  • 131. Data: 2017-03-01 12:36:29
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2017 o 11:56, szerszen pisze:

    > Bo ten z prawej ma swój pas, a po lewej kogoś, a ten po lewej po pierwsze po swojej
    lewej nie ma nikogo,
    > po drugie można powiedzieć, że mu sie pas "rozgałęzia"/dwoi/troi :)

    A temu z prawej się czworzy:) Nie - nawet jakby zacząć jakieś
    niewyznaczone pasy tworzyć, to w razie "W" jest zawsze - konczy się
    lewy. W sądzie można by coś wygrać, ale to pewnie zaprzęgając do zycia
    zasady prawne po łacinie a nie sam PoRD.

    Shrek

  • 132. Data: 2017-03-01 12:39:14
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo? Zrozumiał.
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2017 o 12:16, Liwiusz pisze:

    > No nie, skoro przez aklamację, to każdy na tej grupie się z nim zgadza.

    > "Jednogłośnie swoim głosem" - pozostaje mi oznajmić, że idiotą jesteś ty...

    Ok - ty wygrałeś:P

    Shrek

  • 133. Data: 2017-03-01 12:45:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-03-01 o 12:39, Shrek pisze:

    > Ok - ty wygrałeś:P

    Wypadałoby jednak, abyś przeprosił tego, kogo wyzywałeś niesłusznie od
    idiotów. Chyba, że oprócz tego, że jesteś idiotą, jesteś także chamem.

    --
    Liwiusz

  • 134. Data: 2017-03-01 12:48:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2017 o 12:45, Liwiusz pisze:

    > Wypadałoby jednak, abyś przeprosił tego, kogo wyzywałeś niesłusznie od
    > idiotów. Chyba, że oprócz tego, że jesteś idiotą, jesteś także chamem.

    Przepraszam - wygraliście obaj.

    Shrek.

  • 135. Data: 2017-03-01 13:10:42
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 1 Mar 2017 12:36:29 +0100
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A temu z prawej się czworzy:) Nie - nawet jakby zacząć jakieś
    > niewyznaczone pasy tworzyć, to w razie "W" jest zawsze - konczy się
    > lewy.

    ??
    Ale gdzie Ci sie kończy?
    Każdy pas po wykonaniu manewru ma swoją kontynuację.
    Sugerujesz że przejeżdżając przez skrzyżowanie na wprost też ten z prawej może zająć
    dowolny pas, bo przecież na skrzyżowaniu nie ma kontunuacji?

    Czym według Ciebie różni się przejazd na wprost przez skrzyżowanie, od skrętu na nim
    w lewo, pomijając sam skręt?

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 136. Data: 2017-03-01 13:13:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2017 o 13:10, szerszen pisze:

    > ??
    > Ale gdzie Ci sie kończy?

    W przypadku kolizji na pasach niewyznaczonych - zawsze kończy się lewy w
    miejscu kolizji. Tak twierdzą policjanci. Nie to żebym ich popierał.

    > Sugerujesz że przejeżdżając przez skrzyżowanie na wprost też ten z prawej może
    zająć dowolny pas, bo przecież na skrzyżowaniu nie ma kontunuacji?

    Nie.

    > Czym według Ciebie różni się przejazd na wprost przez skrzyżowanie, od skrętu na
    nim w lewo, pomijając sam skręt?

    Tym że na jednym skręcasz (i siła rzeczy na ogół zmieniasz pas) a na
    drugim nie.

    Shrek

  • 137. Data: 2017-03-01 13:29:46
    Temat: Re: Kto ma pierwszeństwo? Pas ruchu.
    Od: "Manik" <q...@o...pl>

    Tue, 28 Feb 2017 23:15:34 +0100, w <o94sqo$ff9$1@news.mixmin.net>, "Manik"
    <q...@o...pl> napisał(-a):

    > Pojazd ma jechac tak jak nakazuje PoRD, jeżeli pojazd tak jedzie
    > to znaczy, że porusza się po pasie ruchu.

    PoRD uważa, że mogę zająć dowolny pas na drugiej jezdni (także lewy)
    ========================
    Wolno zająć ci dowolny pas na poprzecznej jezdni pod warunkiem,
    że przepuścisz inne pojazdy które już są na tych dowolnych pasach
    w sytuacji opisanej w pierwszym poście. Art. 22 PoRD.

  • 138. Data: 2017-03-01 13:34:50
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2017-03-01 o 12:13, r...@k...pl pisze:
    > Wed, 1 Mar 2017 11:56:00 +0100, w
    > <2...@t...pl>, szerszen <s...@t...pl>

    > A dlaczego? No bo "tak-mi-się-wydaje".
    >
    > Idź się kłocić z t-1, on z kolei uważa, że ten z lewego może tylko na lewy.

    Nie może a powinien, jeśli chce mieć wyłączność.
    Może także na środkowy jeśli ten z prawego mu pozwoli i pojedzie na
    skrajny prawy.
    Prawy powinien pojechać na prawy, też na zasadzie wyłączności, chociaż
    zmieniając pas na środkowy ma pierwszeństwo.

  • 139. Data: 2017-03-01 14:24:58
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 1 Mar 2017 13:13:05 +0100
    Shrek <...@w...pl> wrote:

    > W przypadku kolizji na pasach niewyznaczonych - zawsze kończy się lewy w
    > miejscu kolizji. Tak twierdzą policjanci. Nie to żebym ich popierał.

    Ale "niewyznaczone pasy" jeśli już tak chcesz do tematu podchodzić, masz tylko i
    wyłącznie w obrębie skrzyżowania. A o ile rozumiem rozważamy sytuację po jego
    opuszczeniu.

    > Nie.

    A czemu, skoro według Twojego toku rozumowania, też masz niewyznaczone pasy ruchu? ;)

    > Tym że na jednym skręcasz (i siła rzeczy na ogół zmieniasz pas) a na
    > drugim nie.

    No i?
    W obu przypadkach masz przed i po WYZNACZONE pasy ruchu, "niewyznaczone" czyli po
    prostu niewymalowane masz co najwyżej w obrębie skrzyżowania.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 140. Data: 2017-03-01 14:46:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 01.03.2017 o 14:24, szerszen pisze:

    > Ale "niewyznaczone pasy" jeśli już tak chcesz do tematu podchodzić, masz tylko i
    wyłącznie w obrębie skrzyżowania. A o ile rozumiem rozważamy sytuację po jego
    opuszczeniu.

    Rozważamy skęt.

    > No i?
    > W obu przypadkach masz przed i po WYZNACZONE pasy ruchu, "niewyznaczone" czyli po
    prostu niewymalowane masz co najwyżej w obrębie skrzyżowania.

    No i o ile w pierwszym przypadku logika podpowiada, że pasy te są
    kontynuacją tych wcześniejszych, to w drugim przypadku logika
    podpowiada, że skoro te prosto są kontynuacją, to z tego samego wynika,
    że te z boku nie są.

    Jeszcze raz napiszę - zgadzam się, że ten z prawego powinien jechać na
    prawy, można dyskutować czy lewy na środkowy (tak by sugerowała zasada
    możliwie blisko prawej) czy na lewy, bo bezpieczniej (tak bym sugerował
    ja osobiście).

    Teraz dyskutujemy tylko czy jest to zapisane w PoRd - IMHO nie ma - po
    prostu tak się jeżdzi i jakbyś kogoś zapytał dlaczego to ci odpowie, że
    tak ma sens a inaczej jest bez sensu, ale paragrafu ci nie poda.
    Podobnie jak nie ma napisane kto ma pierwszeństwo jak skręcamy w lewo i
    ten z naprzeciwka też i czy należy bezkolizyjnie, czy na zakładkę. Można
    tworzyć konstrukcje, że mamy możliwie blisko prawej, więc bezkolizyjnie
    jest nieprawilnie, można wywodzić, że w sumie nic jednak nie zabrania
    bezkolizyjnie, można próbować odkryć, ze nie zawsze da się wszystko
    reguła prawej ręki rozwiązać... a w praktyce to działa i nie ma z tym
    większego problemu. I tu IMHO jest podobnie.

    Shrek.