    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.os.ms-windows.vista,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Który program zastąpi mi HyperTerminal pod MS Vista?
    Date: Tue, 6 Oct 2009 13:54:47 -0500

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> wrote in message
    news:hafqlr$1ooc$1@opal.icpnet.pl...

    > Nie znam takiego programu ale doprecyzuję, że chyba żaden nie ma obsługi
    > RS485 gdyż taki port nie występuje w PCtach. Linia RTS jest używana tylko
    > w niektórych konwerterach RS232-RS485. Konkretnie w tych, które mają jedną
    > linię RS485, która wymaga przełączania kierunku.

    Zgadza się. Konwertery RS232 <-> RS485/422 buduje się w postaci
    przerośniętej wtyczki DB9 lub DB25 którą wtykasz do peceta i masz
    peceta z RS485 (2 linie) lub RS422 (4 linie). W ustawieniu RS485
    konweter sugeruje się linią RTS i w zależności od jej stanu włącza
    lub wyłącza nadajnik RS485/422 sygnałem TX_ON.

    Szukam programu który oprócz typowych funkcji terminala tekstowego
    (czyli edytor, makra, XModem/Zmodem, capture text, itp, itd) ma jeszcze
    to sterowanie linią RTS w odpowiedni sposób.

    > A Hyperterminal nie ustawiał RTS? Nie było to zależne od typu sterowania
    > przepływem? Chyba w sprzętowym sterowaniu ta linia była używana.
    > Więc to jest tylko kwestia ustawień COMa.

    W HyperTerminalu gdy ustawisz "hardware handshake" to działa on tak
    jak powinien on działać w systemach RS232 czyli pecet ustawia RTS na
    stałe i nasłuchuje CTS od modemu wstrzymując i wznawiając transmisję
    odpowiednio do stanu CTS. Innymi słowy nadajnik w takim konwerterze
    podłączonym do peceta pod Hyperterminalem ma TX_ON zawsze "ON"
    i sam zagłusza sobie odbiór w trybie 2-liniowym (RS485)..