    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Ktort z nowych LCD na PVA / IPS ?
    Date: Thu, 10 Sep 2009 14:14:02 +0200

    On 2009-09-10 13:24:44 +0200, "Q" <n...@s...pl> said:

    > tamte 3 wymienione wyzej maja lampy,
    > ale ponoc sprawuja sie ok, ale wyczytalem, ze na macierzy LED
    > uzyskuje sie jeszcze lepszy efekt (kontrast dynamiczny),
    > no i przy okazji sa oszczedniejsze / mniej grzeja.
    > (ponoc wady to mniejsza odpornosc na wilgoc i cena)

    Powinny też dawać bardziej równomierne podświetlenie. Ale póki co są
    montowane albo w dość tanich monitorach, albo w tych z cenami z
    kosmosu. Czyli raczej jeszcze nie czas na szukanie czegoś z tym
    rozwiązaniem.

    > a z tych wymienionych przeze mnie:
    > ktory najbardziej nadaje sie do filmow i grania? :)

    Teoretycznie ten S-IPS, bo coś nie do końca wierzę w lepsze czasy
    reakcji na PVA. Ale tak naprawdę - który bądź, na *VA też da się grać,
    chyba że ktoś jest naprawdę przeczulony, ale dla hardkorowych graczy
    wciąż najlepsze są TN. Jak nie możesz się zdecydować ot tak, to sprawdź
    która firma daje lepszą gwarancję, który monitor ma lepszą podstawkę
    (więcej regulacji), albo wreszcie rzuć moentą ;-)

    de Fresz