  • 131. Data: 2010-12-10 21:31:28
    Temat: Re: Kto odłączył ABS i inne cyferki?
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "Adam 'Chloru' Drzewososki" <k...@c...net> napisał w
    wiadomości news:slrnig507i.rma.karmmnie@chloru.net...

    > Rózne mieszanki klocków sa na rynku dostepne. Ot choćby Ferodo: Premier
    > (kilka wariantów), Performance, DS2500, DS3000.
    >
    > EBC Black, Green, Red, Yellow, Blue stuff.
    >
    > Rozne kolory Pagida.
    >
    > CL od RC4 czy 5 i w góre.
    >
    > I tak dalej i tak dalej.

    to, ze są rózne rodzaje kloców to Ty mi nie musisz tłumaczyć.
    Ty mi wytłumacz jak sie dobiera klocki, zeby zasymulować korektor siły
    hamowania.
    Tylko tak konkretnie.
    Załużmy, ze mam samochód, w ktorym wyłaczam ABS i pozbawiam sie korektora.
    Jak dobierzesz mi klocki, zeby w pełni zastąpić korektor siły hamowania.
    Na jakiej podstawie to zrobisz i od czego zaczniesz.
    ps. bo o gwarancje, ze tył sie nie będzie blokował nie prosze ...

    > No wlasnie, czemu ludzie ludziom montują ABS ;)

    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl
    Dwa ogony Irma i Myszka

  • 132. Data: 2010-12-11 00:30:52
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-10 20:35, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

> [...]
    > (kilka wariantów), Performance, DS2500, DS3000.
    >
    > EBC Black, Green, Red, Yellow, Blue stuff.

    Takie kombinowanie to słaby pomysł.
    One skuteczność i tak mają dość podobną, różnią się raczej tym w jaki
    sposób będzie się ta skuteczność zmieniać wraz z temperaturą.

    Kiedyś robiłem takie kombinacje i jedyne co osiągnąłem to zestaw który
    na zimno powodował blokowanie się tyłu, a po rozgrzaniu blokował się
    przód. Skutek był taki że przed każdym zakrętem zagadką było co zrobi
    samochód - w każdym razie nie było to dobre.

    Jak się chce żeby było dobrze, to montuje się regulowany z kabiny
    korektor siły hamowania i wtedy jest to zrobione dobrze, a nie jakaś
    rzeźba z klockami.

  • 133. Data: 2010-12-11 01:09:55
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 11 Dec 2010 00:30:52 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Jak się chce żeby było dobrze, to montuje się regulowany z kabiny
    > korektor siły hamowania i wtedy jest to zrobione dobrze, a nie jakaś
    > rzeźba z klockami.

    Jak się chce, żeby było dobrze, to montuje się podwójną pompę z
    regulacją na orczyku. Tylko. [1] Regulator ogranicza tylko
    maksymalne ciśnienie, ale poniżej tej granicy nie zmienia
    balansu przód-tył. Lepiej pokombinować z klockami. A że niektóre
    mieszanki wymagają dogrzania? Kombinując z mieszankami trzeba
    mieć świadomość ograniczeń i wybierać je tak, żeby obie
    zachowywały się mniej więcej podobnie lub dbać o ich dogrzanie.

    r.

    [1] -- a że oznacza to wymianę całej pedaliery, pozbycie się
    serwa i zmianę samych hamulców na większe to już inna bajka.
    _____________

  • 134. Data: 2010-12-11 02:20:11
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2010-12-11 01:09, Robert Rędziak pisze:

    > Jak się chce, żeby było dobrze, to montuje się podwójną pompę z
    > regulacją na orczyku. Tylko. [1] Regulator ogranicza tylko
    > maksymalne ciśnienie, ale poniżej tej granicy nie zmienia
    > balansu przód-tył.

    Tu są takie charakterystyki:
    http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves
    .pdf

    Gdzieś widziałem trochę bardziej gładkie, ale nie potrafię teraz odszukać.

    > [1] -- a że oznacza to wymianę całej pedaliery, pozbycie się
    > serwa i zmianę samych hamulców na większe to już inna bajka.

    W sporcie jeszcze dojdzie zgodność z homologacją.
    Coś takiego przejdzie tylko w A grupie jeżeli homologacja samochodu
    pozwala, a nie wiem gdzie tak można, ale chyba nawet WRC latały na
    korektorach tyłu (ale nie jestem pewny).

  • 135. Data: 2010-12-11 11:42:56
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

    Dnia 11.12.2010 Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał/a:

    > Takie kombinowanie to słaby pomysł.
    > One skuteczność i tak mają dość podobną, różnią się raczej tym w jaki
    > sposób będzie się ta skuteczność zmieniać wraz z temperaturą.

    Tak lepiej w cywilnym aucie wrzucic korektor sil hamowania i z tej
    okazji przerzeźbić pół auta ;).

    W żonglowaniu klockami są pewne ograniczenia i trzeba mieć tego
    świadomość. Zestaw OMP R&S (przod) + Ferodo Premier (tyl) jest u mnie
    mocno przewidywalny z odpietym ABS.

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 136. Data: 2010-12-11 11:48:38
    Od: Adam 'Chloru' Drzewososki <k...@c...net>

> [...]
    > Na jakiej podstawie to zrobisz i od czego zaczniesz.
    > ps. bo o gwarancje, ze tył sie nie będzie blokował nie prosze ...

    Podałem w swoim poprzednim poście. U mnie taki zestaw najpierw blokuje
    przod a dopiero potem tyl.

    Obszerniejsze informacje znajdziesz w internecie i u sprzedawców klocków
    - Leszek Wójcik (hamulce.net), Igor Tomasiak (hydrotex.com.pl).

    Pytanie pomocnicze - wykonales kiedys taka operacje czy obracasz sie w
    sferze teorii i tylko wstrzasasz powietrze w usenecie? ;)

    Chloru ** XU10J4RS ** chloru at chloru net

  • 137. Data: 2010-12-11 12:38:15
    Od: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>

    On Sat, 11 Dec 2010 02:20:11 +0100, Tomasz Pyra
    <h...@s...spam.spam> wrote:

    > Tu są takie charakterystyki:
    > http://www.tiltonracing.com/pdfs/98-1261_Prop_valves
    .pdf

    No i o tym piszę. W którymś punkcie krzywa się łamie i zmienia
    nachylenie. Jak chcesz zmienić kąt od zera, to pozostaje tylko
    podwójna pompa z regulowanym orczykiem.

    > Coś takiego przejdzie tylko w A grupie jeżeli homologacja samochodu
    > pozwala, a nie wiem gdzie tak można, ale chyba nawet WRC latały na
    > korektorach tyłu (ale nie jestem pewny).

    Fiesta

    http://4.bp.blogspot.com/_ooiqCxFab5Y/TKTBqR4WyHI/AA
    AAAAAAA-g/BqxtZLZ7xFM/s1600/Ford+Fiesta+RS+WRC+2011+
    Interior.jpg

    Mini

    http://www.lincah.com/wp-content/uploads/2010/10/201
    1-Mini-WRC-Interior-View.jpg

    Pug 207 S2k

    http://farm3.static.flickr.com/2116/1547546270_9a642
    d4f75.jpg

    Impreza ma trzy zbiorniki, więc prawdopodobnie też ma podwójną
    pompę (niestety nigdzie nie ma zdjęcia rozłożonej pedaliery)

    http://img144.imageshack.us/my.php?image=1001685.jpg

    r.
    _____________

  • 138. Data: 2010-12-11 19:55:15
    Od: ToMasz <twitek4@.gazeta.pl>

    kamil pisze:

    > "Robert_J" <d...@o...pl> wrote in message

    > Nie wiem, czy zauwazyles, ale o 3 metrach ToMasz pisal. Czyli juz dwoch
    > Holkow mamy. ;)

    Zgadza sie, ja to napisałem i ninejszym odwołuje. nie mierzyłem tego
    miarką, wcześniej ABS jakoś hamował, jakoś - moim SUBIEKTYWNYM zdaniem
    wcale. tzn "drżał" pedałem i tyle. po wyłączeniu stacyjki, hamulec
    wpada, koła sie blokują i auto sie zatrzymuje. jeśli jest snieg w którym
    widać slady hamowania, to widać wyraźnie ze auto hamowało na ostatnich
    3, moze wiecej mietrach. całe hamowanie zajęło wiecej niż 3metry, dużo
    wiecej. postaram sie jutro sprawdzić jak na tej samej ulicy zahamuje
    auto z ABS i BEZ abs. wrzuce filmik.

    rozumiem ludzi którzy hamują z abs i jed to dla nich dopust boży.
    rozumiem tych którzy chcą czuć auro bez abesu. Najgorzej jest dla tych,
    którzy _myślą_ ze ABS uchroni ich przed wypadkiem i jadą za szybko. To
    właśnie dla tych ludzi, piszemy wspólnie ze ABS na zakręcie umożliwi
    hamowanie i kierowanie, ale na prostej śliskiej nawierzchni - narobi
    kłopotów. Staramy sie wytłumaczyć dlaczego tak sie dziej. W naszym
    narodzie jest taka mania, zdeptania kogoś kto ma inne zdanie.
    Rozmawialiśmy o Absie, palnąłem głupote z 3 metrami i zaraz dostaje
    kopy. po co, to nic nie wnosi w temat? ja już leżę i krwawie, po co
    kolejne buty? jest tu jeden chociaż z jajami który napisze: sprawdziłem,
    takim a takim autem, taka a taka nawierzchnia i masz/nie masz racji?
    Niema, bo lepiej dołączyć do grupy baranów i beczeć w stadzie niż samemu
    pomyśleć.

    ToMasz

  • 139. Data: 2010-12-11 20:02:15
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-10 09:17, Adam 'Chloru' Drzewososki pisze:

    > Można to skorygowac odpowiednio dobierajac klocki. Poza tym
    > elektroniczne korektory nie wiedza, ze jest slisko i tez jakos sobie
    > radza ;)

    Ja mam mechaniczny korektor który działa niezależnie od ABSu ;>

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com

  • 140. Data: 2010-12-11 20:30:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 2010-12-10 10:48, PesTYcyD pisze:

    > W ogóle się nie zachowuje. Zatrzymasz się szybciej zaciągając ręczny niż
    > cisnąć ABSem. Generalnie ABS w zimie jest niebezpieczny.

    Nieprawda. Z ABS na szklance nie wolno po prostu cisnąć hamulca "do
    oporu" - po prostu. W takim przypadku można wykorzystać ABS jako czujnik
    uślizgu i hamować na jego granicy.

    Pozdrawiam
    Paweł
    DoQ --[ES9J4]-- mail: p...@g...com