    From: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Kupno na firme enduro (Yamaha WR 250 R/F) a podatek VAT ?
    Date: Sat, 11 Apr 2009 22:39:43 +0200

    On Sat, 11 Apr 2009 22:14:47 +0200, Andrzej Luczak
    <a...@s...akcent.pl> wrote:

    [...]
    > Wspominając o tej ustawie z 1999roku, określającej pewne standardy
    > ochrony "polskości", sądziłem że władza bez odpowiednich zapisów
    > prawnych przesiąknieta jest duchem ochrony dóbr narodowych.

    Ta ustawa ma 9 stron, przejrzyj sobie, o złotówkach nic nie ma. :-)

    > Własna waluta była takim elementem cenionym przez wieki, choćby po roku
    > 1919 przy wprowadzaniu w zaborach złotówki.

    Na litość. To, że przez wieki własna waluta była cenionym elementem
    narodowości
    nie oznacza, że dalej jest, nie żyjemy w 19 wieku, tylko w 21. Jakoś
    perspektywa
    przejścia na Euro jako walutę państwową nie powoduje, że wszystkich
    proponentów
    wyzywa się od antypolskich zdrajców w mainstreamowych mediach i nie jest
    jakoś
    sprzeczna z ustawami.

    [...]
    > Zupełnie nie potrzebna ironia, wątpliwości moje dotyczą pisowni

    Nieno, chodzi mi raczej o to, co ma spread do rzeczy? Spread to kwestia
    tego, że bank nabywa walutę po jednym kursie a klient płaci za nią po
    innym, przy umowach kredytowych w obcym języku to jest istotne, ale nie
    przy czymś takim jak cena określona w euro.

    Nie ma czegoś takiego jak "spread" przy, na przykład, umowie
    kupna-sprzedaży
    z ceną podaną w euro, umowie o pracę itd. czy zakupie czegoś na angielskim
    ebayu. Wspominanie o nim przy mandatach z wysokością podaną w euro jest
    równie
    sensowne co zastanawianie się "co z głośnym ostatnio spreadem przy
    przejściu
    Polski ze złotówki na euro?".

    Jak się czepiać, to z sensem. :->

    Leslie