  • 31. Data: 2013-08-05 21:58:00
    Temat: Re: Kto oceni jakość filmu z rejestratora?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** WW pisze tak:

    > Tak jak bo zgrałem z kamery, tak wstawiłem ja YouTouba.
    > Nic przy nim nie grzebałem, bo nie umiem. :-P

    Zaintrygowała mnie Twoja historia ;)

    Muszę spróbować sam coś wystawić na YouTouba bo sam jestem ciekaw
    efektów. Obraz bezpośrednio z karty sd jak na rejestrator kupiony w
    Realu a leżący w koszu na przecenie pomiędzy szczotkami do kibla uważam
    za całkiem niezły.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 32. Data: 2013-08-06 00:28:44
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/5/2013 6:37 PM, Marek Dyjor wrote:

    > a potem porównaj sobie optykę jaka masz zwykle w kamerze 1 CCD a 3 CCD
    > zwykle jest wyższej jakości.
    >
    > ja oczywiście nie twierdzę że kamery 3 x ccd nie dają lepszego obrazu
    > ale bez przesady przy optyce jaką mają rejestratory samochodowe (czytaj
    > gównianej) matryca 2Mpx daje wystarczający obraz.

    3x ccd to jest generalnie konkretny wypas :)

    Oczywiście że kamerka-rejestrator 2mpix jak na dzisiejsze standardy
    da radę, ale nie nazywajmy tego obrazu FullHD.

    da bardzo przyzwoite 480p i prawie pełne 720p, ale do 1080p daleko.
    taki 5mpix powinien dać 720p niezłe, ale 1080p bym nawet nie nagrywał
    z tego.

    co do plastików obiektywów - da się sporo - patrz komórki 10...40mpix
    dają całkiem ostre fotki 1920x1080 lub 1600x1200 - myślę że obiektywy
    są ok.

  • 33. Data: 2013-08-06 09:54:44
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 05 Aug 2013 21:40:28 +0200, ToMasz

    > W mojej starej kamerze jest taki procesor.
    > JAk na tamte lata dawała obraz rewelacyjny,

    Nie wiem co oznacza "tamte lata", ale procesory ambarelli w rejestratorach,
    ze względu na wysokie koszty (także licencyjne), pojawiły się stosunkowo
    niedawno, bo raptem rok temu zaczęły wchodzić.

    > ale w nocy i tak jest ślepa.

    To że jest ślepa to już nie kwestia "chipa" tylko matrycy i optyki, ale
    przede wszystkim programu sterującego kamerą -- a z tym chińczycy mają
    problem. W zasadzie to generalnie mają ten element w dupie -- i tak się
    sprzeda, wiec po co się wysilać.

    --
    Pozdor Myjk

  • 34. Data: 2013-08-06 10:40:58
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-08-06 00:28, _Michał pisze:

> [...]
    >
    > da bardzo przyzwoite 480p i prawie pełne 720p, ale do 1080p daleko.
    > taki 5mpix powinien dać 720p niezłe, ale 1080p bym nawet nie nagrywał
    To tylko zagadka, jaki algorytm jest stosowany w takich (2-5Mpix)
    rejestratorach "full-hd", i czy ustawienie na nim niższej rozdzielczości
    - spowoduje dzięki temu lepszą jakość obrazu (w moich doświadczeniach,
    np Gs-600 tak, ale niestety też szerszy kąt widzenia). Wg mnie to jest
    logiczne - po pierwsze używa "bardziej natywnej" rozdzielczości
    przetwornika, a po drugie spada rozdzielczość więc w tym samym bitrate
    można wsadzić obraz mniej skompresowany (zepsuty).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 35. Data: 2013-08-06 10:48:44
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Myjk wrote:
> [...]
    > mają problem. W zasadzie to generalnie mają ten element w dupie -- i
    > tak się sprzeda, wiec po co się wysilać.

    niestety aby kamera widziała w nocy pasowało by mieć większe pixele więc
    mniejszą rozdzialczość, ponadto jasną optykę więc większy i droższy
    obiektyw, nastepnie przydałby sie mechanicznie zdejmowany filtr IR oraz
    oświetlacz IR, swoja drogą to nie wiem czy taki oświetlacz nie powinien być
    gdzieś z przodu samochodu montowany.

  • 36. Data: 2013-08-06 11:16:29
    Od: "forestdumb" <...@...z>

    Myjk wrote:
    > Sun, 04 Aug 2013 17:19:10 +0200, WW

    > Dramat, panie, dramat. U mnie to wygląda tak:
    > http://youtu.be/bTSE2oL3ZwI

    Co to za sprzet?
    Skolka?
    Nagranie nocne?

    TIA

  • 37. Data: 2013-08-06 12:14:01
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 6 Aug 2013 11:16:29 +0200, forestdumb

    > Co to za sprzet?

    eeyelog. Chiński oczywiście. Na moje życzenie ze zmienionym obiektywem na
    kąt 120 (oryginalnie 140, który strasznie zniekształcał i rozmazywał jeśli
    coś wypadało poza centrum). Zwłaszcza w nocy.

    Mam takiej wersji 6 sztuk i już pewnie więcej nie będzie.
    Póki co testuję. Niestety cena standardowo będzie nieco
    zaporowa -- po opodatkowaniu ~800 zł.

    > Skolka?

    Hę?

    > Nagranie nocne?

    Poniżej nagranie nocne. To jeszcze z poprzedniej wersji ze szkłem 140 i bez
    GPS. Ta wersja miała problemy z rejestracją 1080p i zasilaniem. Obecną
    wersję już poprawili, poprawione jest też mocowanie. Co wazne, zasilanie
    jest podpięte do stopki a nie do samej kamery, co nie naraża na uszkodzenie
    portu zasilania. Przewód można pociągnąć na stałe a kamerę można szybko
    demontować i nie ciągną się za nią przewody, nie trzeba przewodu odpinać.

    Tylko dźwięk na starcie przycisz, bo w fazie irytacji na gościa "trochę"
    nadmiernie zdarłem klakson: http://www.youtube.com/watch?v=yF8glqAp9vI

    Jak jest całkiem ciemno, to cudów nie ma, musi być ciemno. ;)

    --
    Pozdor Myjk

  • 38. Data: 2013-08-06 12:39:34
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Myjk,

    Tuesday, August 6, 2013, 12:14:01 PM, you wrote:

    [...]

    > Tylko dźwięk na starcie przycisz, bo w fazie irytacji na gościa "trochę"
    > nadmiernie zdarłem klakson: http://www.youtube.com/watch?v=yF8glqAp9vI

    Czemu tak trąbisz na tego biedaka? Co on ma zrobić? Podskoczyć?
    Tobie się nigdy nie zdarzyło za późno połapać, że jesteś na
    niewłaściwym pasie?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 39. Data: 2013-08-06 13:09:42
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 6 Aug 2013 12:39:34 +0200, RoMan Mandziejewicz

    > Czemu tak trąbisz na tego biedaka?

    LOL, biedaka. :D Nieboraka chyba.

    Ten "biedak" w godzinach szczytu, z tablicami W(OT) zjeżdżający na (OT)WOCK
    od centrum Warszawy nie był żadnym "biedakiem", tylko niecierpliwym
    cwaniakiem któremu nie chciało się czekać w korku do skrętu w kierunku
    swojego domu -- który to skręt (między innymi przez takich jak on) ciągnie
    się czasem przez kilometr, a czasem i więcej.

    > Co on ma zrobić? Podskoczyć?

    Pojechać dalej. Proste.

    > Tobie się nigdy nie zdarzyło za późno połapać,
    > że jesteś na niewłaściwym pasie?

    Zdarzyło się. Ale nie oznaczało to, że mam blokować innych. W takiej
    sytuacji, jak się bez blokowania nie uda naprawić błędu, jadę dalej. W
    końcu wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, a te alternatywne czasem szybciej
    niż najkrótsze. Taki hint na przyszłość dla "ciamajd". :P

    --
    Pozdor Myjk

  • 40. Data: 2013-08-06 14:09:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Myjk,

    Tuesday, August 6, 2013, 1:09:42 PM, you wrote:

> [...]
    > swojego domu -- który to skręt (między innymi przez takich jak on) ciągnie
    > się czasem przez kilometr, a czasem i więcej.

    Bez przesady - bez względu na tego biedaka korek i tak się tworzy -
    zapewne z powodu jakiś świateł dalej.

    > Pojechać dalej. Proste.

    Ale on chciał skręcić a nie jechać dalej prosto.

> [...]
    > sytuacji, jak się bez blokowania nie uda naprawić błędu, jadę dalej. W
    > końcu wszystkie drogi prowadzą do Rzymu, a te alternatywne czasem szybciej

    Jasssssne - świstakowi takie rzeczy.