    From: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kupować antenę czy nie ?.
    Date: Thu, 31 Dec 2009 20:08:44 +0100

    Jacek Maciejewski <j...@o...pl> wrote:

    > Mogliście popełnić jakiś błąd w instalacji.

    No bez jaj, jaki tam błąd można popełnić? Antena konstrukcyjnie jest
    mniej więcej tak skomplikwana jak cep albo kombinerki, mimo to
    dokładnie ją wtedy obejrzałem, czy coś nie zgięte, czy gdzieś jakiś
    opiłek nie zwiera obu jej części. Wszystko było OK. Kabel był nowy,
    poprawnie zarobiony, zresztą o ile pamiętam, wtargałem wtedy mały
    telewizor na dach i weryfikowałem sprawę "lokalnie". Antena
    logarytmiczna nacelowana po pierwsze na azymut (stary harcerski
    kompas się w domu poniewiera), a to zostało jeszcze zweryfikowane
    profesjonalną metodą "przekręć jeszcze, jeszcze trochę, nie, wróć,
    wtedy było lepiej".

    Myślę, że tutaj zadecydowały raczej dwie rzeczy: po pierwsze bratu
    udało się kupić grilla, który akurat miał parametry całkiem niezłe,
    po drugie sama specyfika odbioru w tym miejscu: silny lokalny sygnał
    VHF od strony pleców i słabiutki sygnał UHF z dalekiego nadajnika od
    przodu - to musiało zadecydowac o tym, że grill się sprawdził
    lepiej.

    J.