  • Data: 2016-02-06 18:17:20
    Temat: Re: Ktos szukal taniego i dobrego miernika
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-06 o 12:01, ww pisze:

    > Tylko ja oprócz tej kalibracji po prostu chce mieć jakiś precyzyjny
    > miernik. Może nie do codziennego użytku dlatego zdecydowałem
    > się kupić taki niekoniecznie piękny.
    Masz pecha, ale sprzedawca pewnie ci go wymieni, mój juz działa dobrze.
    Także zależało mi na dobrym przenośnym mierniku, wygląd nie ma
    znaczenia, ten miernik się właśnie do tego nadaje. Na warsztacie w domu
    mam 6 1/2 cyfry stacjonarny miernik, więc mam na czym sprawdzać tego
    fluka. Mój był czysty ale też połamany, w środku wygląda idealnie,
    przełącznik czysty i niewydarty.

    > Wziąłem do testów jakiś rezystor 0,1 oma 0,5%. Chciałbym najpierw
    > wyzerować odczyt bo same przewody pomiarowe mają pewnie dużo wiecej.
    To za mało, kalibruje się na końcach zakresów, czyli 1k, 10k itd

    > No to zwieram końcówki i jest prawie 4 omy. Tylko potem przez długi
    > czas systematycznie ta wartość maleje. Ostatnio było już 1.6 i nie
    > wiem kiedy się skończy. Nie wiem czy to wynika z zajebistej precyzji
    > tego miernika czy z czego ale to kompletnie bez sensu. Normalny miernik
    > w pół sekundy pokazuje 1,7 oma i już zdania nie zmienia.
    >
    > No to doczekałem się wartości 0,6. Po wyzerowaniu na rezystorze pokazuje
    > 0,1 (czasem wskoczy na 0,2). Tylko potem przełączam zakresy
    > i znowu jest 0,5. No i może kiedyś dojdzie do 0,1 ale czy taki pomiar
    > ma sens ?
    Aby mierzyć na dolnym zakresie zwierasz końcówki i naciskasz zero,
    miernik wtedy kompensuje oporność kabli i wyłącza autozakresy, zostaje
    na najniższym. Mi wtedy z chodzi do 0.1-0.2oma.

    --
    Pozdr

    Janusz_K