  • 81. Data: 2017-08-03 14:27:59
    Temat: Re: Kto pierwszy B czy D?
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 sierpnia 2017 09:14:47 UTC+2 użytkownik cef napisał:

    > No trochę dziwne, że sporo osób uważa inaczej, że to Wy brniecie :-)

    członków grupy motoryzacyjnej zmyliło.

    > Skrzyżowanie jest normalne, ja nie mam z nim żadnego problemu,
    > ale dla interpretujących inaczej faktycznie jest bezpieczniej zmienić
    > sygnalizację.
    > Sprawdź sobie u ubezpieczeczyciela czy gdybyś będąc B
    > stuknął tego D to miałbyś jakieś szanse na uznanie jego winy.

    Ubezpieczyciel klepnie to co policjant nasmaruje.
    A co policjant nasmaruje to zupełnie inna historia :)

  • 82. Data: 2017-08-03 14:34:20
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 18:59, __Maciek pisze:

    > Poważnie? Odmóżdżenie kierujących poszło już aż tak daleko?
    > Przecież sytuacja z rysunku jest jasna jak słońce - obaj mają zielone,
    > to pierwszeństwo między nimi rozstrzyga się w niższej warstwie -
    Guzik prawda, zielone nie oznacza że wolno Ci wjechać za sygnalizator,
    a potem szukać dalszych reguł.
    Zielone oznacza pierwszeństwo na skrzyżowaniu i to przed
    znakami. Więc kiedy się palą światła pierwszeństawa są na wprost i
    skręcający B musi ustąpić D, jak świateł nie ma to pierwszeństwo jest
    "łamane".

    A co do odmóżdżenia to daruj sobie takie teksty, bo jak na razie to Ty
    nie powinieneś
    jedzić.

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 83. Data: 2017-08-03 14:34:29
    Temat: Re: Kto
    Od: s...@g...com

    W dniu czwartek, 3 sierpnia 2017 13:59:53 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik s...@g...com ...

    > Byc moze ale w takim razie wszyscy nie zrozumieli bo taka wykładnia jest w
    > wielu miejscach - to jest tylko przypakładowa strona.

    > Zapomnijmy na razie o logice :) przepisach i zastanowmy sie - skoro to jest
    > takie logiczne etc to dlaczego wszyscy sie myla?

    Bo takich sytuacji nie ma powszechnie więc nie ma jak tego aspektu przećwiczyć?

    Jak juz ktoś wyżej zauwazył, takie skrzyżowanie nie ma sensu. A przynajmniej taki
    takt sygnalizacji.

    > P.S. Naprawde jest dla ciebie logczniejsze łamane pierwszenstwo na
    > skrzyzowaniu ze swaitłami?

    To zadanie jest niepraktyczne. Logika jest taka jaka jest ale okazuje sie ze logika z
    przepisami i praktycznym taktowaniem sygnalizacją takich skrzyżowań nie ida w trójke
    :)

  • 84. Data: 2017-08-03 14:36:29
    Temat: Re: Kto. pokretnie.
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 14:08, Radowan pisze:
    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:XnsA7C68E3AA81B3budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..

    > Sąd też na to będzie patrzył tak pokrętnie.
    > Wezna Rozporzadzenie i przeczytaja, a tam pisze "zielone - zezwolenie
    > na wjazd za sygnalizator" i nic wiecej.

    "3. Sygnały świetlne mają pierwszeństwo przed znakami drogowymi
    regulującymi pierwszeństwo przejazdu.

    I właśnie art. 5.3. wyjaśnia nam, że pierwszeństwo przebiega wzdłuż
    światła zielonego, a co za tym idzie pojazdy skręcające w lewo muszą
    ustąpić pojazdom jadącym prosto z kierunku przeciwnego."

    --
    Pozdr
    Janusz

  • 85. Data: 2017-08-03 14:46:22
    Od: pueblo <n...@n...pl>

    Witaj Janusz, 03 sie 2017 w news:olv58k$5ne$1@node1.news.atman.pl
    napisałeś/aś:

    > Guzik prawda, zielone nie oznacza ze wolno Ci wjechac za sygnalizator,
    > a potem szukac dalszych regul.
    > Zielone oznacza pierwszenstwo na skrzyzowaniu i to przed
    > znakami. Wiec kiedy sie pala swiatla pierwszenstawa sa na wprost i
    > skrecajacy B musi ustapic D, jak swiatel nie ma to pierwszenstwo jest
    > "lamane".

    Dlatego pisałem tutaj, że po coś jest S1 i S3. S3 w przeciwieństwie do S1
    daje kierowcy pewność, że ma pierszeństwo(może bezkolizyjnie skręcić)przy
    zmianie kierunku jazdy - w lewo lub prawo na skrzyżowaniu.

  • 86. Data: 2017-08-03 14:46:47
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2017-08-03 o 14:27, s...@g...com pisze:

    członków grupy motoryzacyjnej zmyliło.

    > Ubezpieczyciel klepnie to co policjant nasmaruje.
    > A co policjant nasmaruje to zupełnie inna historia :)

    Opcja, że policjant coś tam innego by napisał,
    to tylko takie wytłumaczenie z Waszej strony,
    żeby jakoś wyjść z twarzą :-)

  • 87. Data: 2017-08-03 14:51:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janusz" napisał w wiadomości grup

> [...]

    >światła zielonego, a co za tym idzie pojazdy skręcające w lewo muszą
    >ustąpić pojazdom jadącym prosto z kierunku przeciwnego."

    Na jakiej podstawie twierdzisz, ze pierwszenstwo przebiega wzdluz
    zielonego ?

    J.

  • 88. Data: 2017-08-03 15:06:49
    Temat: Re: Kto. art. 5.3.
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

    > Thu, 3 Aug 2017 14:14:04 +0200, Radowan

    > Analogicznie jak wjadę za sygnalizator to nie widzę już znaków
    > pierwszeństwa D-7 czy D-1 z tabliczkami T-6 włącznie. Więc zdecyduj się w
    > końcu na jedną wersję, bo to już nudne się robi.
    >
    > Myjk

    To że już nie widzisz to nie ma znaczenia,
    Alzheimera chyba jeszcze nie masz.

    Kombinujesz jak koń pod górę więc robi się nudne.
    Wmawiales komuś, że zatrzymuje się przed STOPem
    pomimo zielonego, więc uzasadnij taką głupotę.

  • 89. Data: 2017-08-03 15:16:05
    Temat: Re: Kto. Obowiazkowa powtórka egzaminu z PoRD.
    Od: "Radowan" <j...@l...pl>

    Konieczny jest obowiązkowy egzamin z przepisów
    PoRD powtarzany co parę lat.
    W tym watku widać jak trudne są nawet proste przepisy
    z PoRD.

  • 90. Data: 2017-08-03 15:29:28
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2017-08-02 o 21:42, J.F. pisze:

    > W ktorej mozna nie wlaczyc zielonego z dwoch stron o roznym
    > pierwszenstwie naraz.
    I tak pewnie robią w większości przypadków. Ale nie z powodu niejasności
    przepisów.
    U mnie tak jest. Na kierunku pojazdy B w lewo i D na wprost jest duży ruch.
    Przez taki program sygnalizacji idzie to sprawniej.

    Robert