  • Data: 2014-11-22 00:37:09
    Temat: Re: Którym pasem wjechać na rondo ?
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Fri, 21 Nov 2014 20:07:58 +0000 (UTC), masti

    > ponieważ nie umiesz się wysłowić zrobię
    > to za Ciebie cytując odpowiedni artykuł PoRD

    O matko, połknąłeś Shreka. Shrek!?

    > Art.22
    > 2. Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:
    > 1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;
    > 2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej
    > krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.

    Ameryki nie odkryłeś, panie.

    > Jadę prosto. Do czego mam się zbliżyć?

    O drogę pytasz? Jedziesz przez skrzyżowanie prosto, to z ww. wynika, że nie
    musisz się do niczego zbliżać. Możesz wykorzystać dowolny pas.
    Zastanawiające jest jak ty się człowieku poruszasz w ogóle samochodem
    zadając takie pytania.

    A tak, wiem. Gdy wjedziesz na skrzyżowanie przenosisz się w czasie i
    przestrzeni i widzisz tam nieskończoną jezdnię jednokierunkową. Taka
    skosmiczna czarna jezdnia jednokierunkowa. Dobra, przecinaj, rozwijaj,
    prostuj i pojeździj wtedy w kółko swoją nieskończonej długości jezdnią
    jednokierunkową z wyspą którą musisz okrążyć zgodnie ze znakiem C-12.

    Alternatywnie może obudź się w końcu z tego koszmaru -- to nie jest
    nieskończonej długości jezdnia jednokierunkowa z dojazdami, tylko jezdnia
    powstała w wyniku SKRZYŻOWANIA dwóch lub więcej dróg z wyspą na środku, a
    więc jest to obszar skrzyżowania -- tak, przypomnij (albo przeczytaj) sobie
    co to jest skrzyżowanie wg definicji PORD, oraz co to obszar skrzyżowania
    wg. tego co napisane tudzież narysowane w załącznikach. Ale wiem, że tego
    nie zrobisz. Nie zrobiłeś kiedyś, nie zrobisz i teraz.

    > jaki skręt w lewo? wjeżdżam na pas ruchu i nim jadę.

    No, prawie jak jaskółka co robi kółka.

    > Nie przecinam żadnych kierunków ruchu.

    Przecinasz inne kierunki, bo jesteś w tym momencie na SKRZYŻOWANIU. Ale że
    masz klapy na oczach i jeszcze ci je krew zalewa, to w życiu nie zauważysz,
    że poruszasz się po SKRZYŻOWANIU a nie, jak twierdzisz, po jakiejś jezdni
    jednokierunkowej i zestawie skrzyżowań.

    > Na zwykłych rondach jest on nawet wyznaczony pasami.

    Doucz się. Nie na "zwykłch rondach" tylko na skrzyżowaniach, "kwadratowych"
    też, w razie "niepewności co do przebiegu pasów ruchu" obszar skrzyżowania
    jest oznaczany pasami prowadzącymi. Jest o tym w przepisach szczegółowych,
    których zapewne w życiu nawet nie widziałeś, o czytaniu nie wspominając. :P

    W odróżnieniu od skrzyżowań "kwadratowych" na okrężnych ZAWSZE
    uprzywilejowane są pojazdy znajdujacy się *na* *skrzyżowaniu*, a nie
    konkretna DROGA. Dlatego obszar na skrzyżowaniu wyznacza się pasami dla
    pojazdów uprzywilejowanych na tym skrzyżowaniu. Ale nie spodziewam się, aby
    jakiś zadeklarowany rondoprostowacz z praną przez tyle lat mózgownicą to
    pojął, bo przy tym trzeba jednak pomyśleć chwilę. :P

    > wobec tego zjeżdżając z ronda musisz zmienić pas ruchu.
    > Czyli musisz włączyć kierunkowskaz.

    Policz ile pasów zmieniasz przejeżdżając z Fieldorfa w Zamieniecką, gdy
    przecinasz Ostrobramską, która ze względu na wspomniane wcześniej gabaryty
    ma wyznaczone pasy dla kierunku uprzywilejowanego, tj. z pierwszeństwem w
    stosunku do drugiej drogi tworzącej skrzyżowanie:

    https://goo.gl/maps/SKMBH

    Wg Twojej super "teorii" naliczyć można tych zmian w porywach dziesięć. A
    ty i tak nadal będziesz twierdzić, że przecinajac jeden pas przy zjeździe
    ze skrzyżowania okrężnego, będziesz *zmieniać* jakiś pas. Bo jesteś
    rondoprostowaczem. :P

    > Art. 22
    > 4. Kierujący pojazdem, zmieniając zajmowany pas ruchu, jest obowiązany
    > ustąpić pierwszeństwa pojazdowi jadącemu po pasie ruchu, na który
    > zamierza wjechać, oraz pojazdowi wjeżdżającemu na ten pas z prawej
    > strony.
    > 5. Kierujący pojazdem jest obowiązany zawczasu i wyraźnie
    > sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu oraz
    > zaprzestać sygnalizowania niezwłocznie po wykonaniu manewru.

    To pochwal się ile razy i który kierunkowskaz włączasz "zmieniając" pasy w
    przykładzie z Fieldorfa x Zameiniecka x Ostrobramska? :> Czy zechcesz może
    przy okazji pokręcić się po tym skrzyżowaniu w kółko? No nie, na
    kwadratowym pewnie nie da się kręcić w kółko...

    > a teraz poproszę o przepis, który zwalnia Cię z sygnalizowania zmiany
    > pasa ruchu przy zjeździe ze skrzyżowania.

    Tam zabrania, tu zwalnia... kiedy ty się w końcu nauczysz.

    > Zjedź z tego ronda bez zmiany pasa ruchu przy wyjeździe.
    > <http://www.funduszestrukturalne.gov.pl/NR/rdonlyres
    /7C5E4441-4984-46AD-8F6F-EE4E07C5B7AB/43061/RondoBit
    wyLegnickiej1241r.jpg>

    Musisz znowu przywoływać potworki tworzone przez podobnych sobie
    rondoprostowaczy z wypraną mózgownicą, które są kroplą w setkach jak i nie
    tysiącach poprawnie wykonanych skrzyżowań? Ciekawe czy jak na autostradzie
    by postawili ograniczenie do 20/h na odcinku 30 km to też byś się tym
    podpierał jako rozwiązaniem logicznym dla wyjaśnienia braku innych
    ograniczeń prędkości. Pewnie nie, bo akurat by ci nie pasowało, co?

    --
    Pozdor
    Myjk