    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ktore opony?
    Date: Thu, 27 Oct 2022 14:36:11 +0200
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .10.2022 o 10:08 K <...@l...com> pisze:

    > Dopuszczalna predkosc auta jest taka jaka stanowia lokalne przepisy i tu
    > kazda opona spelnia wymagania. Nawet na niemieckich autostradach
    > zalecana predkosc to 130kmh. Podaj mi podstawe prawna tego co napisales.

    Przecież podawałem:

    $11 ust.5.
    Pojazd powinien być wyposażony w ogumienie pneumatyczne, o nośności
    dostosowanej do nacisku koła, oraz dostosowane do maksymalnej prędkości
    pojazdu; ciśnienie w ogumieniu powinno być zgodne z zaleceniami wytwórni
    dla danej opony i obciążenia pojazdu.

    Warunki techniczne pojazdów oraz zakres ich niezbędnego wyposażenia.
    ROZPORZĄDZENIE
    MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
    z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia 2
    Na podstawie art. 66 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o
    ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137, z późn. zm.) zarządza się, co
    następuje:

    https://www.prawo.pl/akty/dz-u-2016-2022-t-j,1700971
    2.html

    Nie mają żadnego znaczenia lokalne przepisy n/t prędkości na drogach.

    TG