  • 1. Data: 2009-11-02 09:45:15
    Temat: Które klocki hamulcowe dorównują oryginałom Tokico/Nissin?
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    Hej,

    pytając doświadczonych i tych co trochę popróbowali różnych klocków.
    Na początek - że EBC to szmira i badziew to wiem.

    W oryginale u siebie mam TOKICO 093F HH z których działania jestem
    bardzo zadowolony, jeżeli chodzi o cenę to mniej - zaopatrzenie dwóch
    tarcz w powyższe to koszt ~400zł.

    Nie chcę się bawić w organiczne, chodzi mi tylko o klocki pokroju tych
    TOKICO HH. Które firmy potrafią dorównać oryginałom i dadzą mi
    gwarancję, że się nie zabiję? Ferrodo? Lucas? SBS?

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 2. Data: 2009-11-02 10:41:45
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-02 10:45:15 +0100, Artur Zabroński <a...@g...com> said:

    > W oryginale u siebie mam TOKICO 093F HH z których działania jestem
    > bardzo zadowolony, jeżeli chodzi o cenę to mniej - zaopatrzenie dwóch
    > tarcz w powyższe to koszt ~400zł.

    Nissin jeśli robi do tego modelu, wyjdzie pewnie niewiele taniej.

    > Nie chcę się bawić w organiczne, chodzi mi tylko o klocki pokroju tyc
    > TOKICO HH. Które firmy potrafią dorównać oryginałom i dadzą mi
    > gwarancję, że się nie zabiję? Ferrodo? Lucas? SBS?

    Carbone Lorraine są niezłe. I bardziej patrz na konkretne typy, nie
    tylko na same firmy, bo zdaje się nawet gówniane EBC ma jakąś całkiem
    przyzwoitą serię HH.

    Sebastian
    Hunda Sewen Ffy <- sie sprzeda
    und Czarny Ciongnik El-Ce-Cztery
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

  • 3. Data: 2009-11-02 11:00:33
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 2 Lis, 11:41, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > Nissin jeśli robi do tego modelu, wyjdzie pewnie niewiele taniej.

    Domyślam się, dlatego szukam czegoś z podobnej półki i zbliżonych
    osiągach bez płacenia dodatkowo za woreczek z naklejką "Kawasaki
    Genuine Parts".

    > Carbone Lorraine są niezłe. I bardziej patrz na konkretne typy, nie
    > tylko na same firmy, bo zdaje się nawet gówniane EBC ma jakąś całkiem
    > przyzwoitą serię HH.

    Tego też doszukałem się w archiwum, że niby te EBC Double-H są całkiem
    całkiem ale jakoś nie przemawia to do mnie bo to nadal EBC ;-) Z
    drugiej strony przebieg, bo jeżeli na tych klockach mam zrobić 1/3
    mniej niż na oryginałach to wyjde na tym tak samo jak z zakupem
    Tokico.

    No chyba że ktoś ma porównanie oryginalnych Tokico/Nissin z tymi EBC
    2H?

    PS. Przeraża mnie podejście naszych sprzedawców - "Po co panu sportowe
    klocki?! Mamy tutaj zwykłe EBC za 60zł i powinny wystarczyć w
    zupełności, nikt sportowych nie kupuje bo po co?", tragedia...
    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 4. Data: 2009-11-02 11:14:11
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-11-02 12:00:33 +0100, Artur Zabroński <a...@g...com> said:

    > Domyślam się, dlatego szukam czegoś z podobnej półki i zbliżonych
    > osiągach bez płacenia dodatkowo za woreczek z naklejką "Kawasaki
    > Genuine Parts".

    Jakiś rok temu niebieskie Nissiny sprzedawane jako Nissiny, a nie żadne
    genuine, koszowały coś 180 zł za 1 zacisk. Boję się nawet pytać, ile
    musiałbym dać w Hundzie.

    > łkiem
    >>
    > Tego też doszukałem się w archiwum, że niby te EBC Double-H są całkiem
    > całkiem ale jakoś nie przemawia to do mnie bo to nadal EBC ;-)

    Też bym się zastanwiał ;-)

    > Z drugiej strony przebieg, bo jeżeli na tych klockach mam zrobić 1/3
    > mniej niż na oryginałach to wyjde na tym tak samo jak z zakupem
    > Tokico.

    Akurat one zdaje się są dość twarde, więc dużo mniej nie powinny
    wytrzymać. Nie wiem, może to ja dziwny jestem, ale mi wystarczy jeśli
    klocki wytrzymają z 10kkm, więcej od przodu nie wymagam. Ważniejsza
    jest jakość hamowania. Carone są niezłe, znajomi testowali na torze, a
    jak tam dały radę, to na ulicę wystarczą w zupełności.

  • 5. Data: 2009-11-02 11:19:06
    Od: Magic <m...@w...pl>

    de Fresz pisze:

    > Jakiś rok temu niebieskie Nissiny sprzedawane jako Nissiny, a nie żadne
    > genuine, koszowały coś 180 zł za 1 zacisk. Boję się nawet pytać, ile
    > musiałbym dać w Hundzie.

    Bez przesady, przy zmianie tarcz założyłem też klocki OEM i finansowo
    mnie jakoś nie zabiły.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.
    weFAQ&v=qvj

  • 6. Data: 2009-11-02 11:25:39
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 2 Lis, 12:14, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

    > Jakiś rok temu niebieskie Nissiny sprzedawane jako Nissiny, a nie żadne
    > genuine, koszowały coś 180 zł za 1 zacisk. Boję się nawet pytać, ile
    > musiałbym dać w Hundzie.

    Pewnie jedynie 240 ;-)

> [...]
    > jest jakość hamowania. Carone są niezłe, znajomi testowali na torze, a
    > jak tam dały radę, to na ulicę wystarczą w zupełności.

    Ale chodzi o to, że jak mam kupić EBC za 250zł i zrobić na nich 1/3
    mniej niż na moich Tokico (ponad 30kkm) to ja już wolę wydać te 400 na
    Tokico i wyjdzie to samo. Owszem dla mnie też liczy się jakość
    hamowania i nic więcej. Dobra żywotność klocków to taki dodatek tyle
    że tutaj - zwykłe tanie klocki hamują do dupy i kończą się szybko,
    twarde drogie hamują zajebiście i jeżdżą długo, mniejsza już o to, że
    zjadają szybciej tarcze ale wolę zapłacić za jakiś czas za tarcze niż
    dopłacić do biznesu zdrowiem.

    Gdzie w Wawa zone można dostać te Carbone Lorraine? Larsson widzę
    tylko EBC i Gold Fren.

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 7. Data: 2009-11-02 13:54:34
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 02.11.2009 Artur Zabroński <a...@g...com> napisał/a:

    > Pewnie jedynie 240 ;-)

    Zapytaj, ja niewiele więcej dałem niedawno za komplet na przód w f4.
    Na poprzednich, nie pamiętam jakich zrobiłem z 15kkm, tyle że nie
    hamowały na mokrym. Tz. hamowały ale nie od razu. I je w końcu
    wywaliłem.

    Było coś takiego że w cenniku były 2 pozycje, pojedynczy klocek i
    komplet. Komplet był znacznie tańszy niż 4x1 sztuka.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 8. Data: 2009-11-02 14:04:40
    Od: gildor <g...@N...gazeta.pl>

    kakmar pisze:

> [...]
    >
    > Było coś takiego że w cenniku były 2 pozycje, pojedynczy klocek i
    > komplet. Komplet był znacznie tańszy niż 4x1 sztuka.

    a jakiż to producent sprzedaje pojedyncze klocki, hą? pary, ale klocki?

    --
    gildor
    czarny grzechotnik w litrze k5

  • 9. Data: 2009-11-02 14:29:10
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 02.11.2009 gildor <g...@N...gazeta.pl> napisał/a:

    > a jakiż to producent sprzedaje pojedyncze klocki, hą? pary, ale klocki?

    Może i pary, nie robiłem notatek przy kupowaniu, nie pamiętam, komplet
    czterech klocków, oznaczony jako 1 pozycja w cenniku był znacznie tańszy.
    I tyle.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 10. Data: 2009-11-03 05:54:06
    Od: doktorski <d...@g...com>

    On 2 Lis, 10:45, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

    > SBS?
    Zainteresuj sie SBSami w wersji HH, OIDP. Bardzo fajnie dozowalne
    (lepiej niz genuiny) i o dobrej skutecznosci (porownywalnie z
    genuinami). Minimalna zwloka w skutecznosci przy jezdzie w deszczu -
    mozna sie przyzwyczaic. Cena znacznie nizsza niz genuiny. Autokompleks
    lub ynternet.

    pzdr, dr
    FJR/525