eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKtoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 5

  • 1. Data: 2011-10-04 21:41:39
    Temat: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>


    http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-
    48v-electric-vtes-supercharger/20037/
    przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu się
    bardzo mylili - "śmigiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
    zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.


  • 2. Data: 2011-10-04 23:11:35
    Temat: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:
    >
    > http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-
    48v-electric-vtes-supercharger/20037/
    > przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu się
    > bardzo mylili - "śmigiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
    > zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.
    >

    Dobra nie chce mi się czytać całego artykułu, ale co autor chciał
    osiągnąć stosując napęd elektryczny zamiast normalnego superchargera
    napędzanego paskiem?

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 3. Data: 2011-10-04 23:27:38
    Temat: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-10-04 23:11, Lewis pisze:
    > W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:
    >>
    >> http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-
    48v-electric-vtes-supercharger/20037/
    >>
    >> przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu
    >> się
    >> bardzo mylili - "śmigiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
    >> zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.
    >>
    >
    > Dobra nie chce mi się czytać całego artykułu, ale co autor chciał
    > osiągnąć stosując napęd elektryczny zamiast normalnego superchargera
    > napędzanego paskiem?
    >

    Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
    odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para
    pójdzie w gwizdek a kW weźmie...

    --
    Części do A6 C4 sprzedam
    http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
    Pozdrawiam
    Lewis


  • 4. Data: 2011-10-04 23:44:00
    Temat: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
    Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>

    W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:

    >
    > Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
    > odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para
    > pójdzie w gwizdek a kW weźmie...
    >
    nic nie weźmie, jak się luźno obraca w dolocie i "nie ładuje"
    A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach
    jałowych, stojąc w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW
    kosztem 7KW wydatkowanych na prąd - IMO się opłaca.. nie wiem, czy
    zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..?
    (niezależnie od obrotów silnika!)


  • 5. Data: 2011-10-05 09:30:53
    Temat: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>


    Użytkownik "scobowski" <s...@a...tlen.pl> napisał w wiadomości
    news:j6func$9kp$1@mx1.internetia.pl...
    >W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:
    >> Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
    >> odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para
    >> pójdzie w gwizdek a kW weźmie...
    >>
    > nic nie weźmie, jak się luźno obraca w dolocie i "nie ładuje"
    > A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach
    > jałowych, stojąc w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW
    > kosztem 7KW wydatkowanych na prąd - IMO się opłaca.. nie wiem, czy
    > zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..?
    > (niezależnie od obrotów silnika!)

    Moc się nie bierze z nikąd tylko z paliwa i nie ma marnowania paliwa w
    sensie, że można je zastosować do czegoś innego. Zwykłe włączenie świateł
    już powoduje zwiększenie zużycia benzyny a co dopiero ładowanie
    czegokolwiek.
    W takim układzie dochodzą straty - przekazania mocy do alternatora, straty w
    alternatorze, straty magzynowania, straty przesyłu, straty silnika w
    sprężarce.
    Zwykłe turbo - odzyskuje energię traconą w spalinach i nie ma powyższych
    strat - stąd sprawność silnika może być nawet wyższa. Za to jest lag, ale od
    czego są kompresory...

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz


strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: