  • 1. Data: 2009-10-06 14:37:02
    Temat: Który program zastąpi mi HyperTerminal pod MS Vista?
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    W związku z przesiadką na Vistę szukam dobrego programu
    terminala tekstowego RS232 który oprócz funkcjonalności
    starego poczciwego Hyperterminala będzie miał dodatkowo
    obsługę portu RS485 czyli będzie mógł włączać nadajnik
    (TX_ON) sterując odpowiednio linią RTS portu RS232...

    Ściągnąłem parę shareware ale nie trafiłem na nic fajnego.

    Co możecie polecić? Co Wy używacie pod MS Vista?

  • 2. Data: 2009-10-06 14:43:15
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-06 16:37:02 +0200, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > Co Wy używacie pod MS Vista?

    Nie używamy wiśty ;)

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-10-06 16:19:05
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
> [...]
    > Ściągnąłem parę shareware ale nie trafiłem na nic fajnego.
    > Co możecie polecić? Co Wy używacie pod MS Vista?

    Nie znam takiego programu ale doprecyzuję, że chyba żaden nie ma obsługi
    RS485 gdyż taki port nie występuje w PCtach. Linia RTS jest używana tylko w
    niektórych konwerterach RS232-RS485. Konkretnie w tych, które mają jedną
    linię RS485, która wymaga przełączania kierunku.
    A Hyperterminal nie ustawiał RTS? Nie było to zależne od typu sterowania
    przepływem? Chyba w sprzętowym sterowaniu ta linia była używana. Więc to
    jest tylko kwestia ustawień COMa.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2009-10-06 16:34:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Nie znam takiego programu ale doprecyzuję, że chyba żaden nie ma obsługi
    > RS485 gdyż taki port nie występuje w PCtach.

    Wystepuje. W płytach "przemysłowych". To takie płyty w których połowa
    rzeczy dziala źle i kosztują 5x więcej.

    > A Hyperterminal nie ustawiał RTS?

    Nawet jak ustawiał, to linia RTS o ile pamietam była sterowana w
    systemie tak powoli i ślamazarnie, że czasem dostawałeś komunikat
    zwrotny jak jeszce była aktywna ... W moim przypadku narzeźbilem własny
    konwerter RS232->RS485 ktory nie wymaga nic poza Tx/Rx od PC.

  • 5. Data: 2009-10-06 18:41:10
    Od: PH <s...@w...pl>

    Pszemol pisze:
> [...]
    >
    > Ściągnąłem parę shareware ale nie trafiłem na nic fajnego.
    >
    > Co możecie polecić? Co Wy używacie pod MS Vista?

    Kolega mi polecił RealTerm. Ale je hulam na xp i pod wistą nie sprawdzałem.

    --
    PH

  • 6. Data: 2009-10-06 18:49:35
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Kolega mi polecił RealTerm. Ale je hulam na xp i pod wistą nie
    sprawdzałem.

    I która to odchodzi w niesławie jak niegdyś ME!

    Włodek

  • 7. Data: 2009-10-06 18:49:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "DJ" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Nie używamy wiśty ;)

    OK, złe pytanie - co używacie jeśli nie HyperTerminala? Tak lepiej? :-)

  • 8. Data: 2009-10-06 18:54:47
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
    > w niektórych konwerterach RS232-RS485. Konkretnie w tych, które mają jedną
    > linię RS485, która wymaga przełączania kierunku.

    Zgadza się. Konwertery RS232 <-> RS485/422 buduje się w postaci
    przerośniętej wtyczki DB9 lub DB25 którą wtykasz do peceta i masz
    peceta z RS485 (2 linie) lub RS422 (4 linie). W ustawieniu RS485
    konweter sugeruje się linią RTS i w zależności od jej stanu włącza
    lub wyłącza nadajnik RS485/422 sygnałem TX_ON.

    Szukam programu który oprócz typowych funkcji terminala tekstowego
    (czyli edytor, makra, XModem/Zmodem, capture text, itp, itd) ma jeszcze
    to sterowanie linią RTS w odpowiedni sposób.

    > A Hyperterminal nie ustawiał RTS? Nie było to zależne od typu sterowania
    > przepływem? Chyba w sprzętowym sterowaniu ta linia była używana.
    > Więc to jest tylko kwestia ustawień COMa.

    W HyperTerminalu gdy ustawisz "hardware handshake" to działa on tak
    jak powinien on działać w systemach RS232 czyli pecet ustawia RTS na
    stałe i nasłuchuje CTS od modemu wstrzymując i wznawiając transmisję
    odpowiednio do stanu CTS. Innymi słowy nadajnik w takim konwerterze
    podłączonym do peceta pod Hyperterminalem ma TX_ON zawsze "ON"
    i sam zagłusza sobie odbiór w trybie 2-liniowym (RS485)..

  • 9. Data: 2009-10-06 18:58:04
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Wystepuje. W płytach "przemysłowych". To takie płyty w których połowa
    > rzeczy dziala źle i kosztują 5x więcej.

    To też :-)

> [...]
    > jeszce była aktywna ... W moim przypadku narzeźbilem
    > własny konwerter RS232->RS485 ktory nie wymaga nic poza Tx/Rx

    Mam taki konwerter ale trzeba w nim ustawiać zworką prędkość
    transmisji, a to jest niezbyt eleganckie rozwiązanie i wolałbym
    aby software to robił.

    Co do ślamazarności to nie spodziewałbym się - wystarczy
    że odpowiedź z RS485 nie przychodzi wcześniej niż po czasie
    równym 1.5 czasu trwania wysyłki znaku i powinien się wyrabiać.
    Taki czas odpowiedzi (np. 1.5ms dla 9600 baud) to raczej standard
    i nie powinno się odpowiadać wcześniej...

  • 10. Data: 2009-10-06 18:59:58
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    Pszemol pisze:

    > Co możecie polecić?