  • 11. Data: 2009-10-06 19:49:53
    Temat: Re: Który program zastąpi mi HyperTerminal pod MS Vista?
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    Dnia Tue, 6 Oct 2009 20:49:35 +0200, Włodzimierz Wojtiuk napisał(a):

    > Użytkownik "PH" <s...@w...pl> napisał w wiadomości
    > (ciap)
    > sprawdzałem.
    >>

    > I która to odchodzi w niesławie jak niegdyś ME!

    Tak średnio, skoro ME był ostatnim z linii, a Vista po paru retuszach
    przybrała miano Windows 7...

  • 12. Data: 2009-10-06 20:36:36
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    Pszemol wrote:
    > Co do ślamazarności to nie spodziewałbym się - wystarczy
    > że odpowiedź z RS485 nie przychodzi wcześniej niż po czasie
    > równym 1.5 czasu trwania wysyłki znaku i powinien się wyrabiać.
    > Taki czas odpowiedzi (np. 1.5ms dla 9600 baud) to raczej standard
    > i nie powinno się odpowiadać wcześniej...

    Nie jestem w stanie sobie dokładnie przypomnieć, ale między innymi na
    tej grupie wypłakalem sie jak wyglądalo sterowanie tą linia przez WinXP.
    A wyglądalo tak fatalnie, że przełączenie na odbiór występowało chwile
    _po_ tym jak docierała do mnie ramka zwrotna z dość powolnego
    urządzenia. I na pewno nie było to 1.5 znaku. Nie wykluczam, że to był
    ficzer mojej płyty, ale ... Dzisiaj zamiast bawić się zastosowałbym FTDI
    ktory ma bezpośrednie sterowanie "enable" nadajnika lini RS485 i z głowy.

  • 13. Data: 2009-10-06 20:36:50
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Pszemol wrote:
    > W związku z przesiadką na Vistę szukam dobrego programu
    > terminala tekstowego RS232 który oprócz funkcjonalności
    > starego poczciwego Hyperterminala będzie miał dodatkowo
    > obsługę portu RS485 czyli będzie mógł włączać nadajnik
    > (TX_ON) sterując odpowiednio linią RTS portu RS232...
    >
    > Ściągnąłem parę shareware ale nie trafiłem na nic fajnego.
    >
    > Co możecie polecić? Co Wy używacie pod MS Vista?

    Nie wiem czy ktos jeszcze polecal w tym watku, ale ja uzywam Docklight
    i/lub Putty.

    --
    Jerry1111

  • 14. Data: 2009-10-06 20:38:51
    Od: Jerry1111 <j...@w...pl.pl.wp>

    Jerry1111 wrote:

    > Nie wiem czy ktos jeszcze polecal w tym watku, ale ja uzywam Docklight
    > i/lub Putty.

    Grrr... oczywiscie ze RealTerm i Putty (z Docklightem sie poddalem - za
    duzo bledow mial). Piwa dzis nie pilem, to mi sie programy mieszaja.

    --
    Jerry1111

  • 15. Data: 2009-10-06 22:04:17
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl> napisał(a):
    > I która to odchodzi w niesławie jak niegdyś ME!

    Tylko, że Vista działa całkiem dobrze. A jak się jej dla niepoznaki zmieni
    nazwę to nawet jest chwalona.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 16. Data: 2009-10-07 12:21:36
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> wrote in message

    > Tylko, że Vista działa całkiem dobrze. A jak się jej dla niepoznaki zmieni
    > nazwę to nawet jest chwalona.

    Ja nie mam nic do zarzucenia Viscie poza tym że wiele programów
    spóźniło się z obsługą tego systemu - np. Altera swoje narzędzie do
    FPGA wypuściła do suportu Visty z ok. rocznym opóźnieniem...

  • 17. Data: 2009-10-07 12:53:26
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Zbych" <z...@o...pl> wrote in message news:hag469$27qb$1@news.mm.pl...

    > Br@y: http://braypp.googlepages.com/terminal

    Okienko wygląda ciekawie, ale z jakichś powodów nie działa wcale.
    Gdy każę mu wyświetlić dostępne porty szeregowe to lista jest pusta...
    Dostaję to:

    Available COM ports on system:

    i kiszka.

    > Hercules: http://www.hw-group.com/products/hercules/index_en.h
    tml

    Tu sytuacja jest podobna do HyperTerma - nie widzę obsługi RTSa jako TS_ON.
    Ale tu być może nie umiem go używać bo nie jest jasne co jako "mode" robi.

  • 18. Data: 2009-10-07 15:43:57
    Od: "B.Adamczyk" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Ściągnąłem parę shareware ale nie trafiłem na nic fajnego.
    >
    > Co możecie polecić? Co Wy używacie pod MS Vista?

    Może: HyperTerminal Private Edition 7.0 ??

  • 19. Data: 2009-10-07 16:11:07
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-10-07 14:21:36 +0200, "Pszemol" <P...@P...com> said:

    > Ja nie mam nic do zarzucenia Viscie poza tym że wiele programów
    > spóźniło się z obsługą tego systemu -

    A po co się spieszyć, lepiej poczekać zanim system okrzepnie. A nuż w
    ogóle umrze, i praca na darmo.

    --
    DJ

  • 20. Data: 2009-10-07 18:19:43
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    Pszemol pisze:

    > Okienko wygląda ciekawie, ale z jakichś powodów nie działa wcale.
    > Gdy każę mu wyświetlić dostępne porty szeregowe to lista jest pusta...
    > Dostaję to:
    >
    > Available COM ports on system:

    He he. Właśnie testowałem swój program (gadający przez RSa) na viście.
    Okazało się, że funkcja QueryDosDeviceW, której używam do wylistowania
    COMów zwraca znacznie więcej urządzeń niż pod XP i bufor odbiorczy
    powinien być dłuższy. Prawdopodobnie br@y też ma zbyt krótki bufor i
    COMy się w nim "nie zmieściły".