-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!plix.pl!newsfeed2.plix.pl!goblin1!gobli
n.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.n
ews.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Którym pasem wjechać na rondo ?
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <m4kejl$97s$1@node2.news.atman.pl> <m4l3po$f3u$1@node1.news.atman.pl>
<m4l4nc$p2i$1@dont-email.me> <1...@m...org>
<m4laq5$6op$1@node2.news.atman.pl> <m4ldpu$a2n$1@node2.news.atman.pl>
<m4n51t$s9k$1@mx1.internetia.pl> <m4nfs4$uug$1@node1.news.atman.pl>
<m4ngjm$sob$1@dont-email.me> <m4njc9$hu5$1@node2.news.atman.pl>
<m4njh7$9n2$1@dont-email.me> <m4nqk7$bv9$1@node1.news.atman.pl>
<m4nteb$jn9$1@dont-email.me> <m4ntm9$t3a$1@node2.news.atman.pl>
<m4nupv$ple$1@dont-email.me> <m4nvei$up5$2@node2.news.atman.pl>
<1...@i...dyndns.org.invalid.141121.invalid>
<m4o1m9$14l$4@node2.news.atman.pl> <m4o23c$7qo$1@dont-email.me>
<m4o5g9$nqh$1@node1.news.atman.pl> <m4o62u$oml$1@dont-email.me>
Date: Sat, 22 Nov 2014 00:37:09 +0100
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 108
NNTP-Posting-Host: 83.6.169.8
X-Trace: 1416613024 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2856 83.6.169.8:22958
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2550180
[ ukryj nagłówki ]Fri, 21 Nov 2014 20:07:58 +0000 (UTC), masti
> ponieważ nie umiesz się wysłowić zrobię
> to za Ciebie cytując odpowiedni artykuł PoRD
O matko, połknąłeś Shreka. Shrek!?
> Art.22
> 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
> 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
> 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
> krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.
Ameryki nie odkryłeś, panie.
> Jadę prosto. Do czego mam się zbliżyć?
O drogę pytasz? Jedziesz przez skrzyżowanie prosto, to z ww. wynika, że nie
musisz się do niczego zbliżać. Możesz wykorzystać dowolny pas.
Zastanawiające jest jak ty się człowieku poruszasz w ogóle samochodem
zadając takie pytania.
A tak, wiem. Gdy wjedziesz na skrzyżowanie przenosisz się w czasie i
przestrzeni i widzisz tam nieskończoną jezdnię jednokierunkową. Taka
skosmiczna czarna jezdnia jednokierunkowa. Dobra, przecinaj, rozwijaj,
prostuj i pojeździj wtedy w kółko swoją nieskończonej długości jezdnią
jednokierunkową z wyspą którą musisz okrążyć zgodnie ze znakiem C-12.
Alternatywnie może obudź się w końcu z tego koszmaru -- to nie jest
nieskończonej długości jezdnia jednokierunkowa z dojazdami, tylko jezdnia
powstała w wyniku SKRZYŻOWANIA dwóch lub więcej dróg z wyspą na środku, a
więc jest to obszar skrzyżowania -- tak, przypomnij (albo przeczytaj) sobie
co to jest skrzyżowanie wg definicji PORD, oraz co to obszar skrzyżowania
wg. tego co napisane tudzież narysowane w załącznikach. Ale wiem, że tego
nie zrobisz. Nie zrobiłeś kiedyś, nie zrobisz i teraz.
> jaki skręt w lewo? wjeżdżam na pas ruchu i nim jadę.
No, prawie jak jaskółka co robi kółka.
> Nie przecinam żadnych kierunków ruchu.
Przecinasz inne kierunki, bo jesteś w tym momencie na SKRZYŻOWANIU. Ale że
masz klapy na oczach i jeszcze ci je krew zalewa, to w życiu nie zauważysz,
że poruszasz się po SKRZYŻOWANIU a nie, jak twierdzisz, po jakiejś jezdni
jednokierunkowej i zestawie skrzyżowań.
> Na zwykłych rondach jest on nawet wyznaczony pasami.
Doucz się. Nie na "zwykłch rondach" tylko na skrzyżowaniach, "kwadratowych"
też, w razie "niepewności co do przebiegu pasów ruchu" obszar skrzyżowania
jest oznaczany pasami prowadzącymi. Jest o tym w przepisach szczegółowych,
których zapewne w życiu nawet nie widziałeś, o czytaniu nie wspominając. :P
W odróżnieniu od skrzyżowań "kwadratowych" na okrężnych ZAWSZE
uprzywilejowane są pojazdy znajdujacy się *na* *skrzyżowaniu*, a nie
konkretna DROGA. Dlatego obszar na skrzyżowaniu wyznacza się pasami dla
pojazdów uprzywilejowanych na tym skrzyżowaniu. Ale nie spodziewam się, aby
jakiś zadeklarowany rondoprostowacz z praną przez tyle lat mózgownicą to
pojął, bo przy tym trzeba jednak pomyśleć chwilę. :P
> wobec tego zjeżdżając z ronda musisz zmienić pas ruchu.
> Czyli musisz włączyć kierunkowskaz.
Policz ile pasów zmieniasz przejeżdżając z Fieldorfa w Zamieniecką, gdy
przecinasz Ostrobramską, która ze względu na wspomniane wcześniej gabaryty
ma wyznaczone pasy dla kierunku uprzywilejowanego, tj. z pierwszeństwem w
stosunku do drugiej drogi tworzącej skrzyżowanie:
https://goo.gl/maps/SKMBH
Wg Twojej super "teorii" naliczyć można tych zmian w porywach dziesięć. A
ty i tak nadal będziesz twierdzić, że przecinajac jeden pas przy zjeździe
ze skrzyżowania okrężnego, będziesz *zmieniać* jakiś pas. Bo jesteś
rondoprostowaczem. :P
> Art. 22
> 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
> ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
> zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej
> strony.
> 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
> sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz
> zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.
To pochwal się ile razy i który kierunkowskaz włączasz "zmieniając" pasy w
przykładzie z Fieldorfa x Zameiniecka x Ostrobramska? :> Czy zechcesz może
przy okazji pokręcić się po tym skrzyżowaniu w kółko? No nie, na
kwadratowym pewnie nie da się kręcić w kółko...
> a teraz poproszę o przepis, który zwalnia Cię z sygnalizowania zmiany
> pasa ruchu przy zjeździe ze skrzyżowania.
Tam zabrania, tu zwalnia... kiedy ty się w końcu nauczysz.
> Zjedź z tego ronda bez zmiany pasa ruchu przy wyjeździe.
> <http://www.funduszestrukturalne.gov.pl/NR/rdonlyres
/7C5E4441-4984-46AD-8F6F-EE4E07C5B7AB/43061/RondoBit
wyLegnickiej1241r.jpg>
Musisz znowu przywoływać potworki tworzone przez podobnych sobie
rondoprostowaczy z wypraną mózgownicą, które są kroplą w setkach jak i nie
tysiącach poprawnie wykonanych skrzyżowań? Ciekawe czy jak na autostradzie
by postawili ograniczenie do 20/h na odcinku 30 km to też byś się tym
podpierał jako rozwiązaniem logicznym dla wyjaśnienia braku innych
ograniczeń prędkości. Pewnie nie, bo akurat by ci nie pasowało, co?
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 22.11.14 00:48 k...@g...com
- 22.11.14 02:21 Gotfryd Smolik news
- 22.11.14 10:48 Myjk
- 22.11.14 15:11 k...@g...com
- 22.11.14 19:58 Jankol
- 22.11.14 22:02 Cavallino
- 22.11.14 22:32 Myjk
- 22.11.14 22:33 Myjk
- 25.11.14 00:28 Gotfryd Smolik news
- 25.11.14 00:26 Gotfryd Smolik news
- 25.11.14 08:27 Myjk
- 25.11.14 11:13 MichałG
- 25.11.14 11:13 Gotfryd Smolik news
- 25.11.14 11:45 masti
Najnowsze wątki z tej grupy
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
- Windykatorzy ścigają spadkobierców z mandat nieboszczyka za przekroczenie prędkości???
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
Najnowsze wątki
- 2024-12-03 Praktyczny test GPS...
- 2024-12-02 Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- 2024-12-02 Akumulator do Hyundai
- 2024-12-02 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-12-02 Poznań => Technical Artist <=
- 2024-12-02 Bieruń => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-02 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-02 Chrzanów => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-02 Białystok => Delphi Programmer <=
- 2024-12-02 Poznań => Dyspozytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-02 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-02 Poznań => Senior PHP Developer <=
- 2024-12-03 Usiłuję zapłacić za energetyzację...
- 2024-12-02 Gdańsk => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-02 Kraków => Full Stack .Net Engineer <=