  • Data: 2016-02-06 12:01:03
    Temat: Re: Ktos szukal taniego i dobrego miernika
    Od: ww <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Na allegro mozna kupić w tej chwili rezystory 0.1% za grosze. Można
    > również kupić źrodła napięcia REF102 w normalnych obudowach co spokojnie
    > wystarczy do chińskiego złomu.
    >
    > Oba są o 100% bardziej wiarygodne do kalibracji czegokolwiek niż fluke
    > ze śmietnika.

    Tylko ja oprócz tej kalibracji po prostu chce mieć jakiś precyzyjny
    miernik. Może nie do codziennego użytku dlatego zdecydowałem
    się kupić taki niekoniecznie piękny.

    Wziąłem do testów jakiś rezystor 0,1 oma 0,5%. Chciałbym najpierw
    wyzerować odczyt bo same przewody pomiarowe mają pewnie dużo wiecej.
    No to zwieram końcówki i jest prawie 4 omy. Tylko potem przez długi
    czas systematycznie ta wartość maleje. Ostatnio było już 1.6 i nie
    wiem kiedy się skończy. Nie wiem czy to wynika z zajebistej precyzji
    tego miernika czy z czego ale to kompletnie bez sensu. Normalny miernik
    w pół sekundy pokazuje 1,7 oma i już zdania nie zmienia.

    No to doczekałem się wartości 0,6. Po wyzerowaniu na rezystorze pokazuje
    0,1 (czasem wskoczy na 0,2). Tylko potem przełączam zakresy
    i znowu jest 0,5. No i może kiedyś dojdzie do 0,1 ale czy taki pomiar
    ma sens ?