    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ktora 7 calowa nawigacje wybrac ...
    Date: Sat, 20 Jul 2013 10:02:59 +0200
    <51dd7d05$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <5ar9fduo8zwg.1mtrk380hhet$.dlg@40tude.net>
    <51e06d92$0$1230$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <51e38ab8$0$1221$65785112@news.neostrada.pl>
    <51e43b49$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <51e4e891$0$1468$65785112@news.neostrada.pl>
    <51e51e5a$0$1257$65785112@news.neostrada.pl>
    <51e540a2$0$1457$65785112@news.neostrada.pl>
    <51e5543f$0$1262$65785112@news.neostrada.pl>
    <51e63001$0$1446$65785112@news.neostrada.pl>
    <ks5ls8$mge$1@mx1.internetia.pl>
    <51e6ad00$0$1209$65785112@news.neostrada.pl>

    Użytkownik "J.F" <j...@p...onet.pl>

    > Hm, patrzac na poprzednia dyskusje, po co ma ci pokazywac na co jedzie,
    > skoro drogowskazy beda na zupelnie co innego ?

    Hmm, mnie chodziło o CB. Goście o coś pytają, o czymś mówią a ja wiem tylko
    na jakiej ulicy jestem. Jakbym chciał jechać na znaki to bym nie załączał
    nawigacji bo po co.

    > Lepiej by bylo aby pokazywal aktualny/nastepny numer drogi.

    On nawet nie potrafi drogi pokazać jak należy. Pokazuje zwykle krótki prosty
    odcinek do przodu. Zero dynamicznego skalowania. Informacje o jakichś 5km
    nie wiem kompletnie do czego. A jak się zdarzy skrzyżowanie to pokazuje
    skrzyżowanie na dole, drogę w lewo czy w prawo a nad skrzyżowaniem dupną
    pustą przestrzeń.

    > Zreszta jak beda dobre mapy, to powie gdzie skrecic i nie musisz sie
    > martwic na co jedziesz.

    Żeby tak było nawigacja musiałaby pokazywać te przyszłe skręty a nie w
    ostatniej chwili. Porównaj to sobie z Automapą. Zerkasz tak samo rzadko a
    jakoś masz obraz całej najbliższej trasy.

    > Na razie to mnie w osmand+ump wkurza:
    > - polskie litery - wszystko (czyli wpisuj z klawiatury polskie) lub nic
    > (czyli pokaze zangielszczone nazwy),
    > - wyszukiwanie - pelnotekstowe. Ja mu "w", a on mi od Babiec Więcanki
    > znajduje i Bajory Wielkie.
    > Ja mu "r" to przeciez jest Babiec Wrzosy i Bielany Wroclawskie
    >
    > - i strasznie powolne - zaczytanie listy trwa i trwa i trwa i juz dawno
    > dojechalem a ono dalej trwa.
    > Mozliwe ze telefon za slaby.

    Ja wiem, u mnie też to trochę trwa.

    > -zadnej podpowiedzi po wyszukaniu ktory punkt jest ktory.
    >
    > - syntezator dzwieku - kolejny klopot i niewyrazne komunikaty.

    A to zainstalowałeś.

    > - zakonczenie - jakies niewyrazne, moze i wyszedl, a moze nie , a moze gps
    > zostawil wlaczony i baterie rozladowuje (ale moze to systemu czy innego
    > programu wina)

    No chyba obie opcje są możliwe zależnie czy trasę skończył czy nie.

    > - edycja trasy wielce intuicyjna - czytaj: nie potrafie tego zrobic, ale
    > moze Artur pochwali :-P

    No tak, pokazuje jakieś punkty pośrednie, ale nie miałem siły śledzić jak je
    pozamieniać miejscami np. Zrobiłem sobie trasę objazdową a poprowadziła mnie
    krótką, nawet nie wiem w którym momencie to zmieniła.

    > Podsumowujac - jeszcze sie duzo musza nauczyc/trzeba sie dolozyc do
    > rozwoju programu

    Nie doceniałem Automapy, ale teraz widzę że ona zdecydowanie sprawniejsza
    jest. Na małym ekranie prezentuje wszystko to, czego OsmAnd nie potrafi na
    dużym. Notabene kolorystyka OsmAnd do bani jest. Nie wiem, może autorom
    Automapy wyszło a może jednak to wypracowali.