    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kto mi pożyczy kasę? Ja to muszę koniecznie kupić! :P :P
    Date: Mon, 2 Nov 2015 01:38:39 +0100

    news:almarsoft.1261220802722368641@news.neostrada.pl

    > Z ROHS też?

    Nie spotkałem się z takim nakazem na własny użytek, bądź we własnym gronie.
    Robię "katarynkę", lutuję z pomocą laski cyny wytopionej 30 lat temu z
    różnych rozlutowań wspartej lata temu wytopioną z żywicy sosnowej kalafonią
    (pięknie się lutuje), opycham koledze też SP-ileś-coś i nic mi nie wiadomo,
    bym musiał mu wystawiać dokument zgodności. Wystroiłem, wyregulowałem,
    ofiltrowałem, nic nie śmieci ponad normę, mogą mi tam gdzie pan może panu
    majstrowi. Inna rzecz, jeśli opylę to jakiejś firmie, np. ochroniarskiej, to
    już tak pięknie nie ma.

    > Ja nie o homologacji (z resztą nie ma od kilku lat czegoś takiego jak
    > "homologacja") tylko o świadectwie zgodności... serio można sobie robić
    > urządzenia krótkofalarskie i sprzedawać je bez żadnego świadectwa
    > zgodności?

    Krótkofalowcy dla siebie, między sobą. Urządzenie w sprzedaży może trafić do
    nie-krótkofalowca i wtedy "homologacji" już podlega. To jest trochę bardziej
    skomplikowane, zasadniczo, jak sobie popełnimy jakąś katarynkę, czy od
    starszego kolegi przy browarku nabędziemy, to nie musimy jej nadawać
    "homologacji" (pisać "h..." jest mi łatwiej), jest z domysłu, że to KFowiec,
    to człek po stosownym szkoleniu, czyli też kursie, itd, który na egzaminie
    wykazał sie wiedzą i ma w głowie, jak zapewnić, by używane urządzenie nie
    robiło badziewia (inna sprawa, że niekiedy niektórym poszczególne stopnie
    urządzenia potrafią się nieźle porozmieniać na drobne, bo czegoś nie
    dopatrzył, czy np. dupnęła mu polaryzacja jakiegoś stopnia i punkt pracy
    przesunął się za daleko nie-w-tę-stronę; zdarzało mi się mieć na nasłuchu
    urządzenia, które rozmiany miały więcej, niż sygnału właściwego), bo to, że
    nie musimy "homologować" swoich skrzynek, mając je we własnym użytku (chyba,
    że się zmienił przepis, o czym nie wiem), nie zwalnia nas od tego, by nasze
    urządzenie, jego praca, nie powodowała problemów u innych użytkowników
    pasma, ergo - nie robiła syfu na paśmie.

    --
    Telespamerzy:
    814605413 222768000 616285002 845383900 224093185 896510439 896126048