    From: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <4f57b992$0$1261$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <jj8mot$gs4$2@node2.news.atman.pl> <jj9rrn$m1m$1@node2.news.atman.pl>
    <4f587cbd$0$26691$65785112@news.neostrada.pl>
    <jj9vg6$q28$1@node2.news.atman.pl> <jjnc9c$u70$1@node2.news.atman.pl>
    <jjnptp$ddh$1@node2.news.atman.pl> <jjofkq$nuf$1@inews.gazeta.pl>
    <jk05ts$5l9$1@node2.news.atman.pl>
    <4f67b923$0$27434$c3e8da3$40cb80c2@news.astraweb.com>
    <jkakct$1a3$2@inews.gazeta.pl>
    <4f68e31f$0$27412$c3e8da3$40cb80c2@news.astraweb.com>
    <jkbsj5$qnl$1@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Kupiłem Desire
    Date: Wed, 21 Mar 2012 12:53:14 +0100

    AL <a...@s...tam> wrote:

    > nie przecze, ze idea kafli jest dobra i zwiezla.
    >
    > Tylko szkoda, ze uzytkownikowi pozostawiono tak maly wplyw na
    > interfejs - zwlaszcza na urzadzeniach, ktore maja maly ekran
    > (telefony).

    Zwłaszcza na urządzeniach z małych ekranem nie ma miejsca na jakieś
    fiu-bzdiu fajerwerki i zabawy w graficznego developera. Do budowania
    interfejsów służą duże ekrany i prawdziwe narzędzia.

    >(chodzi o mozliwosc ulozenia sobie tak informacji na
    > ekranie, by raz wystarczylo nan raz rzucic okiem (na ekran) i miec do
    > nich dostep/podglad - bez przedzierania sie po kazdej z aplikacji z
    > osobna).

    Taka też idea przyświeca całemu designowi Metro i żywych kafli.

    > Ja jakos nie mam tych 'nielubianych' przez ciebie ikon na glownym
    > ekranie telefonu - i to jedna z rzeczy, ktora sprawia, ze moje
    > urzadzenie jest moje, bo daje mi mozliwosc dostosowania go tak jak ja
    > chce

    Ale mi też nikt nie zabrania dostosować. To ty sobie jakoś dziwnie
    wyznaczyłeś granicę między "moje" i "nie moje".

    > Kafle moga byc - ale niech bedzie jeszcze wybor

    Miedzy czym a czym? Dwoma niedorobionymi rozwiązaniami zamiast jednego
    stabilnego, ładnego i szybkiego? Po co? To nie przynosi żadnych benefitów
    ani dostawcy ani klientowi.

    > (podobnie bylo ze wstegami w Officie - jak w 2007
    > wprowadzil M$ wstegi to dlaczego nie zostawil uzytkownikowi wyboru co
    > chce miec: wstegi lub archaiczne menu?

    Bo nie chciał się zajmować tworzeniem niepotrzebnie dwóch konkurencyjnych
    rozwiązań niepotrzebnie zwiększając koszty i obniżając jakość? Projekt, kod,
    dokumentacja i wsparcie same się nie wyczarują. Dwukrotne zwiększenie
    wszelkich instrukcji obsługi niczemu nie służy. No i jeszcze te pluginy i
    dodatki firm trzecich -och jaki to by był dopiero burdel i kłopot, zeby
    napisać wtyczkę do Office 2007, gdyby miała dwa równe interfejsy.

    > Ja mam dograne menu standardowe
    > do tej pory i o dziwo zdarza mi sie nadal z niego skorzystac - procz
    > wsteg, do ktorych do tej pory nie potrafie sie przyzwyczaic

    Jakbyś przestał korzystać ze starego, to byś się w końcu przyzwyczaił i na
    stare już nawet nie chciał patrzeć. True story.

    > nie
    > uwazam, ze sa jakims milowym krokiem w rozwoju interfejsu uzytkownika
    > jak to probuje wmawiac wszystkim M$).

    Bo się nad tym glębiej nie zastanawiałeś.
    Tu zawsze polecam obejrzenie tego video z prezentacji:
    http://blogs.msdn.com/b/jensenh/archive/2008/03/12/t
    he-story-of-the-ribbon.aspx
    Długie ale warto.