  • Data: 2013-02-14 16:02:54
    Temat: Re: Kupię pomoc drogową :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 14 Feb 2013, Budzik wrote:

    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > A dlaczego nie?
    > Wszyscy pracujący na etacie odliczają,

    Coś ustalmy - pracownik:
    - ma koszty *ryczałtowe* dotyczące wydatków związanych z pracą
    - może zaliczyć koszty rzeczywiste wyłącznie w przypadku korzystania
    ze środków komunikacji masowej, i to udokumentowane wyłącznie
    biletami okresowymi (co ciekawe, autorzy poprawek do ustawy
    chyba nie zauważyli że w większości przedsiębiorstw miejskiej
    komunikacji publicznej istnieją już jakiś czas bilety na takie
    okresy jak np. 20 minut :P)

    Przepis:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,3,13,13,700,60
    065,20130101,koszty-uzyskania-przychodow.html
    +++
    11. Jeżeli roczne koszty uzyskania przychodów, o których mowa w ust. 2,
    sš niższe od wydatków na dojazd do zakładu lub zakładów pracy œrodkami
    transportu autobusowego, kolejowego, promowego lub komunikacji miejskiej,
    w rocznym rozliczeniu podatku koszty te mogš być przyjęte przez pracownika
    lub przez płatnika pracownika w wysokoœci wydatków faktycznie
    poniesionych, udokumentowanych wyłšcznie imiennymi biletami okresowymi.
    ---

    > to dlaczego prowadzący Dg mieliby nie odliczać?

    Na odwrót. Znaczy pytanie trzeba na odwrót postawić :)
    Koszty są przypisywane do przychodów, wydatki nie związane
    z konkretnym przychodem nie są kosztem uzyskania, zaś
    pracownikowi wg ustawy płaci się "od godziny do godziny".
    Poza tymi godzinami nie uzyskuje więc dochodu :>
    (znaczy nie ma podstawy do kosztu, poza przepisami szczegółowymi
    stanowiącymi inaczej).

    pzdr, Gotfryd