  • 1. Data: 2010-06-07 20:07:39
    Temat: Kto odpowiada za szkody? (właściciel czy kierujący)
    Od: Jarosław Maria Pawlak <J...@n...pl>

    Witam, pożyczyłem na dłużej auto szwagrowi, miał zrobić w terminie badanie
    techniczne, ale tego nie zrobił, jeździ teraz bez przeglądu. Auto jest
    ubezpieczone w OC. Czy w razie szkody, którą spowoduje szwagier auto bez
    przeglądu objęte jest ubezpieczeniem OC? Czy mi jako właścicielowi, coś w takim
    przypadku grozi (oprócz zwyżki za szkodę)?

  • 2. Data: 2010-06-07 20:32:44
    Od: "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl>

    Użytkownik "Jarosław Maria Pawlak" <J...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > przeglądu objęte jest ubezpieczeniem OC? Czy mi jako właścicielowi, coś w takim
    > przypadku grozi (oprócz zwyżki za szkodę)?

    Ubezpieczyciel podniesie składkę po wypłacie odszkodowania.
    Tutaj raczej zwyżki za OC nie będzie, bo po prostu ubezpieczyciel
    odszkodowania nie wypłaci wykręcając się niedopełnieniem warunków
    i kierując regres do właściciela pojazdu, aby to ten się użerał ze sprawcą
    wypadku. Sprawdź OWU swojego TU.

  • 3. Data: 2010-06-07 20:45:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    jerry wrote:

> [...]
    > wypłaci wykręcając się niedopełnieniem warunków i kierując regres do
    > właściciela pojazdu, aby to ten się użerał ze sprawcą wypadku. Sprawdź

    Niby z jakiej racji do właściciela, skoro on nie wyrządził żadnej szkody?

  • 4. Data: 2010-06-07 20:51:24
    Od: "glang" <g...@o...pl>

    > Niby z jakiej racji do właściciela, skoro on nie wyrządził żadnej szkody?

    OC w tym kraju ciągle przywiązane jest do pojazdu niestety więc stąd. tak
    jak piszą poprzednicy pewnie skończy się na odmowie wypłaty przez
    ubezpieczyciela
    pzdr
    GL

  • 5. Data: 2010-06-07 20:54:52
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 07 Jun 2010 18:07:39 +0000, osobnik zwany Jarosław
    Maria Pawlak wystukał:

> [...]
    > szwagier auto bez przeglądu objęte jest ubezpieczeniem OC? Czy mi jako
    > właścicielowi, coś w takim przypadku grozi (oprócz zwyżki za szkodę)?

    a masz umowę użyczenia? jeśli nie to nadal Ty jesteś uzytkownikiem. I
    szkoy idą na Twje konto

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 6. Data: 2010-06-07 20:57:01
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "jerry" <j...@w...sam.wiesz.co.o2.pl> napisał w wiadomości

> [...]

    >Tutaj raczej zwyżki za OC nie będzie, bo po prostu ubezpieczyciel
    >odszkodowania nie wypłaci wykręcając się niedopełnieniem warunków

    Z AC Ci się pomyliło.
    Z OC wypłata będzie, ale później ściągną od winnego.

  • 7. Data: 2010-06-07 21:07:13
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-07 20:54, masti pisze:

    > a masz umowę użyczenia? jeśli nie to nadal Ty jesteś uzytkownikiem. I
    > szkoy idą na Twje konto

    Bzdura.

    Jest właścicielem. Użytkownikiem a za razem osobą która wyrządzi
    szkodę jest *użytkownik* z nie właściciel.

    2. Dlaczego zakładasz, że umowa musi mieć formę papierową ?

    6008

  • 8. Data: 2010-06-07 21:14:50
    Od: to <t...@a...xyz>

    glang wrote:

    > OC w tym kraju ciągle przywiązane jest do pojazdu niestety więc stąd.

    Bzdura! Stroną w umowie jest właściciel, nie samochód. To, że ta umowa
    jest skonstruowana w taki sposób, że zapewnia pokrycie szkód dokonanych
    danym autem przez kogokolwiek, a nie jakimkolwiek autem przez osobę,
    która jest stroną umowy to zupełnie inna sprawa.

    > tak jak piszą poprzednicy pewnie skończy się na odmowie wypłaty przez
    > ubezpieczyciela

    Co nie znaczy, że właściciel auta będzie odpowiadał za szkody wyrządzone
    przez kogoś innego, bo niby z jakiej racji? Za szkody odpowiada sprawca.

  • 9. Data: 2010-06-07 21:15:44
    Od: to <t...@a...xyz>

    masti wrote:

    > a masz umowę użyczenia? jeśli nie to nadal Ty jesteś uzytkownikiem. I
    > szkoy idą na Twje konto

    Na jakie znowu "konto"? Jak tamten gość kogoś przejedzie, to pójdzie za
    to siedzieć nie on, tylko właściciel? Litości...

  • 10. Data: 2010-06-07 21:21:31
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > Z AC Ci się pomyliło.
    > Z OC wypłata będzie, ale później ściągną od winnego.

    A jak biegły przedstawi opinię że brak przeglądu nie miał wpływu na zdarzenie to
    też będą ściągali czy nie będą? A jak okaże się że samochód był pełnosprawny to
    będą ściągali czy nie będą. A jak w umowie OC nie ma zapisu o konieczności
    posiadania przeglądu to wypłacą czy nie wypłacą? A jak jest wypadek. Samochód
    którego kierowca spowodował wypadek miał ważny przegląd. Zrobiony miesiąc
    wcześniej. Powodem wypadku były łyse opony i nadmierna prędkość samochodu z
    przeglądem. To będą ściągali od winnego czy nie będą.