  • 71. Data: 2013-02-14 15:46:51
    Temat: Re: Kupię pomoc drogową :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2013, Dominik & Co wrote:

    > Z ciekawości: dlaczego?

    Bo nie pracuje w rozumieniu kwalifikacji "przychodów z pracy".
    Praca charakteryzyje się obowiązkiem wykonywania poleceń
    służbowych tudzież "miejscem pracy" :)
    Wykonywanie zlecenia - nie (choć miejsce wykonywania
    zlecenia może być określone w umowie).
    Dotarcie do tego miejsca stanowi osobisty problem pracownika
    (z dokładnością do objęcia ubezpieczeniem "w drode do pracy"),
    nie podlega wynagrodzeniu z umowy o pracę itede. - a koszty
    co do zasady przypisane są do przychodów które przynoszą.
    Pracownikowi "dorzucono" więc koszty w formie ryczałtu na
    tę wąpliwą okazję pobytu w drodze poza okresem zarabiania.
    Oczywiście co innego wyjazd w delegację.

    I, rzecz jasna, przepisy przewidują "prawidłową" klasyfikację
    umowy cywilnoprawnej, a nie ukrytej umowy o pracę, w której
    papierowy "zleceniobiorca" tak naprawdę zarabia za pracę
    od godziny do godziny i "pod kierownictwem".

    pzdr, Gotfryd

  • 72. Data: 2013-02-14 16:02:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 14 Feb 2013, Budzik wrote:

    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > A dlaczego nie?
    > Wszyscy pracujący na etacie odliczają,

    Coś ustalmy - pracownik:
    - ma koszty *ryczałtowe* dotyczące wydatków związanych z pracą
    - może zaliczyć koszty rzeczywiste wyłącznie w przypadku korzystania
    ze środków komunikacji masowej, i to udokumentowane wyłącznie
    biletami okresowymi (co ciekawe, autorzy poprawek do ustawy
    chyba nie zauważyli że w większości przedsiębiorstw miejskiej
    komunikacji publicznej istnieją już jakiś czas bilety na takie
    okresy jak np. 20 minut :P)

    Przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    065,20130101,koszty-uzyskania-przychodow.html
    +++
    11. Jeżeli roczne koszty uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 2,
    sš niższe od wydatków na dojazd do zakładu lub zakładów pracy œrodkami
    transportu autobusowego, kolejowego, promowego lub komunikacji miejskiej,
    w rocznym rozliczeniu podatku koszty te mogš być przyjęte przez pracownika
    lub przez płatnika pracownika w wysokoœci wydatków faktycznie
    poniesionych, udokumentowanych wyłšcznie imiennymi biletami okresowymi.
    ---

    > to dlaczego prowadzący Dg mieliby nie odliczać?

    Na odwrót. Znaczy pytanie trzeba na odwrót postawić :)
    Koszty są przypisywane do przychodów, wydatki nie związane
    z konkretnym przychodem nie są kosztem uzyskania, zaś
    pracownikowi wg ustawy płaci się "od godziny do godziny".
    Poza tymi godzinami nie uzyskuje więc dochodu :>
    (znaczy nie ma podstawy do kosztu, poza przepisami szczegółowymi
    stanowiącymi inaczej).

    pzdr, Gotfryd

  • 73. Data: 2013-02-14 18:13:48
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Ostatnio dwóch zaprzyjaźnionych biznesmenów dopisało do wpisu
    > do ewidencji usługi "wypożyczania auta" i wzajemnie sobie
    > wypożyczyli. Podobno cały VAT odpisali i całość amortyzują,
    > a nie tylko 20kEuro. Podobno nikt się ich nie czepia.

    tak można. wypożyczenie długoterminowe conajmniej pół roku
    pzdr
    GL

  • 74. Data: 2013-02-14 18:15:20
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Od kiedy uniemożliwanie robienia wałków to "uprzykrzanie"?

    stary wierz mi że zakaz odliczania VATu przynosi większe straty... spójrz
    tylko na sprzedaż żuków i trucków :)
    pzdr
    GL

  • 75. Data: 2013-02-14 18:17:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Chyba poszedł spać, to pozwolę się wtrącić.
    > Pozwala stworzyć konstrukcję, która legalnie "przepompowuje"
    > zyski, za których wygenerowanie odpowiada postać spółki kapitałowej,
    > do inwestora, występującego w roli komplementariusza.
    > 5% akcji w ręku komandytariusza (akcjonariuszy), 95% akcji w ręku
    > komplementariusza, i już 95% przychodu jest opodatkowana raz.

    No to nie rozumiem zdziwienia, bo niby jak miałaby być opodatkowana?
    Przecież komplementariusz jest odpowiednikiem wspólnika w spółce cywilnej
    (komandytowa to mieszanka typów spółek), więc jest tak samo opodatkowany
    tylko raz.

    > To czy część "kapitałową" stanowi np. jednoosobowa spzoo
    > w całości w ręku inwestora jest już sprawą zupełnie uboczną :>

    A jakie to ma znaczenie?
    Zresztą jednoosobowa spółka z o.o. też chyba musi być podwójnie opodatkowana
    od swojego zysku?
    Więc przykład jakby nie bardzo.

    > Całość oczywiście wiąże się z manewrami stawkami podatkowymi:
    > kiedyś podatek od dywidendy był proporcjonalnie znacznie niższy
    > niż najwyższa stawka PIT, a CIT (mimo, że również wysoki)
    > nie sięgał poziomu PIT.
    > Przy wysokim zysku nie było więc wielkiej motywacji do manipulacji
    > zyskiem, bo CIT+podatek od dywidendy (już obniżonej o CIT) nie
    > dawał jakiejś drastycznej różnicy, ale od tego czasu:
    > - CIT znacznie obniżono (i to chyba jest główny czynnik)

    Moment, dobrze rozumiem, że s.k.a. płaci CIT również od zysków (również
    komplementariuszy) i PIT ich nie obejmuje?
    Bo chyba tylko wtedy byłby to jakiś wałek.

    > Zamotali tym podwójnym opodatkowaniem.

    No właśnie.
    Tutaj bym szukał problemu, a nie w tym, że ktoś życzy sobie być
    opodatkowanym normalnie.

    > Nie da się ukryć, że jest to "podatek od bezpieczeństwa" (inwestor
    > nie ryzykuje osobistym bankructwem oraz relatywnie łatwo może
    > zbyć część inwestycji),

    Jak jest w zarządzie, to ryzykuje tak samo jak w każdym innym przypadku, a
    podwójne opodatkowanie zostaje.

  • 76. Data: 2013-02-14 18:17:48
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Jak wszyscy będą utrzymywać że jadą ciężarówką to tak. Na razie ty
    > utrzymujesz że jeździsz ciężarówką, więc bądź konsekwentny;)

    własciciel ciężraówki wiozącej drzewo z lasu w ilości 20 sztuk może odliczać
    VAT od paliwa a handlarz "tictaców" co wiezie ich 5 tysięcy w kango już
    nie??
    hmm. pomyśl...
    nie wspomnę już o tych co sprzedają swoją wiedzę - informatycy, nauczyciele,
    handlowcy itp
    pzdr
    GL

  • 77. Data: 2013-02-14 20:39:17
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 13 Feb 2013 02:13:27 +0100, Pawel O'Pajak <o...@i...pl>
    wrote:

    >Nie wazne czym handlujesz, wazne, zebys mial kase fiskalna;-)

    Dziś widziałem przy drodze (coby było w temacie grupy ;) reklamę
    sprzedawcy kas fiskalnych: "Jesteś skazany na kasę fiskalną? My damy
    Ci najniższy wyrok."
    Kilometr dalej "Wykańczanie pomieszczeń w drzewie" ;)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 78. Data: 2013-02-15 01:00:42
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail ...@w...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Że jak?

    i co ja mam napisać po wywodzie który dał poniżej Gotfryd....?
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Zbyt kocham moje szaleństwa, by nie przerażała mnie myśl,

  • 79. Data: 2013-02-15 01:00:43
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A może za wysokie koszty takiej redystrubucji?

    zapewne również

    > A obywatel by lepiej wydał swoją kasę, gdyby mógł sam decydować gdzie
    > i jak chce ją wydać?
    >
    > Tylko co by zrobić z milionamui darmozjadów z budżetówki w takim
    > przypadku? Jeszcze musieliby się wziąć za jakąś pożyteczną pracę - to
    > byłby dramat społeczny.

    hmm, być może lepiej ale znasz jakieś ubezpieczenie, gdzie masz zakres
    świadczeń podobny do NFZ w rozsądnej cenie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

  • 80. Data: 2013-02-15 08:21:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2013-02-15 01:00, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > hmm, być może lepiej ale znasz jakieś ubezpieczenie, gdzie masz zakres
    > świadczeń podobny do NFZ w rozsądnej cenie?

    Chodzi Ci o taki zakres, że jak rzeczywiście stanie się coś
    poważniejszego od grypy, to zaproszą na leczenie za 3 lata?

    Poza tym "czy znasz" nie jest argumentem przeciw. Nikt nie zna, bo nie
    ma popytu.

    Ale gdyby nie było NFZ, to ubezpieczenie musiałoby się znaleźć. Mało
    tego, okazało by się nagle, że spora część usług, które to teraz "są
    wycenianie" na setki tysięcy, może kosztować znacznie mniej.

    --
    Liwiusz