  • 11. Data: 2009-02-09 22:40:50
    Temat: Re: Który aparat wybrać? Nikon Coolpix P80 czy Panasonic Lumic FZ50
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    j...@a...at pisze:

    > akurat fz 50 ma b jasny zoom ( dla ekw 420 mm jasnosc 3,7 - pokaz mi
    > obiektywy o tej jasnosci do luster i za jakie pieniadze ! )
    > i do tego jest piekielnie ostry na dlugim koncu.

    Sigma 70-300 APO Macro - f/5,6 na 300mm(ekw.450mm na APS-C, ekw.600mm na
    4/3), f/4,5 na 200mm (ekw.300mm/400mm) przy tym dobre makro dla
    początkującego, bo z 95cm skala odwzorowania to 1:2, co nie jest mało
    dla APS-C, a tym bardziej dla 4/3. Można teraz kupić mało szumne
    lustrzanki na CMOSach. Jednak zbyt ostra powyżej 200mm ta Sigma nie
    jest(ale ile w tym Panasoniku wyostrzania, a ile faktycznej ostrości to
    tylko chyba Panasonic wie).

    Tanio i lekko to nie będzie. To prawda. ;)

    Do Eli:
    Jak chcesz zacząć prawdziwą przygodę z makro, a nie chcesz za dużo
    wydawać, to kup soczewki makro. A jak ci się spodoba, to dużo lepszą
    jakość da konwerter makro Rynoksa, albo Soligora. Info znajdziesz w
    archiwum grupy.
    Co z tego, że makro od 1cm, jak ci jaszczurka ucieknie jak się zbliżysz
    na 2 metry?
    Co ci z makro kwiatka z 1 czy 5cm, jak obiektywem zasłonisz całe
    dobiegające światło, albo sfotografujesz cień obiektywu.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 12. Data: 2009-02-10 06:54:39
    Od: j...@a...at

    On 9 Feb., 19:04, "Ela" <e...@o...pl> wrote:
    > Doradźcie proszę który z tych dwóch aparatów cyfrowych wybrać? Czy Nikon
    > Coolpix P80 (niedługo nowy model P90) czy Panasonic Lumix  DMC-FZ50?
    >
    > Ela L.

    mam fz50 nie mam colpixa , ale zadalem sobie trud i przejrzalem
    charakterystyke , testy.

    jako fotograf wybralbym fz50 ( ze wzgledu na uchylny ekran lcd i
    nastawe ogniskowej , odleglosci za pomoca pierscieni na obiektywie)

    jako podroznik p80 ( ze wzgledu na skladany obiektyw czyli zajmuje
    mniej miejsca w plecaku , ale za to wiekszy pobor pradu , dluzszy czas
    nastawien i gotowosci do zdjecia ). Z kolei aparaty z teleskopowymi
    obiektywami sa bardziej narazone na uszkodzenie , maga zasycac kurz ,
    piasek , prowadzi to do zaciec , sa takze wachliwe co odbija sie na
    ostrosci ( z empirii) - trzeba o tym pamietac i lepiej uwazac.

    jesli wielkosc aparatu nie odgrywa wielkiej roli to wybieralbym fz 50
    - tym bardziej ,ze uchylny ekranik oddaje nieoceniona pomoc w
    fotografii macro. Bardzo przydatna oslonba przeciwsloneczna na
    obiektywie w fz50 , chroni soczewki takze przed lekkim deszczem , w
    aparatach z teleskopowym obiektywem stosowanie oslony jest
    problematyczne.
    tak wiec decydowalbym sie z wynikiem 3:1 jednal na fz 50.

  • 13. Data: 2009-02-10 08:36:16
    Od: d...@g...com

    Nikt nie wspomniał, ze FZ50 nie ma szerokiego kąta, co też chyba może
    mieć znaczenie (nie wiem jak Nikon).

  • 14. Data: 2009-02-10 08:42:04
    Od: j...@a...at

    On 10 Feb., 09:36, d...@g...com wrote:
    > Nikt nie wspomniał, ze FZ50 nie ma szerokiego kąta, co też chyba może
    > mieć znaczenie (nie wiem jak Nikon).

    jak to nie ma jak ma !
    ekw. 35 mm to jest szeroki kat.
    mnie nigdy nie braklo tym bardziej w fotografii pejzazu jak gory.

  • 15. Data: 2009-02-10 19:56:45
    Od: "Ela" <e...@o...pl>

    Użytkownik <j...@a...at> napisał w wiadomości
    l.googlegroups.com...

    > tak wiec decydowalbym sie z wynikiem 3:1 jednal na fz 50.

    Dziękuję wszystkim za porady. Byłam napalona na Nikona, bo od zawsze
    kojarzył mi sie z firmą, która produkowała dobre aparaty. Kupię jednak
    Panasonika FZ50 z konwerterem Raynoksa (tak jak doradzał Paweł W.)

    Ela L.

  • 16. Data: 2009-02-10 20:32:16
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ela pisze:
    > Kupię jednak
    > Panasonika FZ50 z konwerterem Raynoksa (tak jak doradzał Paweł W.)

    No to mi się teraz oberwie ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 17. Data: 2009-02-11 00:29:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 9 Feb 2009, Ela wrote:

    > Patrzyłam na specyfikację - w Panasoniku makro jest od 5 cm, a w Nikonie od
    > 1 cm.

    Znaczy w Panasoniku lepsze?
    (zakładając że uzyskałyby te same skale odwzorowania, to niewąpliwie
    *byłoby* lepsze, tyle, że cytatu to NIE wynika, za to wyraźnie
    z postu KILu wynika że podawanie tej odległości NIE ma sensu!)

    pzdr, Gotfryd
    (KM A200, makro od 25 cm - tyle że to też marketing)

  • 18. Data: 2009-02-11 00:31:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 10 Feb 2009, "Paweł W." wrote:

    > No to mi się teraz oberwie ;)

    Za co? ;)
    (za makro nie, bo hybryda + Raynox 250 to *nie* jest złe rozwiązanie,
    zaś do tachania w teren to co najwyżej za to, że FZ 50 jest względnie
    duży i za ciężki - w porównaniu z Olkiem 8080 czy KM A200 :D)

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2009-02-13 20:41:01
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gmq326$pgp$1@inews.gazeta.pl>, "KILu" <b...@w...pl> wrote:

    > takiej roli... może jednak jakaś mała lustrzanka i spacerzoom 18-200?

    Jestes pewien, ze efekt koncowy bedzie lepszy niz z jakiejs dobrej
    hybrydy?

    TA

  • 20. Data: 2009-02-14 00:21:01
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Za co? ;)

    Bo mam takie przeczucie, że co by Ela nie wybrała, to będzie źle. W
    końcu kobiecie nie da się dogodzić :P

    ----

    Jaka jest różnica między mężczyzną a kobietą?
    Kobieta wymaga wszystkiego od jednego mężczyzny, a mężczyzna wymaga
    jednego od wszystkich kobiet.
    ----

    Pozdrawiam,
    Paweł W.