-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Kwestia skrętu kół.
Date: Mon, 15 Jun 2009 20:41:08 +0200
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 45
Message-ID: <h16556$5b0$1@inews.gazeta.pl>
References: <2...@i...community><h11dda$pm2$...@i...gaz
eta.pl><2...@i...community><h13up0$m85$1@in
ews.gazeta.pl> <2...@i...community>
NNTP-Posting-Host: aemv54.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1245091815 5472 79.191.73.54 (15 Jun 2009 18:50:15 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Jun 2009 18:50:15 +0000 (UTC)
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
X-Priority: 3
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5512
X-User: robert.tomasik
X-MSMail-Priority: Normal
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:24514
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "Sqeeb" <s...@i...community> napisał w wiadomości
news:20090615101252.36835e04.sqeeb@internet.communit
y...
> On Mon, 15 Jun 2009 00:47:29 +0200
> Robert Tomasik wrote:
>> Ja myślałem, że to ma być jakiś wózek technologiczny. jeśli to ma być
>> przyczepka do roweru, to mój pomysł z czwartym kółkiem jest do bani. To
>> będzie dobrze działało na płaskim, ale nie na drodze polnej.
> Bo czasami tylko przednie i tylne kółko będzie miało kontakt z podłożem?
To też. Ale generalnie musiałbyś im zrobić już sprężyste zawieszenie. Poza
tym w opisanym przez Ciebie wypadku te koła powinny być duże dla
zmniejszenia oporów toczenia.
> Można dorobić jeszcze piąte, żeby to się nie wypieprzyło w takiej
> sytuacji ;-) Albo od razu sześć... Dwa duże nieskrętne na środku i małe
> skrętne na końcach.
To może gąsienice :-)
>> W wypadku wózka rowerowego to ja bym proponował następujące rozwiązanie.
>> Zakładając załóżmy 20 kg nacisku na rower (dla pewności, by Ci koła nie
>> podnosiło) trochę za połową przyczepy (to trochę trzeba policzyć)
>> umieszczasz oś z dwoma dużymi 28" kołami. Oś w kształcie "U" o takich
>> wymiarach, by do środka weszły obydwa kajaki. Pewnie bokiem, ale jak
>> najniżej, by było stabilniejsze.
> Do tego miejsca mi się pomysł podoba.
>> Od tej osi do roweru sztywna kratownica z
>> rurek aluminiowych. Dodatkowe koło małe, wleczone pod końcem dyszla (też
>> będzie miało ten nacisk 20 kg), ale na tyle wyżej, by podczas jazdy
>> rowerem nie miało kontaktu z podłożem. Za to będzie pomocne przy
>> ręcznym manewrowaniu.
> Wiesz, gdyby ten wózek był krótszy, to nie widzę problemu, ale przy
> takiej
> długości zatrzymanie roweru na jakimś zboczu może być problemowe. Przy
> dodatkowym kółko(kółkach) mam kolejny punkt podparcia, więc nic mi nie
> będzie roweru podrywać do góry. No i odpadnie problem docisku, który robi
> tylko za balast.
Nie za bardzo rozumiem, co ma długość owej przyczepki do zatrzymywaniu na
zboczu. I czemu niby dodakowe koło miałoby poprawić w tej materii sytuację.
Na zdolność do zatrzymywania sie wpływ ma przedew szystkim masa tej
przyczepki. Pisałeś o kilkudziesieciu kilogramach, a to powinno być
spokojne do opanowania na normalnym rowerze. W końcu za młodego nie jeden
raz kogoś woziłem na bagażniku i kłopotów z hamowaniem nie było.
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.09 19:53 Sqeeb
- 15.06.09 19:55 Sqeeb
- 15.06.09 19:56 Sqeeb
- 15.06.09 20:46 kogutek
- 15.06.09 21:01 bynio
- 15.06.09 22:26 Robert Wańkowski
- 18.06.09 18:02 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-03-15 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-15 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+ experience) <=
- 2025-03-15 Warszawa => Java Full Stack Developer (Angular2+) <=
- 2025-03-15 KOMU w RP3 pasuje "Rumuńska łatwość gmerania w wyborach" i dlaczego nie PO-Trzaskanym?
- 2025-03-15 China-Kraków => Key Account Manager IT <=
- 2025-03-14 Spalił się autobus :-)
- 2025-03-14 Policjanci z Piątku
- 2025-03-14 Lublin => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-03-14 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2025-03-14 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-03-14 VAT-R Umowa najmu na adres zamieszkania
- 2025-03-14 Gliwice => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2025-03-14 Warszawa => Junior Rekruter <=