  • 1. Data: 2012-05-14 19:33:58
    Temat: Ktoś naprawiał ładowarkę NiCd wiertarki Black & Decker?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Szukam jakichś schematów wobec zaskakująco dużej ilości elementów
    elektronicznych wewnątrz takiej ładowarki :-))) Myślałem że będzie to
    coś prostego jak spalony bezpiecznik albo nadmuchany elektrolit ale
    niestety trzeba się wgłębić w układy pomiaru napięcia bo ładowarka
    cały czas pokazuje że aku jest naładowany (LED świeci ciągłym światłem)
    a niestety nic nie ładuje. Ktoś pomoże znaleźć schemat? To jest wersja 18V
    model FSMVC-QP (wersja "profesjonalna" o nazwie "Quantum Pro")

  • 2. Data: 2012-05-16 04:19:35
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    > a niestety nic nie ładuje. Ktoś pomoże znaleźć schemat? To jest wersja 18V
    > model FSMVC-QP (wersja "profesjonalna" o nazwie "Quantum Pro")

    Zajrzałem dziś jeszcze raz na płytkę - jest tam 18-pinowy scalak Ziloga,
    pewnie procek Z8 Encore bo widzę w necie takie ładowarki z tym prockiem.
    Schematu nie mogę znaleźć, a przydałby się bo elementów jest w pizdu i
    trochę.
    Jest tam prostownik, kondzior dający napięcie z sieci tylko że stałe,
    potem z tego robią 5V dla procesora jakoś i prawie 30V dla baterii
    przełączane mosfetem ze sterowaniem PWM na bramkę przez tranzystor.
    Komponentów jest tam tak na oko 4 razy więcej niż byście się spodziewali :-)
    I to wlutowane SMD na obu stronach płytki pomieszane z przewlekanymi.
    Sajgon. Nie wiem za ile tą ładowarkę sprzedają ale cała wiertarka 18V
    z 1/2 calowym futerkiem, udarem, sprzęgłem z dwiema bateriami i tą
    ładowarką była w detalu za $99 USD w ładnej plastikowej walizeczce.
    Z całą pewnością na ładowarce kasy nie robią :-))

  • 3. Data: 2012-05-16 20:23:25
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    On 16/05/2012 03:19, Pszemol wrote:

    > Z całą pewnością na ładowarce kasy nie robią :-))

    Bo nie kupowales jej jeszcze oddzielnie...
    Mialem podobny przypadek z Makita - sprawdzilem ze robia kase na _samej_
    ladowarce ;-)

    --
    Jerry1111