  • 41. Data: 2011-06-03 11:17:49
    Temat: Re: Która ubezpieczalnia ubezpieczy drogie auto?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:is6m5n$39b$1@news.net.icm.edu.pl...
    > Która ubezpieczalnia ubezpieczy Ferrari 599 GTB Fiorano za 1089000
    > złotych? I jaka to będzie kwota? Oczywiście pełen pakiet mnie
    > interesuje. :)

    Tobie zadna...
    Drechom w bluzeczkach Pit Bull i z takimi pieskami na siedzeniu nie
    ubezpieczaja drogich bryczek... za duza szansa ze "zginie"!

    --
    Picasso

  • 42. Data: 2011-06-03 12:55:58
    Od: "Robert_J" <d...@o...pl>

    > każda.

    Żebyś się nie zdziwił. Parę lat temu mój kolega miał problem
    z ubezpieczeniem AC właśnie ferrari. W końcu nie wiem gdzie
    go ubezpieczył, ale co się naużerał to jego ;-)

  • 43. Data: 2011-06-03 20:22:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-06-03 01:29, Iksinski pisze:

    > Nie znalazłem informacji, że UFG zatwierdza stawki bazowe OC stosowane
    > przez TU, czy kontroluje sposób i wysokość naliczanych zniżek/zwyżek.

    Przepraszam - miałem na myśli KNF.
    Zresztą stawki OC nie są zależne od wartości samochodu.

    > W Polsce jeździ "kilka" drogich samochodów i nigdy nie widziałem przy
    > nich ochroniarza, więc chyba warunki nie są aż tak restrykcyjne. ;-)

    To się śmieję - tak mi się przypomniało jak firma musiała zatrudniać
    ochroniarza do magazynu, bo takie były wymagania ubezpieczyciela dla
    jakiegoś tam przedziału wartości.

  • 44. Data: 2011-06-04 00:16:02
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > Przepraszam - miałem na myśli KNF.
    > Zresztą stawki OC nie są zależne od wartości samochodu.

    Zależne od wartości może i nie, ale od modelu, rocznika, silnika już tak.
    Zresztą, jak się tak chwilę zastanowić, to wydaje mi się, że ryzyko
    spowodowania szkody samochodem marki Ferrari o mocy 500KM jest podobne jak
    ryzyko spowodowania szkody dowolnym innym samochodem o trochę większej mocy
    (powiedzmy >150KM). Niby Ferrari rozpędza się dwa razy szybciej, ale
    prawdopodobnie właściciel będzie trochę ostrożniejszy, biorąc pod uwagę
    koszty ;-)

    > To się śmieję - tak mi się przypomniało jak firma musiała zatrudniać
    > ochroniarza do magazynu, bo takie były wymagania ubezpieczyciela dla
    > jakiegoś tam przedziału wartości.

    Zrozumiałem co miałeś na myśli. ;-)

  • 45. Data: 2011-06-05 09:13:40
    Od: jerzu <t...@p...onet.pl>

    On Thu, 02 Jun 2011 12:54:29 +0200, Filip KK <n...@n...pl> wrote:

    >Dociera do Ciebie, że nie ma kalkulatora dla takich samochodów?

    Jedź do jakiegoś agenta albo brokera, zapytaj.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 46. Data: 2011-06-06 16:04:39
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-06-04 00:16, Iksinski pisze:

> [...]
    > większej mocy (powiedzmy >150KM). Niby Ferrari rozpędza się dwa razy
    > szybciej, ale prawdopodobnie właściciel będzie trochę ostrożniejszy,

    To dlaczego ubezpieczenie OC na motocykl mający 200KM kosztuje około
    90zł w PZU?

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 47. Data: 2011-06-06 16:07:29
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 06/06/2011 15:04, The_EaGle wrote:

    > To dlaczego ubezpieczenie OC na motocykl mający 200KM kosztuje około
    > 90zł w PZU?

    Bo jak już się rozpieprzy, to najczęściej tylko siebie i nie będzie
    czego zbierać, więc odpadają wysokie koszty leczenia, rehabilitacji i
    odszkodowań dla zabitych.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 48. Data: 2011-06-06 16:10:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "The_EaGle" <e...@j...com> napisał w wiadomości news:

    > To dlaczego ubezpieczenie OC na motocykl mający 200KM kosztuje około 90zł
    > w PZU?

    Pewnie ze statystyk wynika, że motocyklem danego modelu i danej mocy
    powoduje się mało kosztownych szkód.

  • 49. Data: 2011-06-06 17:20:04
    Od: The_EaGle <e...@j...com>

    W dniu 2011-06-06 16:07, kamil pisze:

    > Bo jak już się rozpieprzy, to najczęściej tylko siebie i nie będzie
    > czego zbierać, więc odpadają wysokie koszty leczenia, rehabilitacji i
    > odszkodowań dla zabitych.

    No właśnie - temat dla przemyśleń dla osób widzących w motocyklach
    zagrożenie dla ludzi/swiata/mienia :)

    Podobnie jest z samochodami dużej mocy - one nie generują
    proporcjonalnie więcej wypadków za to medialnie rozwalone ferrari to co
    innego niż rozwalona skoda...

    Pozdrawiam
    Rafał

  • 50. Data: 2011-06-06 18:01:05
    Od: kamil <s...@s...com>

    On 06/06/2011 16:20, The_EaGle wrote:

> [...]
    >
    > Podobnie jest z samochodami dużej mocy - one nie generują
    > proporcjonalnie więcej wypadków za to medialnie rozwalone ferrari to co

    Akurat w przypadku motocykli statystyki zdają się potwierdzać, że
    większy stosunek moc/masa=większe ryzyko wypadku. Szczerze mówiąc nie
    znalazłem nic na temat mocy samochodów, ale zależność będzie raczej podobna.

    90-konną Skodą octavią TDI raczej mało kto poleci 250 w zakrętach.

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil