  • 1. Data: 2012-05-14 19:29:08
    Temat: Kuchenka 2250W
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    Witam, pytanie może będzie troszkę dziwne, zaraz
    się okaże że NTG...
    Jest sobie kuchenka (bosh) z termoobiegem + jedna zwykła grzałka.
    Tabliczka znamionowa: 2250W max
    W instrukcji ani słowa, kiedy i jak pobiera te 2250W. Jak to jest:
    - czy to jest maks., jakby chodził termoobieg + grzałka? Czy
    tylko w czasie nagrzewania?

    O co chodzi... Używam piekarnika (głównie termoobieg) min. pół godziny
    dziennie, casem 3h dziennie. Jakie jest średnie zużycie na godzinę?
    Chcę kupić dodatkowy mały piekarnik (1250W) i się zastanawiam, w jakim
    czasie koszt zakupu się zwróci.

    p.s. żeby było na temat grupy: upiekę w tej kuchence kurczaka,
    który da mi siły do naprawy laptopa - prawdopodobnej wymiany
    kondensatora :>

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 2. Data: 2012-05-14 20:16:09
    Temat: Re: Kuchenka 2250W
    Od: "MaW" <n...@a...bbb>

    Użytkownik "DooMiniK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > W instrukcji ani słowa, kiedy i jak pobiera te 2250W. Jak to jest:
    > - czy to jest maks., jakby chodził termoobieg + grzałka? Czy

    To jest max - wtedy gdy włączona jest grzałka. Termoobieg to tylko
    wentylator - niewiele prądu zużywa.

    > O co chodzi... Używam piekarnika (głównie termoobieg) min. pół godziny
    > dziennie, casem 3h dziennie. Jakie jest średnie zużycie na godzinę?

    A to zależy jaką masz nastawioną temperature pieczenia (i co za tym idzie
    jak czesto termostat wyłącza grzałkę). To można jedynie zmierzyć miernikiem
    poboru energii - do kupienia na Allegro za ok 40 zł

    > Chcę kupić dodatkowy mały piekarnik (1250W) i się zastanawiam, w jakim
    > czasie koszt zakupu się zwróci.

    hmmm zwróci się? przecież będziesz musiał piec dłużej. Jak dla mnie to nic
    nie zaoszczedzisz.

    MaW

  • 3. Data: 2012-05-14 20:17:59
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > W instrukcji ani słowa, kiedy i jak pobiera te 2250W. Jak to jest:
    > - czy to jest maks., jakby chodził termoobieg + grzałka? Czy
    > tylko w czasie nagrzewania?

    Grzałka to pewnie 2000 -2200W reszta to jakieś silniki i żarówki.

> [...]
    > dziennie, casem 3h dziennie. Jakie jest średnie zużycie na godzinę?
    > Chcę kupić dodatkowy mały piekarnik (1250W) i się zastanawiam, w jakim

    Jesteś pewien, że się zwróci?
    Jeżeli masz dwie grzałki jedną 200W i drugą 2000W to ta 2000W ma większą
    sprawność nagrzewania.
    Z punktu widzenia elektrycznego mają taką samą sprawność, ale ... straty...

    --
    Desoft

  • 4. Data: 2012-05-14 20:42:23
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 14/05/2012 19:17, Desoft wrote:

> [...]
    > sprawność nagrzewania.
    > Z punktu widzenia elektrycznego mają taką samą sprawność, ale ... straty...

    No i to jest celna odpowiedź. Dzięki.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 5. Data: 2012-05-14 20:47:18
    Od: DooMiniK <b...@p...pl>

    On 14/05/2012 19:16, MaW wrote:
> [...]
    > idzie jak czesto termostat wyłącza grzałkę). To można jedynie zmierzyć
    > miernikiem poboru energii - do kupienia na Allegro za ok 40 zł
    [...]

    Miernik energii to ja mam ale nie mieszkam w normalnym kraju, tylko
    w Irlandii ;-) Jest to apartamentowwiec z zbudowanymi kuchenkami -
    żeby nie było zbyt łatwo, kuchenka jest gdzieś magicznie kablem
    praktycznie do złącza w ścianie podłączona (ale nie zwykłą wtyczką,
    tylko uciętą) - w kuchni mam główny wyłącznik prądowy
    (pstryczek-elektyczek, który odcina napięcie od kuchenki i kilku
    innych rzeczy - na szczęście zostawia włączoną lodówkę...

    p.s. w żadnej łazience w Irlandii nie uświadczysz gniazda prądowego
    w łazience.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 6. Data: 2012-05-14 23:03:12
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

> [...]

    > dziennie, casem 3h dziennie. Jakie jest średnie zużycie na godzinę?
    > Chcę kupić dodatkowy mały piekarnik (1250W) i się zastanawiam, w jakim

    Twoje pytanie jest typu: "Ile zaoszczędzę zmieniając czajnik elektryczny o
    mocy 1500W, na taki o mocy 1200W i jak szybko się on zwróci.". Piekarnik z
    termoobiegiem ma zapewne regulację temperatury i podaną moc maksymalną.
    Wymienisz na taki o mniejszej mocy to dłużej będzie się nagrzewał i częściej
    załączał. Bilans energetyczny obu urządzeń będzie podobny, ze wskazanem, że
    ten o większej mocy weźmie trochę mniej bo szybciej wykona pracę i mniej
    energii w tym czasie rozproszy do otoczenia.

  • 7. Data: 2012-05-15 08:05:10
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > innych rzeczy - na szczęście zostawia włączoną lodówkę...
    >

    > p.s. w żadnej łazience w Irlandii nie uświadczysz gniazda prądowego

    Miło słyszeć, że mieszkając poza Polską, nie mieszkasz w normalnym kraju :)
    Możesz spróbować sprawdzić na liczniku energii ile energii pobiera kuchenka,
    jeśli uda się wyłączyć inne urządzenia na czas pomiaru. Chyba, że tam nie ma
    licznika dostępnego.
    Kuchenka generalnie pobiera dużo zanim się nagrzeje do temperatury znamionowej,
    potem utrzymanie temperatury jest łatwe. Wpływa na to m.in. izolacja termiczna
    kuchni oraz np. jej wietrzenie przez zaglądanie. Energia zależy też od tego co
    tam pieczesz.

    To tam w Irlandii takie drogie 'światło'?
    --
    Pozdr
    EM

  • 8. Data: 2012-05-15 08:32:18
    Od: "AS" <N...@p...onet.pl>

> [...]
    > izolacja termiczna kuchni oraz np. jej wietrzenie przez zaglądanie.
    > Energia zależy też od tego co tam pieczesz.

    Tutaj nowy piekarnik ma być mniejszy, czyli o mniejszej objętości, więc
    teoretycznie po włączeniu powinien szybciej osiągnąć zadaną temperaturę.

  • 9. Data: 2012-05-15 09:04:01
    Od: "Robert_J" <d...@g...pl>

> [...]
    > to jest:
    > - czy to jest maks., jakby chodził termoobieg + grzałka?

    A co niezrozumiałego jest w określeniu "max"? 2250 W pobiera
    przy włączonych wszystkich możliwych elementach, czyli i
    grzałka, i wentylator :-).

    > O co chodzi... Używam piekarnika (głównie termoobieg) min.
    > pół godziny
    > dziennie, casem 3h dziennie. Jakie jest średnie zużycie na
    > godzinę?

    Zależne od ustawionej temperatury. Nikt Ci nie odpowie na to
    pytanie bez podania tego parametru :-).

    > Chcę kupić dodatkowy mały piekarnik (1250W) i się
    > zastanawiam, w jakim
    > czasie koszt zakupu się zwróci.

    Jeśli będzie podobnych gabarytów co ten poprzedni to...
    raczej nigdy :-). Wręcz będzie bardziej energochłonny.

  • 10. Data: 2012-05-15 15:19:41
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "AS" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Tutaj nowy piekarnik ma być mniejszy, czyli o mniejszej objętości, więc
    > teoretycznie po włączeniu powinien szybciej osiągnąć zadaną temperaturę.

    Tak, ale powietrze ma bardzo małą pojemność cieplną i nagrzanie 2, cz 4
    litrów powietrza dużej różnicy nie zrobi.
    Dużo ważniejsze może być to, jaką oba urządzenia mają izolację termiczną. A
    tego już się tak łatwo nie dowiesz.