    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Kwestia skrętu kół.
    Date: Mon, 15 Jun 2009 20:41:08 +0200

    Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
    news:20090615101252.36835e04.sqeeb@internet.communit
    y...
    > Bo czasami tylko przednie i tylne kółko będzie miało kontakt z podłożem?

    To też. Ale generalnie musiałbyś im zrobić już sprężyste zawieszenie. Poza
    tym w opisanym przez Ciebie wypadku te koła powinny być duże dla
    zmniejszenia oporów toczenia.

    > Można dorobić jeszcze piąte, żeby to się nie wypieprzyło w takiej
    > sytuacji ;-) Albo od razu sześć... Dwa duże nieskrętne na środku i małe
    > skrętne na końcach.

    To może gąsienice :-)

    > Do tego miejsca mi się pomysł podoba.
    > Wiesz, gdyby ten wózek był krótszy, to nie widzę problemu, ale przy
    > takiej
    > długości zatrzymanie roweru na jakimś zboczu może być problemowe. Przy
    > dodatkowym kółko(kółkach) mam kolejny punkt podparcia, więc nic mi nie
    > będzie roweru podrywać do góry. No i odpadnie problem docisku, który robi
    > tylko za balast.

    Nie za bardzo rozumiem, co ma długość owej przyczepki do zatrzymywaniu na
    zboczu. I czemu niby dodakowe koło miałoby poprawić w tej materii sytuację.
    Na zdolność do zatrzymywania sie wpływ ma przedew szystkim masa tej
    przyczepki. Pisałeś o kilkudziesieciu kilogramach, a to powinno być
    spokojne do opanowania na normalnym rowerze. W końcu za młodego nie jeden
    raz kogoś woziłem na bagażniku i kłopotów z hamowaniem nie było.