chyba ze gwarantujesz rozlozenie ciezaru na calej
    > dlugosci
    > .. a i tak musi byc dosc sztywna.

    >Kajak jest w miare jednolity, więc rozłóż sobie te 70kg na 5m
    >równomiernie.

    Ale krzywy, i bedzie sie podpieral w jednym miejscu.

    A swoja droga potrzebujesz w ogole taki wielki wozek ?

    Dwa kolka przymocowac gdzies 3/4 dlugosci kajaka, druga os 1/4 i
    dorzucic dlugi dyszel.

    Albo w ogole tylko dwa kolka na srodku, kajak powinien wytrzymac i
    za dyszel moze robic.
    ewentualnie os jedna, ale podporki dwie.

    J.

  • 16. Data: 2009-06-15 12:21:06
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Mon, 15 Jun 2009 13:22:35 +0200
    J.F. wrote:

    > podrecznik z technikum mechanicznego przeczytac :-)

    Prędzej wygogluje.

    > Ale krzywy, i bedzie sie podpieral w jednym miejscu.

    Ale za to jakim długim miejscu.

    > A swoja droga potrzebujesz w ogole taki wielki wozek ?

    To dobre pytanie. Tzn. czy on w ogóle będzie wielki? ;-)

> [...]
    >
    > Albo w ogole tylko dwa kolka na srodku, kajak powinien wytrzymac i
    > za dyszel moze robic.
    > ewentualnie os jedna, ale podporki dwie.

    Aha... nie poobijam go o molo, boje czy tamy na jeziorze/rzece to
    podczas transportu nadrobie?

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb

  • 17. Data: 2009-06-15 15:39:40
    Od: "WM " <c...@g...pl>

    Jest trochę gotowych wózków ręczych.
    Tu widać jak idzie człowiek, ciągnąc za dziób kajaka.
    Można ten dziób umocować przegubowo do roweru:
    http://www.eckla.de/english/seekajak.html

    Ciekawostka historyczna :)
    http://www.mlodytechnik.pl/archiwum/56-MT-08-Wozek_d
    o_kajaka.pdf

    WM

  • 18. Data: 2009-06-15 18:36:23
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...
    > Użyszkodnik sqeeb w domenie o2.pl ;-)

    Wysłałem na adres, z którego piszesz posta.

  • 19. Data: 2009-06-15 18:41:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    y...
    > Bo czasami tylko przednie i tylne kółko będzie miało kontakt z podłożem?

    To też. Ale generalnie musiałbyś im zrobić już sprężyste zawieszenie. Poza
    tym w opisanym przez Ciebie wypadku te koła powinny być duże dla
    zmniejszenia oporów toczenia.

    > Można dorobić jeszcze piąte, żeby to się nie wypieprzyło w takiej
    > sytuacji ;-) Albo od razu sześć... Dwa duże nieskrętne na środku i małe
    > skrętne na końcach.

    To może gąsienice :-)

> [...]
    > dodatkowym kółko(kółkach) mam kolejny punkt podparcia, więc nic mi nie
    > będzie roweru podrywać do góry. No i odpadnie problem docisku, który robi

    Nie za bardzo rozumiem, co ma długość owej przyczepki do zatrzymywaniu na
    zboczu. I czemu niby dodakowe koło miałoby poprawić w tej materii sytuację.
    Na zdolność do zatrzymywania sie wpływ ma przedew szystkim masa tej
    przyczepki. Pisałeś o kilkudziesieciu kilogramach, a to powinno być
    spokojne do opanowania na normalnym rowerze. W końcu za młodego nie jeden
    raz kogoś woziłem na bagażniku i kłopotów z hamowaniem nie było.

  • 20. Data: 2009-06-15 19:53:02
    Od: Sqeeb <s...@i...community>

    On Mon, 15 Jun 2009 20:36:23 +0200
    Robert Tomasik wrote:

    > Wysłałem na adres, z którego piszesz posta.

    To nie dojdzie.
    Nie ma czegoś takiego jak internet.community, nie ma nawet domeny community ;-]

    --
    Pozdrawiam,
    Sqeeb