    From: "MaW" <n...@a...bbb>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kuchenka 2250W
    Date: Mon, 14 May 2012 20:16:09 +0200

    Użytkownik "DooMiniK" <b...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:4fb140e3$1@news.home.net.pl...
    > Witam, pytanie może będzie troszkę dziwne, zaraz
    > się okaże że NTG...
    > Jest sobie kuchenka (bosh) z termoobiegem + jedna zwykła grzałka.
    > Tabliczka znamionowa: 2250W max
    > W instrukcji ani słowa, kiedy i jak pobiera te 2250W. Jak to jest:
    > - czy to jest maks., jakby chodził termoobieg + grzałka? Czy
    > tylko w czasie nagrzewania?

    To jest max - wtedy gdy włączona jest grzałka. Termoobieg to tylko
    wentylator - niewiele prądu zużywa.

    > O co chodzi... Używam piekarnika (głównie termoobieg) min. pół godziny
    > dziennie, casem 3h dziennie. Jakie jest średnie zużycie na godzinę?

    A to zależy jaką masz nastawioną temperature pieczenia (i co za tym idzie
    jak czesto termostat wyłącza grzałkę). To można jedynie zmierzyć miernikiem
    poboru energii - do kupienia na Allegro za ok 40 zł

    > Chcę kupić dodatkowy mały piekarnik (1250W) i się zastanawiam, w jakim
    > czasie koszt zakupu się zwróci.

    hmmm zwróci się? przecież będziesz musiał piec dłużej. Jak dla mnie to nic
    nie zaoszczedzisz.

    MaW