  • 31. Data: 2011-06-03 00:03:47
    Temat: Re: Która ubezpieczalnia ubezpieczy drogie auto?
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > Chcesz mi powiedzieć, że jazda Ferrari miesięcznie kosztuje od 13 do 25
    > tys zł + paliwo i eksploatacja? No to grubo, odechciało mi się Ferrari za
    > 250tys EUR.

    nikt cie nie zmusza do ubezpieczania :D

  • 32. Data: 2011-06-03 00:09:37
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-02 22:49, BrunoJ pisze:

    > Jakis czas temu przy ubezpieczeniu auta za kilkaset tys znajomy ubezpieczal
    > jakos magicznie w dwoch ubezpieczalnia na pol, bo zadna nie chciala wziac na
    > klate calosci. Ale moze teraz sie zmienilo.
    > Mam jednak niemile wrazenie ze ubezpieczalnia moze wolec odpuscic sobie
    > takiego klienta niz wygenerowac sobie potencjalna wyplate takiej kwoty, nawet
    > gdyby wzieli 30% skladki....

    Otóż to. I dlatego ciekawi mnie komu i jak ubezpieczają taki pojazd. Bo
    daję głowę sobie uciąć przy piętach, że 22 latkowi nie ubezpieczą
    takiego ferrari, nawet gdyby miał 3 firmy na ojca...

    Wojewódzki ubezpieczył swoje Ferrari, ma ktoś do niego kontakt, żeby
    dowiedzieć się w jakiej ubezpieczalni i ile zapłacił? Może gdzieś za
    granicą za rozsądniejsze pieniądze ubezpieczył?

    O tej odpowiedzialności to też tak ciężko pisać, bo co zrobi np. taki
    link4 jak ktoś golfem za składkę roczną 500 zł wjedzie w takie ferrari i
    zrobi szkodę na bańkę... :)

  • 33. Data: 2011-06-03 00:10:03
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-03 00:03, marek pisze:

    > nikt cie nie zmusza do ubezpieczania :D

    Ustawa zmusza :)

  • 34. Data: 2011-06-03 00:19:05
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > Ustawa zmusza :)

    jaka ustawa zmusza do kupna ac ?

  • 35. Data: 2011-06-03 00:19:34
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2011-06-03 00:19, marek pisze:

    > jaka ustawa zmusza do kupna ac ?

    Nie wiem.

  • 36. Data: 2011-06-03 00:20:03
    Temat: Odp: Która ubezpieczalnia ubezpieczy drogie auto?
    Od: "f" <f...@c...gh>

    Użytkownik "Filip KK" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe kto i jakie wszczyna dochodzenie, jak takie ferrari po prostu
    > zniknie...

    Nikt?
    Wyjazd takim pojazdem na ulicę od razu bedzie zauwazony.
    http://www.motofilm.pl/2011/01/18/kradziez-ferrari-5
    99-gtb-fiorano-nalezace-do-prezydenta-tunezji-zine-e
    l-abidine-ben-ali-video/
    http://www.autokrata.pl/artykul/polacy-ukradli-veyro
    na-ferrari-i-bmw-11185/1

  • 37. Data: 2011-06-03 00:20:21
    Od: "marek" <k...@o...bn>

    > O tej odpowiedzialności to też tak ciężko pisać, bo co zrobi np. taki
    > link4 jak ktoś golfem za składkę roczną 500 zł wjedzie w takie ferrari i
    > zrobi szkodę na bańkę... :)

    ale to nieistitne kto i z jaka skladka wjedzie w ferrari. i tak zaplaca
    wszyscy skladkowicze.

  • 38. Data: 2011-06-03 01:29:52
    Od: "Iksinski" <nie_pisz@tu_nic_nie_ma.pl>

    > Nie dowolna - normalna zatwierdzona przez UFG.
    > A maksymalna stawka to się chyba już zaczyna od 2l (a może 3?).

    Nie znalazłem informacji, że UFG zatwierdza stawki bazowe OC stosowane przez
    TU, czy kontroluje sposób i wysokość naliczanych zniżek/zwyżek. UFG na
    swojej stronie też nie przyznaje się do takich uprawnień. Możesz wskazać
    żródło?

    > Śmiesznie by było gdyby kazali zatrudnić ochroniarza który będzie pilnował
    > auta :)

    W Polsce jeździ "kilka" drogich samochodów i nigdy nie widziałem przy nich
    ochroniarza, więc chyba warunki nie są aż tak restrykcyjne. ;-)

  • 39. Data: 2011-06-03 02:11:25
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 3 Jun 2011 01:29:52 +0200, Iksinski wrote:

> [...]
    >TU, czy kontroluje sposób i wysokość naliczanych zniżek/zwyżek. UFG na
    >swojej stronie też nie przyznaje się do takich uprawnień. Możesz wskazać

    Roznie bylo w przeszlosci, obecnie masz art 8 - ubezpieczyciel ustala
    dowolnie, ale musi o zmianie powiadomic KNF z podaniem uzasadnienia.

    Co do UFG - smieszna instytucja. Z jednej strony ma szerokie
    uprawnienia godne panstwowego urzedu, z drugiej - to tylko wspolne
    przedsiewziecie prywatnych ubezpieczycieli, zaledwie pod nadzorem
    ministra.

    Nieubezpieczone ? :-)

    J.

  • 40. Data: 2011-06-03 09:11:38
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    .icm.edu.pl
    *Filip KK* napisał(-a):

    > O tej odpowiedzialności to też tak ciężko pisać, bo co zrobi np. taki
    > link4 jak ktoś golfem za składkę roczną 500 zł wjedzie w takie
    > ferrari i zrobi szkodę na bańkę... :)

    Zbankrutuje :D

    --
    Big Jack