    From: Sqeeb <s...@i...community>
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Kwestia skrętu kół.
    Date: Mon, 15 Jun 2009 10:12:52 +0200

    Robert Tomasik wrote:

    > Ja myślałem, że to ma być jakiś wózek technologiczny. jeśli to ma być
    > przyczepka do roweru, to mój pomysł z czwartym kółkiem jest do bani. To
    > będzie dobrze działało na płaskim, ale nie na drodze polnej.

    Bo czasami tylko przednie i tylne kółko będzie miało kontakt z podłożem?
    Można dorobić jeszcze piąte, żeby to się nie wypieprzyło w takiej sytuacji ;-)
    Albo od razu sześć... Dwa duże nieskrętne na środku i małe skrętne na końcach.

    > W wypadku wózka rowerowego to ja bym proponował następujące rozwiązanie.
    > Zakładając załóżmy 20 kg nacisku na rower (dla pewności, by Ci koła nie
    > podnosiło) trochę za połową przyczepy (to trochę trzeba policzyć)
    > umieszczasz oś z dwoma dużymi 28" kołami. Oś w kształcie "U" o takich
    > wymiarach, by do środka weszły obydwa kajaki. Pewnie bokiem, ale jak
    > najniżej, by było stabilniejsze.

    Do tego miejsca mi się pomysł podoba.

    > Od tej osi do roweru sztywna kratownica z
    > rurek aluminiowych. Dodatkowe koło małe, wleczone pod końcem dyszla (też
    > będzie miało ten nacisk 20 kg), ale na tyle wyżej, by podczas jazdy rowerem
    > nie miało kontaktu z podłożem. Za to będzie pomocne przy ręcznym
    > manewrowaniu.

    Wiesz, gdyby ten wózek był krótszy, to nie widzę problemu, ale przy takiej
    długości zatrzymanie roweru na jakimś zboczu może być problemowe. Przy
    dodatkowym kółko(kółkach) mam kolejny punkt podparcia, więc nic mi nie
    będzie roweru podrywać do góry. No i odpadnie problem docisku, który robi
    tylko za balast.

    > Odradzam ten silnik elektryczny do wspomagania. Skomplikuje i podroży to
    > konstrukcję. Zwiększy ciężar wózka, a sprawność układu będzie moim zdaniem
    > taka sobie.

    Mhmm.

    --
    Pozdrawiam,