  • Data: 2009-02-22 14:35:39
    Temat: Re: Którym wizjerem ostrzy się łatwiej
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mateusz Ludwin pisze:
    > Rzecze Mikolaj Tutak:

    > Zakładamy powiększenie 1x.

    Chyba wiem, do czego zmierzasz. Chodzi ci o odpowiedź - bez różnicy. Tak?
    Chodzi ci o to, że przy takich samych parametrach z wyjątkiem wielkości
    matrycy (czyli tak samo jasna matówka, tak samo jasne szkło, takie same
    powiększenie, taki sam rodzaj pryzmatu/luster) to różnica między ff a
    4/3 będzie się różniła tym, że będziemy widzieć tylko centralną część
    tego co w FF i teoretycznie trudność w wyostrzeniu na dany obiekty
    powinna być taka sama. Domyśliłem się?
    Niestety takie założenia legną jakimś cudem w gruzach jak się weźmie
    lustrzankę aps-c i FF. Nawet obie AF (ja mam akurat Pentaksa Z-20 i
    Pentaksa K100D+muszla pow.) Wizjer po powiększeniu jest dość duży w
    APS-C, a gdyby to był K10D, to pewnie wielkość wizjera porównywalna
    byłaby z analogowym formatem 135mm (Pentaks Z-20). Ale jakoś trudniej mi
    się ostrzy na matówce APS-C. Miałem nawet z klinem i rastrem i jakoś nie
    bardzo mi się to spisywało. Używam teraz tylko AF lub potwierdzenia AF w
    MF. Jest wystarczająco dokładny.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    "Jak podały Fakty TVN: W poniedziałek ma sie rozpocząć Miedzynarodowa
    Konferencja d/s Walki ze Spamem. Organizatorzy rozesłali główne