-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sfeed.neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
From: Sqeeb <s...@i...community>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: Kwestia skrętu kół.
Date: Mon, 15 Jun 2009 10:12:52 +0200
Organization: Internet Community
Lines: 60
Message-ID: <2...@i...community>
References: <2...@i...community>
<h11dda$pm2$1@inews.gazeta.pl>
<2...@i...community>
<h13up0$m85$1@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: abga170.neoplus.adsl.tpnet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1245053703 6078 83.7.64.170 (15 Jun 2009 08:15:03
GMT)
X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Jun 2009 08:15:03 +0000 (UTC)
X-Newsreader: what are You looking for?
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:24504
[ ukryj nagłówki ]On Mon, 15 Jun 2009 00:47:29 +0200
Robert Tomasik wrote:
> Ja myślałem, że to ma być jakiś wózek technologiczny. jeśli to ma być
> przyczepka do roweru, to mój pomysł z czwartym kółkiem jest do bani. To
> będzie dobrze działało na płaskim, ale nie na drodze polnej.
Bo czasami tylko przednie i tylne kółko będzie miało kontakt z podłożem?
Można dorobić jeszcze piąte, żeby to się nie wypieprzyło w takiej sytuacji ;-)
Albo od razu sześć... Dwa duże nieskrętne na środku i małe skrętne na końcach.
> W wypadku wózka rowerowego to ja bym proponował następujące rozwiązanie.
> Zakładając załóżmy 20 kg nacisku na rower (dla pewności, by Ci koła nie
> podnosiło) trochę za połową przyczepy (to trochę trzeba policzyć)
> umieszczasz oś z dwoma dużymi 28" kołami. Oś w kształcie "U" o takich
> wymiarach, by do środka weszły obydwa kajaki. Pewnie bokiem, ale jak
> najniżej, by było stabilniejsze.
Do tego miejsca mi się pomysł podoba.
> Od tej osi do roweru sztywna kratownica z
> rurek aluminiowych. Dodatkowe koło małe, wleczone pod końcem dyszla (też
> będzie miało ten nacisk 20 kg), ale na tyle wyżej, by podczas jazdy rowerem
> nie miało kontaktu z podłożem. Za to będzie pomocne przy ręcznym
> manewrowaniu.
Wiesz, gdyby ten wózek był krótszy, to nie widzę problemu, ale przy takiej
długości zatrzymanie roweru na jakimś zboczu może być problemowe. Przy
dodatkowym kółko(kółkach) mam kolejny punkt podparcia, więc nic mi nie
będzie roweru podrywać do góry. No i odpadnie problem docisku, który robi
tylko za balast.
> Odradzam ten silnik elektryczny do wspomagania. Skomplikuje i podroży to
> konstrukcję. Zwiększy ciężar wózka, a sprawność układu będzie moim zdaniem
> taka sobie.
Mhmm.
--
Pozdrawiam,
Sqeeb
Następne wpisy z tego wątku
- 15.06.09 11:22 J.F.
- 15.06.09 12:21 Sqeeb
- 15.06.09 15:39 WM
- 15.06.09 18:36 Robert Tomasik
- 15.06.09 18:41 Robert Tomasik
- 15.06.09 19:53 Sqeeb
- 15.06.09 19:55 Sqeeb
- 15.06.09 19:56 Sqeeb
- 15.06.09 20:46 kogutek
- 15.06.09 21:01 bynio
- 15.06.09 22:26 Robert Wańkowski
- 18.06.09 18:02 Sebastian Kaliszewski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-11-22 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=