    From: John Smith <u...@e...net>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ktos ma jeszcze watpliwosci - analog czy trzy dyski?
    Date: Fri, 18 Jun 2010 15:31:54 +0200

    Janko Muzykant napisał(a):

    > To już zależy - jeśli zakładam, że nigdy do rawów nie wrócę, nie ma
    > sensu ich trzymać. Swoich trzymam jakieś 10% może, tylko te, które być
    > może przydadzą sie komercyjnie. Wtedy obrobię raz jeszcze żyłując
    > najwyższą jakość (wymaga to nadpróbkowania przy konwersji z acr-a).
    >
    > W pewnym sensie swego rodzaju rawem jest niewyostrzona, niewypiękniona
    > bitmapa kadrowana z nadmiarem, przenosząca pełną dynamikę z poprawnym,
    > uśrednionym wb, co nie zawsze jest estetyczne, ale zawiera najwięcej
    > informacji.

    Najwięcej i najbardziej oryginalnych informacji zawiera RAW. Jakakolwiek
    manipulacja nie doda informacji. Pozwoli tylko na bardziej lub mniej
    stratną jej redukcję.

    Poza tym ile będzie ważyć taka bitmapa po debayeryzacji, gdzie każdy
    piksel określonej rozdzielczości bitowej zastąpi trójka RGB o
    identycznej rozdzielczości bitowej? Bo mi wyszło jakieś trzy razy
    więcej. :-)

    Gdzie zaleta zatem?
    (w kontekście archiwizacji)

    Ja wolę zachować oryginalne RAW-y (ok 7MB) plus wywołane jpegi (1-2MB).
    Oczywiście nie wszystkie, tylko wybrane.

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek