  • 1. Data: 2013-08-04 17:19:10
    Temat: Kto oceni jakość filmu z rejestratora?
    Od: WW <w...@v...pl>

    Witam

    Od pewnego czasu mam zainstalowany rejestrator DEX6 FULL HD 5MPixeli.
    Jednak jak oglądam obraz na monitorze komputera, to wszystko jest nieostre.
    Po przełączeniu na TV FULL HD, poprawa minimalna.

    To przykładowy filmik z trasy. Piękna pogoda, szyba czysta.

    http://youtu.be/mdX61cuw4nM

    Mnie on nie wygląda nawet na HD a co dopiero na Full HD.
    Czepiam się, czy naprawdę on jest kiepskiej jakości?

    Pozdrawiam
    WW

  • 2. Data: 2013-08-04 17:51:06
    Temat: Re: Kto oceni jakość filmu z rejestratora?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "WW" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > To przykładowy filmik z trasy. Piękna pogoda, szyba czysta.
    >
    > http://youtu.be/mdX61cuw4nM

    strasznie słabo, nie jest wart nawet 80zł

    a w nocy to w ogole nic nie widac
    http://www.youtube.com/watch?v=Z7Hle73TUCU

  • 3. Data: 2013-08-04 17:54:35
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-08-04 17:19, WW pisze:
> [...]
    >
    > http://youtu.be/mdX61cuw4nM
    >
    > Mnie on nie wygląda nawet na HD a co dopiero na Full HD.
    > Czepiam się, czy naprawdę on jest kiepskiej jakości?

    Ale co tu oceniać?
    Obejrzyj sobie filmiki z MioVue 358 czy też Prestigio RoadRunner 500/510
    gdzie masz matrycę 5Mpix i procesor Ambarella wtedy sobie sam odpowiesz
    na pytanie, dlaczego tamte kosztują circa about 450zł. Miałem Prestigio
    510 teraz MioVue 358.

    --
    Irokez

  • 4. Data: 2013-08-04 17:54:58
    Od: anacron <a...@a...pl>

    > To przykładowy filmik z trasy. Piękna pogoda, szyba czysta.
    >
    > http://youtu.be/mdX61cuw4nM

    Taka jakość to ja mam z DVR za 100 zł. :)

    --
    Popieram https://www.facebook.com/NielegalneRadaryDoKosza

  • 5. Data: 2013-08-04 18:39:45
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    >
    > http://youtu.be/mdX61cuw4nM
    >
    > Mnie on nie wygląda nawet na HD a co dopiero na Full HD.
    Zdecydowanie, to wygląda na przetwornik maksymalnie jakieś "połowa HD" i
    interpolacja do wyższej rozdzielczości (żeby było), a że nagrywa plik o
    rozdzielczości fullhd (bo napis godziny jest ostry) to marketoid napisał
    że jest to dvr full-hd. Porażka.

    Możesz spróbować ustawić (jeśli się da) niższą rozdzielczość, np 720p
    zamiast 1080. Wiele dziadostw DVR ma tak zrobione, że np w 720p działa
    "cały przetwornik" (pełna klatka) i używa pełnej rozdzielczości
    przetwornika (często wtedy jest też szerszy kąt widzenia/nagrywania!), a
    jak klient sie upiera i ustawia full-hd, to soft bierze tylko POŁOWĘ HD
    ze środka przetwornika, a potem podwaja każdy pixel w X i Y (czyli
    realnie z jednego pixela robi 4), bo by nie wyrobił z prędkością
    kodowania na pełnej rozdzielczości.

    > Czepiam się, czy naprawdę on jest kiepskiej jakości?
    Jest naprawdę kiepskiej jakości.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 6. Data: 2013-08-04 20:52:18
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/4/2013 6:39 PM, BartekK wrote:

> [...]
    > interpolacja do wyższej rozdzielczości (żeby było), a że nagrywa plik o
    > rozdzielczości fullhd (bo napis godziny jest ostry) to marketoid napisał

    Przetwornik ma mniej więcej 480p (~ około 1.3mpix) z tego co widzę
    a optyka to rozwaliła jeszcze całą resztę - nie masz ręcznego
    pokrętła do ostrości czy coś ? bo fizycznie to tu koło 240p wychodzi :/

> [...]
    > ze środka przetwornika, a potem podwaja każdy pixel w X i Y (czyli
    > realnie z jednego pixela robi 4), bo by nie wyrobił z prędkością

    jest źle - najgorzej jednak na optyce.

    co do Full HD, to 5mpix matryca nie może mieć pełnego full HD - minimum
    to 8mpix wtedy przy konwersji jako tako dostajesz te 2mpix w kolorze.

    full HD to 1920x1080 = 2 mpix
    maska z kolorkami bierze 4 pixele na jeden kolorowy pixel (powiedzmy
    że 2x zielony 1 niebieski i 1 czerwony - troszkę inaczej to jest, ale
    powiedzmy że mniej więcej tak).

    czyli musisz mieć 8mpix "czarno białych" - czyli to minimum do
    normalnego full HD. (lub dla kamer - 3x ccd, lub cmos)

  • 7. Data: 2013-08-04 21:34:10
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** WW pisze tak:

    > Jednak jak oglądam obraz na monitorze komputera

    Kiedy oglądasz oryginalne pliki z rejestratora to jakie to są pliki?
    Jakie mają rozszerzenie? Jaki format? Ile waży 10minut nagrania?

    Patrzyłeś co o nich mówi Media Info?

    > To przykładowy filmik z trasy. Piękna pogoda, szyba czysta.
    >
    > http://youtu.be/mdX61cuw4nM

    Pobrałem ten filmik i wyszło że masz tu aż niewiarygodnie niskie
    bitrate dlatego obraz wygląda jak rozmyty.

    Video
    ID : 1
    Format : AVC
    Format/Info : Advanced Video Codec
    Format profile : H...@L...1
    Format settings, CABAC : Yes
    Format settings, ReFrames : 1 frame
    Codec ID : avc1
    Codec ID/Info : Advanced Video Coding
    Duration : 3mn 2s
    Bit rate mode : Variable
    Bit rate : 1 295 Kbps
    > Maximum bit rate : 2 464 Kbps
    Width : 1 280 pixels
    Height : 720 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate mode : Constant
    Frame rate : 24.000 fps
    Resolution : 8 bits
    Colorimetry : 4:2:0
    Scan type : Progressive
    Bits/(Pixel*Frame) : 0.059
    Stream size : 28.2 MiB (90%)
    Tagged date : UTC 2013-08-03 15:12:57

    teraz dla porównania z mojego rejestratora

    Video
    ID : 0
    Format : M-JPEG
    Codec ID : MJPG
    Duration : 5mn 39s
    > Bit rate : 24.7 Mbps
    Width : 1 280 pixels
    Height : 720 pixels
    Display aspect ratio : 16:9
    Frame rate : 30.000 fps
    Resolution : 8 bits
    Bits/(Pixel*Frame) : 0.892
    Stream size : 997 MiB (99%)

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 8. Data: 2013-08-04 21:36:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello _Michał,

    Sunday, August 4, 2013, 8:52:18 PM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > czyli musisz mieć 8mpix "czarno białych" - czyli to minimum do
    > normalnego full HD. (lub dla kamer - 3x ccd, lub cmos)

    Nieprawda. FullHD nigdy nie jest traktowany jako RAW, zawsze podlega
    kompresji i w zupełności wystarczają fizyczne 2Mpix. Rozdzielczość
    obrazu czarno-białego będzie 1920x1080 (i to aproksymowane) ale dla
    koloru już tylko 960x540

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2013-08-04 22:41:43
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 04 Aug 2013 17:19:10 +0200, WW napisał(a):

    > Mnie on nie wygląda nawet na HD a co dopiero na Full HD.
    > Czepiam się, czy naprawdę on jest kiepskiej jakości?

    Soczewka jest czysta? Jakiejś folii ochronnej na niej jeszcze nie ma?

    No i tak jak PiteR pisał - sprawdź czy nie masz w opcjach jakiegoś
    wysokiego stopnia kompresji (różnie się to może nazywać).

  • 10. Data: 2013-08-04 22:49:52
    Od: _Michał <m...@g...pl>

    On 8/4/2013 9:36 PM, RoMan Mandziejewicz wrote:
> [...]
    > kompresji i w zupełności wystarczają fizyczne 2Mpix. Rozdzielczość
    > obrazu czarno-białego będzie 1920x1080 (i to aproksymowane) ale dla

    Ależ najprawdziwsza Prawda !

    Jak robię materiał Full HD to liczy się 2mpix pełnych pixeli RGB.

    Dziś już omija się z daleka kompresję gdzie odcienie szarości szły
    w pełnym detalu a kolor w połówce i to na 8bitach.

    chociaż do rejestratora to wystarczy w zupełności ;)

    ale, sensor 2mpix naprawdę źle zbierze tą skalę szarości,
    a elektronika pomiędzy to może przyblurować robiąc RGB przed
    ponowną kompresją na szarości i kolor.

    więc 8mpix będę się upierał to minimum do Full HD.