-
1. Data: 2011-10-04 21:41:39
Temat: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
Od: Waldek Godel <n...@o...info>
http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-
48v-electric-vtes-supercharger/20037/
przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu się
bardzo mylili - "śmigiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.
--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Nie pytaj, co rząd może zrobić dla ciebie.
Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.
-
2. Data: 2011-10-04 23:11:35
Temat: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:
>
> http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-
48v-electric-vtes-supercharger/20037/
> przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu się
> bardzo mylili - "śmigiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
> zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.
>
Dobra nie chce mi się czytać całego artykułu, ale co autor chciał
osiągnąć stosując napęd elektryczny zamiast normalnego superchargera
napędzanego paskiem?
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
3. Data: 2011-10-04 23:27:38
Temat: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
W dniu 2011-10-04 23:11, Lewis pisze:
> W dniu 2011-10-04 21:41, Waldek Godel pisze:
>>
>> http://www.gizmag.com/controlled-power-technologies-
48v-electric-vtes-supercharger/20037/
>>
>> przy okazji fajnie widać jak ci wszyscy od mrzonek o takim rozwiązaniu
>> się
>> bardzo mylili - "śmigiełko" bierze 7kW mocy, czyli zwyczajne auto ze
>> zwyczajnym alternatorem tego nie pogoni.
>>
>
> Dobra nie chce mi się czytać całego artykułu, ale co autor chciał
> osiągnąć stosując napęd elektryczny zamiast normalnego superchargera
> napędzanego paskiem?
>
Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para
pójdzie w gwizdek a kW weźmie...
--
Części do A6 C4 sprzedam
http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=399697
Pozdrawiam
Lewis
-
4. Data: 2011-10-04 23:44:00
Temat: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
Od: scobowski <s...@a...tlen.pl>
W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:
>
> Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
> odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para
> pójdzie w gwizdek a kW weźmie...
>
nic nie weźmie, jak się luźno obraca w dolocie i "nie ładuje"
A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach
jałowych, stojąc w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW
kosztem 7KW wydatkowanych na prąd - IMO się opłaca.. nie wiem, czy
zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..?
(niezależnie od obrotów silnika!)
-
5. Data: 2011-10-05 09:30:53
Temat: Re: Ktoś kiedyś pisał o elektrycznym wentylatorze zamiast turbo?
Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>
Użytkownik "scobowski" <s...@a...tlen.pl> napisał w wiadomości
news:j6func$9kp$1@mx1.internetia.pl...
>W dniu 2011-10-04 23:27, Lewis pisze:
>> Już chyba wiem, brak laga i praktycznie stałe doładowanie od 1krpm do
>> odcięcia (o ile wyda "turbina") ale przez większość czasu i tak para
>> pójdzie w gwizdek a kW weźmie...
>>
> nic nie weźmie, jak się luźno obraca w dolocie i "nie ładuje"
> A wspomniane w artykuje superkondzie możesz naładować na obrotach
> jałowych, stojąc w korku - kiedy i tak marnuje się zupę.. a 40-70 KW
> kosztem 7KW wydatkowanych na prąd - IMO się opłaca.. nie wiem, czy
> zastosowanie "paskowego" superchargera ma tak korzystny bilans..?
> (niezależnie od obrotów silnika!)
Moc się nie bierze z nikąd tylko z paliwa i nie ma marnowania paliwa w
sensie, że można je zastosować do czegoś innego. Zwykłe włączenie świateł
już powoduje zwiększenie zużycia benzyny a co dopiero ładowanie
czegokolwiek.
W takim układzie dochodzą straty - przekazania mocy do alternatora, straty w
alternatorze, straty magzynowania, straty przesyłu, straty silnika w
sprężarce.
Zwykłe turbo - odzyskuje energię traconą w spalinach i nie ma powyższych
strat - stąd sprawność silnika może być nawet wyższa. Za to jest lag, ale od
czego są kompresory...
--
Pozdrawiam,
Łukasz