  • 11. Data: 2010-06-07 21:38:19
    Temat: Re: Kto odpowiada za szkody? (właściciel czy kierujący)
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 07 Jun 2010 21:07:13 +0200, osobnik zwany Rafał \"SP\"
    Gil wystukał:

    > Bzdura.
    >
    > Jest właścicielem. Użytkownikiem a za razem osobą która wyrządzi szkodę
    > jest *użytkownik* z nie właściciel.
    >
    > 2. Dlaczego zakładasz, że umowa musi mieć formę papierową ?

    a gzie napisałem, że papierową? a jak nie jest papierowa to jak się
    obronisz przed odpowiedzialnością? napieraj :)

    --
    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 12. Data: 2010-06-07 21:39:32
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 07 Jun 2010 21:21:31 +0200, osobnik zwany kogutek
    wystukał:
    > A jak w umowie OC nie ma
    > zapisu o konieczności posiadania przeglądu to wypłacą czy nie wypłacą? A

    a jest taka umowa? Skan poproszę :)

  • 13. Data: 2010-06-07 21:39:56
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Dnia piÄ&#65533;knego Mon, 07 Jun 2010 21:21:31 +0200, osobnik zwany kogutek
    > wystukaĹ&#65533;:
    wypĹ&#65533;acÄ&#65533; czy nie wypĹ&#65533;acÄ&#65533;? A

    > a jest taka umowa? Skan poproszÄ&#65533; :)
    >

    > --
    > mst <at> gazeta <.> pl
    > "-Mam lÄ&#65533;k gruntu! -Chyba wysokoĹ&#65533;ci?
    > -Wiem co mĂłwiÄ&#65533;, to grunt zabija!" T.Pratchett

    Oczywiście że jest bo taką mam. Co więcej specjalnie szukałem pod tym kątem bo
    nie mam w zwyczaju wydawać pieniądze na przeglądy. Jak chcesz to sobie poszukaj
    które TU nie wymaga przeglądu. Jak bym Cie miał wpisanego do dowodu osobistego
    to bym napisał które to TU.

  • 14. Data: 2010-06-07 21:47:30
    Od: Jarek Pudelko <j...@b...ceti.pl>

    jerry pisze:
> [...]

    Bylo to ostatnio walkowane. Ustawa o ubezpieczeniach obowiazkowych nie
    przewiduje wymogu posiadania waznego przegladu technicznego:

    [...]
    2. Umowa ubezpieczenia obowiązkowego odpowiedzialności cywilnej, o którym
    mowa w art. 4 pkt 4, obejmuje również szkody wyrządzone w wyniku rażącego
    niedbalstwa ubezpieczonego lub osób, za które ponosi on odpowiedzialność.

    3. Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od ubezpieczonego lub
    osób, za które ponosi on odpowiedzialność, zwrotu wypłaconego z tytułu
    ubezpieczeń
    obowiązkowych, o których mowa w art. 4 pkt 4, odszkodowania za
    szkody określone w ust. 2, a także w przypadku, jeżeli szkoda została
    wyrządzona
    przez ubezpieczonego lub osoby, za które ponosi on odpowiedzialność, w
    stanie po użyciu alkoholu albo pod wpływem środków odurzających, substancji
    psychotropowych lub środków zastępczych w rozumieniu przepisów o Art.

    43.
    Zakładowi ubezpieczeń przysługuje prawo dochodzenia od kierującego
    pojazdem mechanicznym
    zwrotu wypłaconego z tytułu ubezpieczenia OC posiadaczy pojazdów
    mechanicznych
    odszkodowania, jeżeli kierujący:
    1) wyrządził szkodę umyślnie lub w stanie po użyciu alkoholu albo pod
    wpływem
    środków odurzających, substancji psychotropowych lub środków zastępczych
    w rozumieniu przepisów o przeciwdziałaniu narkomanii,
    2) wszedł w posiadanie pojazdu wskutek popełnienia przestępstwa,
    3) nie posiadał wymaganych uprawnień do kierowania pojazdem mechanicznym,
    z wyjątkiem przypadków, gdy chodziło o ratowanie życia ludzkiego lub mienia
    albo o pościg za osobą podjęty bezpośrednio po popełnieniu przez nią
    przestępstwa,
    4) zbiegł z miejsca zdarzenia.przeciwdziałaniu
    narkomanii.

    [...]

    W zwiazku z powyzszym nie ma problemow z wyplata odszkodowania
    poszkodowanemu z Twojej polisy o ile Ty/szwagier czy ktokolwiek nie
    jechal po pijaku czy prochach. Bedzie to jak sadze skutkowalo w
    nastepnym roku utrata czesci znizek.

    Wszystkie inne teorie, ze nie wyplaci, ze wyplaci i bedzie sciagac od
    sprawcy (z powodztwa cywilnego) - z wyjatkiem przytoczonych fragmentow,
    ze nie ma OC bez przegladu etc nie zostaly poki co poparte zadnymi
    obowiazujacymi przepisami.

    --
    jarek

  • 15. Data: 2010-06-07 21:47:48
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Mon, 07 Jun 2010 21:39:56 +0200, osobnik zwany kogutek
    wystukał:

    > Oczywiście że jest bo taką mam.

    ale uniknąłeś podania tutaj :)
    cienias :)

  • 16. Data: 2010-06-07 21:48:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Ubezpieczyciel podniesie składkę po wypłacie odszkodowania.

    Niekoniecznie - pytanie jakie są warunki konkretnej umowy.

    > Tutaj raczej zwyżki za OC nie będzie, bo po prostu ubezpieczyciel
    > odszkodowania nie wypłaci wykręcając się niedopełnieniem warunków

    Co za bzdura - jak najbardziej wypłaci poszkodowanemu....

    > i kierując regres do właściciela pojazdu,

    To później - po wypłacie odszkodowania poszkodowanemu...

    > aby to ten się użerał ze sprawcą wypadku. Sprawdź OWU swojego TU.

    W żadnym wypadku - to, czy sprawca dopełnił warunków OC nie ma tutaj
    specjalnego znaczenia.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 17. Data: 2010-06-07 21:59:13
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    > sprawcy (z powodztwa cywilnego) - z wyjatkiem przytoczonych fragmentow,
    > ze nie ma OC bez przegladu etc nie zostaly poki co poparte zadnymi

    Dzięki za tak dokładne wytłumaczenia. Założę się za pojawią się tacy co będą
    wiedzieli lepiej. Jest jeden haczyk. Ustawa określa warunki minimalne. OC to
    umowa między sprzedającym i kupującym polisę. Tamte warunki polisa musi
    spełniać. Ale z inicjatywy ubezpieczyciela może zostać rozszerzona. Może pojawić
    się w umowie zapis że wymagają ważnego przeglądu. Wtedy dupa zbita. W umowie mam
    zapis że wymagają przeglądu ale tylko wtedy gdy będę poruszał się samochodem za
    granicami RP. Nie wolno mi również dokonywać zmian konstrukcyjnych. To znaczy
    mogę je zrobić ale muszę ich o tym powiadomić.

  • 18. Data: 2010-06-07 22:06:38
    Od: to <t...@a...xyz>

    Artur Maśląg wrote:

    > To później - po wypłacie odszkodowania poszkodowanemu...

    Z jakiej racji do właściciela, skoro nie jest on sprawcą?

  • 19. Data: 2010-06-07 22:08:15
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Polisa OC nie moze byc 'gorsza' dla ubezpieczonego niz jest to
    > zapisane w ustawie. Ustawa definiuje prawa i obowiazki
    > ubezpieczegonego oraz ubezpieczyciela. Jesli ubezpieczyciel chce, moze
    > powiekszyc zakres swoich obowiazkow i praw ubezpieczonego. Odwrotnie,
    > czyli ograniczyc zakresu swoich obowiazkow i/lub praw ubezpieczonego
    > nie moze.
    No to jeszcze lepiej.

  • 20. Data: 2010-06-07 22:08:51
    Od: badzio <b...@g...com>